Qog'oz varag'ida va stol yuzasida tasavvur qila bilishga o'rgatish

Qog'oz varag'ida va stol yuzasida tasavvur qila bilishga o'rgatish

O'quvchilarga / Matematika
Qog'oz varag'ida va stol yuzasida tasavvur qila bilishga o'rgatish - rasmi

Material tavsifi

Qog'oz varag'ida va stol yuzasida tasavvur qila bilishga o'rgatish Reja: 1. Vaqtni bilish 2. Mashg'ulotni tashkil qilish 3. Ta'lim berishning usul va uslublari 4. O'quv faoliyati malakalarini tarbiyalash 5. Miqdor va sanoq 6. Predmetlarning o'lchamlari va turgan o'rni, shakliga bog'liq emasligini ko'rsatish 7. To'plamdagi predmetlar sonining tengligini aniqlash O'rta guruhdagi matematika mashg'ulotlarida bolalarda qog'oz varag'ida va stol yuzasi ustida tasawur qilishni o'stirishga katta e'tibor beriladi. Birinchi mashg'ulotlardan boshlaboq ularga sanoq kartochkasining yuqorigi va pastki doskasini topish, ma'lum miqdordagi predmetlarni yuqoriga hamda pastga yoki chap va o'ngga terib qo'yish topshiriladi. Stol ustida geometrik figuralarning fazoviy joylanishini aniq belgilashga, joylanishni eslab qayta tiklashga bolalarni rgatish maqsadida maxsus mashg'ulotlar o'tkaziladi. Namuna lum tartibda ko'rib chiqiladi. Bolalar awal markazda (o'rtada) Vaqtni bilish Kichik guruhdagi singari o'rta guruhda ham vaqtni bilish asc bolalarning kundalik hayotida o'stirib boriladi. Muhimi o'rgatishning puxta hissiyot asosida amalga oshirilishidir. Pedagog sutka qismlarining nomini bolalar va ularga yaqin katta yoshli kishilarning ertalab, kunduzi, kechqurun, kechasi nima qilishlari bilan bog'lab, bolalarning sutka qismlari haqidagi' tasavvurlarini aniqlaydi. Bolalarning sutka haqidagi tasawurini aniqlash maqsadida ular bilan suhbat olib boriladi. Suhbat taxminan mana bunday o'tkazilishi mumkin: awal tarbiyachi bolalardan ular bolalar bog'chasiga kelishdan oldin nima ish qilganliklarini, bolalar bog'chasida ertalab, kunduzi nima qilganliklarini gapirib berishlarini so'raydi. U bolalarning sutkaning har bir qismida nima qilayotganliklarini aniqlaydi va umumlashtiradi. Suhbat oxirida ertalab, kunduzi, kechqurun va tun - bular sutkaning qismlari ekanligini aytadi. ,,Bugun, ,,ertaga, ,,kecha kabi vaqt tushunchalari nisbiy xarakterga ega. Bolalar ularni o'zlashtirishlari qiyin. Shuning uchun imkoni boricha bugun, ertaga, kecha so'zlari dan ko'proq foydalanish va bolalarni bu so'zlarni ishlatishga undab turish zarur. Tarbiyachi muntazam ravishda ularga: ,,Biz qachon rasm chizdik? Biz bugun (kecha) nimani ko'rdik? Ertaga qayerga boramiz? savollari bilan murojaat qilib turishi lozim. Tez, sekin so'zlarining ma'nosi aniq misollar bilan ochib beriladi. Tarbiyachi bolalar diqqatini o'yin davomida ular bajar magan harakatlarning tezlik darajasiga jalb etadi (,,Poyezd sekin yurayapti, keyin borgan sari tezroq va tezroq yura boshladi). YOSHDAGI BOLALARNING MATEMATIK TASAVURINI SHAKLLANTIRISH Mashg'ulotni tashkil qilish Katta guruhda bolalarda matematik tushunchalarni shakllantirish masalasi matematik tasawurlarni birmuncha kengaytirish, chuqurlashtirish va boyitish, sanoq faoliyatini yanada rivojlantirish nuqtai nazaridan amalga oshiriladi. Bolalar faqat ko'rib idrok etiladigan narsalarni emas, balki tovushlarni, eshitib idrok etiladigan narsalarni, harakatlarni hamda 10 gacha sanashni o'rganadilar. Bolalarning predmetlar soni ularning o'lchamlariga, fazoviy joylashuvi va sanoqning yo'nalishiga bog'liq emasligi haqidagi tasawuri aniqlanadi. Bundan tashqari, ular elementlarning bir xil sonidan tashkil topgan to'plamlar bitta natural son (5 ta olma, 5 ta olcha, 5 yulduz va shu kabilar)ga ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Matematika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 30.85 KB
Ko'rishlar soni 94 marta
Ko'chirishlar soni 4 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 14:06 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Matematika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 30.85 KB
Ko'rishlar soni 94 marta
Ko'chirishlar soni 4 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga