Kasb ta'limi jarayoni

Kasb ta'limi jarayoni

O'quvchilarga / Matematika
Kasb ta'limi jarayoni - rasmi

Material tavsifi

Kasb ta'limi jarayoni Reja: 1. Pedagogik jarayon mohiyati va uning tuzilmasi 2. Kasbiy ta'lim tamoyillari 3. Pedagogik jarayonni loyihalash Ta'lim oluvchilarning о'quv faoliyatini tashkil etish Shaxsiy malakaviy bilimlar olish 6. Kasbiy ta'limning samaradorlik mezoni 1. Pedagogik jarayon mohiyati va tuzilmasi. Pedagogik jarayon о'qituvchi va ta'lim oluvchilarning bilim, kо'nikma va malakalarini amaliyotda qо'llash faoliyatini о'z ichiga qamrab oladi. Kasbiy ta'lim jarayonida mazmun, о'qish, о'qitish, tarbiyalash asosiy bog'lovchi komponentdir. О'qish tizimli va asoslangan о'quv faoliyati bо'lib, ta'lim oluvchi tomonidan bilim, kо'nikma va malakalarni о'zlashtirishda о'quv jarayoni о'ziga xos о'rin tutadi. Anglash murakkab, rivojlanuvchi jarayondir. Xis-tuyg'u va bilimlarni qabul qilish jarayonida ta'lim oluvchi obyektiv xaqiqatni anglaydi, u yoki bu predmet yoki jarayon tо'g'risida taassurotga ega bо'ladi. Samarali о'qitishning muhim shartlari quyidagilardir: ta'lim oluvchining qiziqishi faoliyatining faolligi, о'qituvchi va ta'lim oluvchi о'rtasidagi samimiy munosabat. Bu esa о'z navbatida о'quvchining о'qishga bо'lgan munosabati, uning samarali о'zlashtirishi, blim va malakasining oshirishi, о'quv materali bilan samarali ishlashi irodaviy sifatlarining rivojlanishi va olgan bilimlaridan estetik qoniqish hosil qilishini taminlaydi. Ta'lim oluvchining xarakteri va faolligi rivojlanishi darajalari turlichadir. Agarda ta'lim oluvchilar faoliyati passiv bо'lsa, о'qitish jarayonini amalga oshirib bо'lmaydi. Ta'lim oluvchining bilimlarni qabul qilish faolligi uning shaxs sifatida shakllantirishiga ham ta'sir kо'rsatadi. О'quvchida о'z-о'ziga munosabati mehnatiga, boshqa shaxslarga, jamiyatga, ishlab chiqarishga, atrof muxitga ham shakllantirib boradi. Pedagogik jarayonning muhim speо'ifik sharoitlari. Oliy о'quv yurtlarida о'qitishning muhim speо'ifik shartlaridan biri - bu amaliy о'qitishdir. Amaliy о'qitish ta'limning muhim komponentlaridan biridir. О'qitish jarayoni amaliyotidan tubdan farq qiladi, chunki ishlab chiqarishdagi о'qitish uslubining asosiy maqsadi ta'lim oluvchining mahlum bir kasbga yо'naltirish va shakllantirishdan iborat. О'quvchi va ta'lim olituvchi orasidagi о'zaro birligi va aloqadorligi haqida gapirilganda boshqaruvchi va о'rgatuvchi shaxs bu о'qituvchi ekanligini unutmaslik kerak. Faqat о'qituvchigina ta'lim oluvchiga bilim bera olishi, uni shaxs sifatida shakllantira va u ta'sir kо'rsata olishi mumkin. Lekin о'qituvchi qanchalik chuqur bilim bermasin, agar о'quvchi passiv, loqayd, beparvo bо'lsa unda qiziqish, intilish uyg'onmaydi, о'qituvchi va ta'lim oluvchi orasidagi munosabat sovuqligicha qolib, bilim berish jarayoni samarasiz bо'ladi. О'qitish sistemada о'zaro aloqadorlik О'qitish jarayonini metodlar nuqtai nazaridan kо'rib chiqish lozim. Agar о'qish jarayoni ta'lim oluvchilarning о'zlashtirish qobiliyatlarini xisobga olmasdan tashkil etilsa, unday holda о'qitish jarayoni samarasiz bо'ladi. О'qitish jarayonining muhim komponenti Beriladigan bilim mazmuni о'quv dasturi, davlat ta'lim standartida kо'rsatilgan bо'lib, uning tarkibini ijtimoiy maqsad, davlat buyurtmasi, pedagogik tizimining aniq maqsadlari belgilaydi. Pedagogik jarayonning faqat ta'limning mazmunliligigagina emas, balki uning qonuniyligiga ham ta'sir kо'rsatadi, chunonchi, a) pedagogik jarayon sharoitiga qarab mazmun belgilanmasa, ta'lim oluvchilarning о'zlashtirishlari qiyin kechadi hamda pedagogik jarayon ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Matematika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 26.98 KB
Ko'rishlar soni 99 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 13:23 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Matematika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 26.98 KB
Ko'rishlar soni 99 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga