Xalq ta'limi vazirligining «umumiy o'rta ta'limning tahrirdagi dts talablari» tasviriy san'atdan modernizastiya qilingan o'quv dasturlari Reja: 1. Umumiy o'rta ta'limning Yangi tahrirdagi DTS va modernizastiya qilingan o'quv dasturlarining mazmuni. DTS talablari asosida tasviriy san'at o'quv xonalarini jihozlash. DTSni amaliyotga joriy etishda o'qituvchilarning bilimini oshirish yo'llari. Tasviriy san'at ta'limi DTS materiallarini sinflar bo'yicha taqsimoti. O'zbekiston Respublikasining «Kadrlar tayyorlash milliy dasturi»da ta'lim oluvchilarda estetik boy dunyoqarashni hosil qilish, ularda yuksak ma'naviyat, madaniyat va ijtimoiy fikrlasnni shakllantirish O'zbekistonning ijtimoiy iqtisodiy taraqqiyotini ta'minlovchi asosiy prinstiplardan biri deb qaraladi. Bu esa, umumiy o'rta ta'lim maktablarida badiiy estetik turkumdagi adabiyot, musiqa, tasviriy san'at, mehnat, tabiatshunoslik ta'limini tubdan o'zgartirishni talab etadi. Standart davlat tomonidan qo'yilgan talablarni to'g'ri va Benuqson bajarishi uchun imkon berishi bilan bir qatorda amaliyotda qo'llanib kelinayotgan dastur, darslik va metodik qo'llanmalardagi kamchilik va nuqsonlarni bartaraf etish, hamda uni talablar darajasida tashkil etish imkonini beradi. Shuningdek u maktablarda ta'lim ishlarni nazorat qiluvchi tashkilotlar uchun ham asosiy hujjat vazifasini o'taydi. Tasviriy san'at ta'limi standartlarini mazmuni boshlang'ich sinflarda quyidagi yo'nalishda bayon etilgan. 1. Borliqni idrok etish. Sana'tni idrok etish. Naturaga qarab tasvirlash. Kompazistion faoliyat. Tasviriy san'atni o'qitishda o'qituvchini e'tibor berishi lozim bo'lgan asosiy jihatlar quyidagilardan iborat: O'quvchilarni borliqni va san'at asarlardagi nafosatni ko'rishga va undan zavqlanishga o'rgatish. Bolalarni ijodiy, abstrakt, maritkiy fikrlashga, ayni ijodiy qobiliyatlarni va fantaziyalarini o'stirishga yo'naltirish. Tasviriy, amaliy, me'morchilik san'atlari yuzasidan nazariy, biroq umumiy elementar bilimlar berish, tasvirlash, malakalarini hosil qilish. O'quvchilarga ta'lim berish bilan bir qatorda axloqiy, estetik, mehnat, ekologik tarbiyani amalga oshirish, turli kasb va hunarga yo'llash. O'quvchilarda kuzatuvchanlik, ko'z xotirasi chamalash, fazoviy tasavvur, his-hayajon kabi shaxs uchun muhim bo'lgan sifatlarni o'stirish. Davlat standartida masalaning bunday qo'yilishi bir qator tashkiliy, ilmiy, metodik vazifalarni keltirib chiqaradi: 1. Mavjud fan o'qituvchilarini ta'limning davlat standartlarini puxta o'zlashtirib olishlari uchun barcha shart-sharoitlar yaratish. Mazkur muammoni yechishda esa quyidagi omillar mavjud: -O'qituvchilarning mustaqil ravishda ta'lim standartlari mazmunini o'zlashtirishlarini tashkillashtirish; O'qituvchilarni malaka oshirish kurslarga jalb etish; Ommaviy axborot vositalarida maxsus ko'rsatuvlar tashkil etish. Tasviriy san'atdagi DTSlarida qayd qilingan muhim masalalaridan biri bu o'qituvchilarning maxsus ma'lumotga ega bo'lishlarini talab etadi. Chunki standart mazmuni mutaxassis o'qituvchilar uchun mo'ljallab tuzilgan. Tasviriy san'at darslarini 1-4 sinflarda maktabda mutaxassis bo'la turib, uni boshlang'ich sinf o'qituvchisiga berib qo'yish taqiqlanadi. Shuningdek, maktabda maxsus ma'lumotli o'qituvchisi bo'lmagan taqdirda uni malakasini oshirish va qavta tavvorlash kursidan o'tganlarga berish mumkin. 2.O'qituvchilarni o'quv-metodik materiallar bilan ta'minlash. Bunday materiallarni ikki toifaga bo'lish mumkin: davlat va matbuot organlari tomonidan nashr etilgan materiallar; o'qituvchilarning o'zlari tomonidan mustaqil ravishda tayyorlanadigan materiallar. 3.Ta'limning davlat ...

Joylangan
06 May 2024 | 05:42:31
Bo'lim
Matematika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
45.16 KB
Ko'rishlar soni
122 marta
Ko'chirishlar soni
8 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 14:34
Arxiv ichida: doc
Joylangan
06 May 2024 [ 05:42 ]
Bo'lim
Matematika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
45.16 KB
Ko'rishlar soni
122 marta
Ko'chirishlar soni
8 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 14:34 ]
Arxiv ichida: doc