Pedagogik texnologiya asosida dars o'tish metodidan namunalar Reja: 1. Geometriyani muammoli o'qitish (planimetriya) 2. Konus va uning kesimlari (stereometriya) 3. Geometrik almashtirishlar yordamida masalalar yechish 1. Geometriyani muammoli o'qitish (planimetriya) Geometriyani o'qitish metodikasiga bag'ishlangan psixologik tadqiqotlarda yangi yo'nalishlardan biri Muammoli o'qitish hisoblanadi. Muammoli o'qitish g'oyasi hozirgi kunda ko'pchilikka yangi emas. Ammo hozirgi kunda kasb-hunar kollejlari va akademik litseylar, oliy o'quv yurtlarida ham matematika va boshqa fanlarni o'qitish jarayonida muammoli o'qitish asosiy o'rin egallaydi. Muammoli o'qitishning dolzarbligi shundaki,bunda talaba o'qitish jarayonida izlanadi, tadqiqot tavsifidagi holatlarni yuzaga keltiradi. Hozirgi kunda oliy o'quv yurti, maktab, kasb-hunar kollejlari va akademik litseylar matematika kursida talaba-o'quvchi dars mobaynida faol ishtirok etmasa va mustaqil masala yechishga intilmasa, chuqur mulohaza qilishni o'rganmasa o'qitish samarali hisoblanmaydi. O'qituvchi tomonidan qo'yilgan muammoli holatni tahlil qilish shuni ko'rsatadiki, nafaqat muammoni yechish usullarini topish, balki malum holatlarni umumlashtirish yoki boshqa holatlar bilan taqqoslash va bu muammo orqali boshqa muammoni ko'ra bilish va uni maqsadli o'rganish zarurati tug'iladi. ta'lim muassasalarida muammoli tavsifdagi zamonaviy o'qitishni tashkil etishda o'qitishning evristik metodi har qanday talabga javob beradi. Evristik metod-bu Yangilik ochish, Faol o'qitish metodi sifatida qabul qilinadi. Geometriya darsini muammoli o'qitish ko'rinishida qanday qurish mumkinligi quyidagi sxemada keltirilgan. 1. Muammoli o'quv holatini tashkil etish; 2. Muammoni qo'yilishi va uni tizimlashtirish; 3. Muammoni tavsiflovchi shartlarni o'rganish; 4. Qo'yilgan muammoni yechish: a) muammoni muhokama qilish va uni yechimini topishni ishlab chiqish; b) muammoni tizimlashtirish, uni yechish uchun zaruriy ma'lumotlarni tanlash; v) muammoni yechish rejasini ishlab chiqish. 5. Hosil qilingan yechimini haqqoniyligini asoslash; 6. Muammoni yechish davomidagi izlanishlar, yangi bilim qirralarini ochish va uning natijalari; 7. Maxsus tanlangan masalani yechish mobaynida yangi bilimlarni amaliy tatbiqlari; 8. Qo'yilgan muammoni umumlashtirish, uni kengaytirish imkoniyatlarini o'rganish; 9. Yechilgan muammoni o'rganish va undanda samarali yechim usullarini topish; 10. Qilingan ishlarni jamlamasi. Yuqoridagi reja asosida Ichki chizilgan to'rtburchaklar mavzusini o'rganamiz: 1. O'qituvchi talabalar oldiga ushbu muammoni qo'yadi: To'rtta qishloq aholisining dehqon bozoridan eng qulay foydalanishlari uchun dehqon bozorini shu qishloqlar orasining qaeriga qurish lozim. 3. Bu muammoni muhokama qilish mobaynida tekislikning berilgan nuqtasidan berilgan masofada joylashgan nuqtalar to'plami aylana ekanligi aniqlanadi, shuning uchun nuqtalar aylananing nuqtalari, nuqta esa aylananing markazi bo'lib, uning holati aniqlanmagan, yani nuqta nomalum. 4. Talabalar muammoni hal qilishga astoydil kirishib, ular muammo bilan bog'liq bo'lgan o'zlariga oldindan malum bo'lgan tasdiq va dalillarni eslaydilar: a) bitta nuqta va aylana berilgan bo'lsin. Nuqta va aylananing joylashishi bo'yicha uchta mumkin bo'lgan hollar mavjudligi aniqlanadi. Aytaylik, markazi O nuqtada radiusi bo'lgan () aylana berilgan bo'lsin. ...

Joylangan
06 May 2024 | 05:41:10
Bo'lim
Matematika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
386.24 KB
Ko'rishlar soni
122 marta
Ko'chirishlar soni
5 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 14:03
Arxiv ichida: doc
Joylangan
06 May 2024 [ 05:41 ]
Bo'lim
Matematika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
386.24 KB
Ko'rishlar soni
122 marta
Ko'chirishlar soni
5 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 14:03 ]
Arxiv ichida: doc