Algebraik materiallarni o'rgatish metodikasi

Algebraik materiallarni o'rgatish metodikasi

O'quvchilarga / Matematika
Algebraik materiallarni o'rgatish metodikasi - rasmi

Material tavsifi

Algebraik materiallarni o'rgatish metodikasi Reja: Algebraik materiallarni o'rgatish metodikasi. Son va ifoda tushunchasi. Sonli va harfiy ifoda. Sonli ifodalar ustida ishlash metodikasi. O'zgaruvchi qatnashgan ifoda. Tenglik, tengsizlik. Sonli tenglik, tengsizlik va uni yechishga o'rgatish metodikasi. Sodda tenglamalarni o'rgatish metodikasi. Tenglama tuzilishi, turlari. Tenglamalar yechish metodikasi. 1. Algebraik materiallarni o'rgatish metodikasi. Algebra materiallarini o'rganish algebraik ta'riflarga asoslanmaydi. Ma'lumki, boshlang'ich sinf dasturining asosiy mazmuni natural sonlarni og'izaki va yozma raqamlash va ular ustida 4 arifmetik amallarni bajarish malakasini berishdir. Shuning uchun 1-sinfdan boshlab sonlarni o'qish va yozish malakalari bir necha bosqichga bo'lib o'qitiladi. Masalan, 10 ichida og'zaki va yozma raqamlash, 100, 100 va ko'p xonali sonlar to'g'risida ma'lumotlar beriladi. Sonli ifodalar deganda sonni biror amallar bilan birlashtirilgan yoki alohida yozilgan bir xonali, yoki ikki xonali yoki ko'p xonali sonlarni o'qish va yozishni tushunamiz. Sonli ifodalar faqatgina arifmetik ifodalarda 4 amalni bajarish emas, geometrik masalalar, arifmetik va algebraik masalalarni yechishda bevosita qo'llaniladi. Masalan, uchburchakning perimetri, parallelopiped hajmi, miqdorlar to'g'risida sonli ifodalar qo'llaniladi. Uchburchakning tomonlari 3 sm, 4 sm, 5 sm bo'lsa, uning perimetri qancha? 3 sm + 4 sm + 5 sm = 12 sm Yig'indi so'zi bilan tanishtirishda uning ikki xil ma'noda ishlatilishini tushuntirish kerak. 1) ikki son orasiga «+» ishora qo'yib yig'indini topish. 2) bitta son olib uni ikkita son yig'indisi shaklida turli ko'rinishda yozish: Masalan, 1) 3 + 5 2) 9 = + 2. Son va ifoda tushunchasi. Sonli va harfiy ifoda. Harfiy ifodalar. Matematika dasturiga binoan harfiy ifodalar 1-sinfdan boshlab kiritiladi. Bu yerda o'quvchilar a + x = b x + c = a ko'rinishdagi tenglamalarni yechishda va masalalarni tenglamalar yordamida yechishda, no'ma'lum sonni belgilash uchun simvol sifatida ishlatiladigan x harfi bilan tanishadilar 2-sinfda x harf o'zgaruvchini belgilaydigan simvol sifatida kiritiladi. Bu boshlang'ich sinflardanoq o'zgaruvchi tushunchasini shakllantirish va bolalarni simvollarning matematik tilda ifoda qilish imkonini beradi. Bilimlarni umumlashtirishda harfiy simvolikadan foydalanish. O'quvchilar harfiy simvolikaning ma'nosini tushunib olganlaridan so'ng harflarni ishlatishda shakllanayotgan bilimlarni umumlashtirish vositasi sifatida foydalanish mumkin. Arifmetik amallarning xossalarini, arifmetik amallarning komponentlari hamma natijalari orasidagi bog'lanishni va h.k. larni harflar yordamida yozishda o'quvchilar a+a+a+a yig'indisini 4*a ko'paytma bilan almashtiradi va bunday mulohaza yuritadilar: bu yerda qo'shiluvchilar bir xil (a), demak yig'indini ko'paytma bilan almashtirish mumkin, birinchi ko'paytuvchi a, ikkinchi ko'paytuvchi 4 soni bo'ladi, chunki qo'shiluvchilar 4 ta. Arifmetik amallarning harflar yordamida yozilgan xossalarini, bog'lanishlarini, munosabatlarini va hoka'zolarni o'qish. Masalan, «(a+35)-a» ifodani o'qing va uning nimaga teng ekanligini toping. O'quvchilar quyidagicha mulohaza yuritadilar. «a va 35 sonlarning yig'indisidan birinchi ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Matematika
Fayl formati zip → docx
Fayl hajmi 118.2 KB
Ko'rishlar soni 156 marta
Ko'chirishlar soni 13 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 12:08 Arxiv ichida: docx
Joylangan
Bo'lim Matematika
Fayl formati zip → docx
Fayl hajmi 118.2 KB
Ko'rishlar soni 156 marta
Ko'chirishlar soni 13 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: docx
Tepaga