O'zbek milliy tasviriy san'ati, uning yo'nalishlari va janrlari

O'zbek milliy tasviriy san'ati, uning yo'nalishlari va janrlari

O'quvchilarga / Matematika
O'zbek milliy tasviriy san'ati, uning yo'nalishlari va janrlari - rasmi

Material tavsifi

O'zbek milliy tasviriy san'ati, uning yo'nalishlari va janrlari Reja: XX asrning boshida O'zbekiston Rassomchilik maktablarining shakllanishi tarixi. XX asrning boshida O'zbek milliy tasviriy san'atning shakllanishi. 1960-200 yillarda O'zbekiston tasviriy san'atida ijod qilgan rassomlar. Hozirgi kunda yashab ijod qilayotgan rassom ustalar. Davlat talablari: Tasviriy san'at fanidan tinglovchi: -Tasviriy san'at bo'yicha umumiy o'rta ta'limning davlat taTim standartlari va ular asosida tuzgan o'quv dasturlarini mukammal bilishi ularning ta'lim standartlari va o'quv dasturlarini (mukammal) va o'quv dasturlarini avvalgi dastur va talablardan farqini aniq bilishi; - Tasviriy san'atdan o'qitishning turli texnik-didaktik vositalari, mavjud darsliklar,o'quv qo'llanmalari, o'quv metodik adabiyotlarni tahlil qila olishi, ularning bir-biridan farqi va afzalliklarini bilishi; - Yangi axbort va pedagogik texnologiyalardan o'quvchilarni o'quv faoliyatini faollashtiruvchi usullardan xabardor bo'lishi va o'quv mashg'ulotlarda ulardan foydalanish malakasiga ega bo'lishi; -Tasviriy san'atdan sinfdan va maktabdan tashqari ta'lim tarbiyaviy ishlarning mazmuni mundarijasi, shakllari va bunday ishlarni tashkil qilish yo'l va usullarini bilish; -Umumiy o'rta ta'lim muassasasida ilmiy uslubiy tajriba, sinov ishlarini olib borish tartib qoidalarini bilishi; -Umumiy o'rta ta'lim muassasida o'quvchilarni kasbga yo'llash ishlarining tartibi maqsad va vazifalari haqida ma'lumotga ega bo'lishi, o'z mutaxassisligi yo'nalishida esa kasbga yo'llash ishlarini olib bora olish; -Tasviriy san'at bo'yicha muammolar, yangiliklar, ilmiy izlanishlar haqida ma'lumotga ega bo'lishi; -Tasviriy san'atdan ixtisoslashgan maktab yoki sinflarda ta'lim tarbiyaning mazmun mundarijasi, talablari uni tashkil qilishning shakl va usullari haqida ma'lumotga ega bo'lishi. -O'quvchilarning o'z ustida mustaqil ishlarini tashkiliy va uslubiy ta'minlashni bilishi; -O'rta Osiyo mutafakkirlarining tasviriy san'at sohasi bo'yicha ma'naviy, ma'rifiy, madaniy me'roslarini bilishi va ta'lim tarbiya jarayonida ulardan foydalanish malakasiga ega bo'lishi; -Mustaqil ravishda o'z malakasini oshirishning yo'l va usullarini bilishi va^egallashi^^ O'zbekistonning milliy tasviriy san'ati ayniqsa nafis tasviriy san'atining shakllanishi XX asrning boshiga to'g'ri keladi. Turkistonda-Toshkentda va Samarqandda qisqa vaqt ichida (1918-1919 yillarda) ikki badiiy bilim maktabi tashkil etildi Nikolay Rozanov, Povel Benkov, Ogenes Tatevosyan, F.Urimstev, Leonid Bure va boshqa rus rassomlari o'zbek yoshlarining baddiy maktab va studiyadagi dastlabki ustozlari bo'lgan edilar. Ular o'z shogirdlariga o'zbek badiiy madaniyatining eng yaxshi an'analarini singdirib bordilar. Turkistonda birinchi badiiy maktabning ochilishi o'zbek xalq san'atining rivojlanishida yangi bir sahifa bo'ldi. 1916 yilda Toshkentda rassom A.Volkov maktablarda, Toshkent o'qituvchilar instituti, Oliy pedagogika kursi, temir yo'l bilim yurtida rasmdan das berdi. XIX asr oxirida Toshkentdagi Evropacha ta'lim maktablarida rasm va chizmachilik darslari o'tilgan. Bu ushbu hudud va badiiy ta'limi uchun o'ziga xos yangilik edi. Masalan I.Kazakov real bilim yurtida S.Yudin kadet kursida dars bergan. Mohir akvorelchi-manzarachi P.Nikiforov esa 1912 yilda Farg'ona maktablarida rasm va chizmachilikdan saboq bergan. O'zbekistonda XX asr ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Matematika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 167.65 KB
Ko'rishlar soni 147 marta
Ko'chirishlar soni 7 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 13:58 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Matematika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 167.65 KB
Ko'rishlar soni 147 marta
Ko'chirishlar soni 7 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga