Harakatga doir masalalarni matematikadan boshlang'ich sinflarda o'rganish metodikasi

Harakatga doir masalalarni matematikadan boshlang'ich sinflarda o'rganish metodikasi

O'quvchilarga / Matematika
Harakatga doir masalalarni matematikadan boshlang'ich sinflarda o'rganish metodikasi - rasmi

Material tavsifi

O'ZBEKISTON RESPUBLIKASI OLIY VA O'RTA MAXSUS TA'LIM VAZIRLIGI URGANCH DAVLAT UNIVERSITETI PEDAGOGIKA FAKULTETI BT VA STI YO'NALISHI 172-GURUH TALABASI MULLAYEVA MADINANING MATEMATIKA O'QITISH METODIKASI FANIDAN KURS ISHI Mavzu: Harakatga doir masalalarni matematikadan boshlang'ich sinflarda o'rganish metodikasi. Tоpshirdi: M .Mullayeva Qabul qildi: E .Davletov Urganch 2019-2020 o'quv yili Mavzu: Harakatga doir masalalarni matematikadan boshlang'ich sinflarda o'rganish metodikasi. KIRISH …… 1-BOB. Boshlang'ich sinflarda masalalar ustida ishlash metodikasining nazariy va amaliy asoslari 1.1. Boshlang'ich sinflarda masalalar yechish metodikasining pedagogik-psixologik asoslari…… 1.2. Masalalar bilan dastlabki tanishuv 1.3. Boshlang'ich sinflarda o'rganiladigan masalalar turlari 1.4. Matnli masalarni yechish usullari II-BOB. 4-sinfda harakatga doir masalalar ustida ishlash metodikasi 2.1. Harakatga doir masalalar va ularning turlari……. 2.2. 4-sinfda harakatga doir masalalarni o'rganishga oid dars ishlanmasi 2.3.4-sinfda harakatga doir masalalar tizimi……. Xulosalar…… Foydalanilgan adabiyotlar ro'yxati…… KIRISH Mavzuning dolzarbligi. O'zbekiston Respublikasida yosh avlodlarning o'quv faoliyati mazmuni, maqsad va vazifasi, vositalari, metodlari, tashkil etish shakllarini va ilmiy pedagogik asoslarga tayangan holda takomillashtirishni taqozo etmoqda. Buning ahamiyatini DTS, o'quv dasturlari va o'quv-uslubiy adabiyotlarni takomillashtrish bilan birga, ta'lim jarayoniga yangi axborot kommunikatsiya va pedagogik texnologiyalarni, elektron darsliklar, multimediya vositalarini keng joriy etish orqali mamlakatimiz maktablarida zamonaviy turdagi o'quv va laboratoriya uskunalari, kompyuter texnikasi bilan mustahkamlash samarali tizimini yanada rivojlantirish chora-tadbirlarini amalga oshirish muhim vazifalarimizdan ekanligi alohida ta'kidlangan. Boshlang'ich sinflarda matematika o'qitish metodikasini takomillashtirishga bag'ishlangan adabiyotlar tahlili psixologik-pedagogik tadqiqotlarda boshlang'ich sinflarda matematika o'qitish samaradorligini oshirishning birinchidan, axborotlarni boyitib borish orqali ta'lim mazmunini o'zgartirish, didaktik elementlarni kattalashtirib o'zlashtirish, (B.P.Erdniyev, P.M.Erdniyev), har bir fanning asosiy g'oyasini ajratish (I.D.Zverev, V.N.Maksimova, R.A. Mavlonova, A.Abduqodirov, A.M.Markushevich) nazariy bilimlarning rolini oshirish (V.V. Davidov, A.K. Markova, J. Ikromov, A.M. Pishkalo, L.Sh.Levenberg, N.U.Bikbayeva, E.Yangibayeva, M.Axmedov) yo'nalishlarida amalga oshirilgan. Boshlang'ich sinf uchun darslik va o'quv qo'llanmalari (K.Qosimova, R.A. Mavlonova, L.Sh. Levenberg), o'qituvchilar uchun qo'llanmalar (M.I. Mopo, A.M. Pishkalo, L.Sh.Levenberg, N.U.Bikbayeva) va o'quvchilar uchun tajriba-sinov qo'llanmalari (M.Ahmedov, M.Jumayev, N. Abduraxmonova, R.Ibragimov, Yu.M. Kolyagin, P.M. Erdniyev) mualliflari mashqlar to'plami (o'quv materiallari) orqali boshlang'ich maktab o'quvchilarining bilish faoliyatini shakllantirish mumkinligiga to'xtalib o'tishgan. Didaktika va ta'lim metodikasining xususiy masalalariga bag'ishlangan ishlarda (P.M.Erdniyev, N.U.Bikbayeva, L.Sh. Levenberg, R.A. Mavlonova, K.Qosimova va boshqalar) bu muammo umumiy holatda ko'zda tutiladi, biroq maxsus tadqiqot predmeti sifatida ajratib olinmagan. Shuningdek, boshlang'ich sinflarda masalalar yechishni tashkil etish vositasi sifatida ta'lim texnologiyasi, mustaqil ishlash, o'yin elementlaridan foydalanish masalalari yetarli darajada o'rganilmagan. Boshlang'ich ta'lim nazariyasida kichik yoshdagi o'quvchilarning mustaqil bilish faoliyatining mohiyati va uni tashkil etish uslubiyati masalalar yechish texnologiyasining ilmiy asoslangani bilan birga ―Boshlang'ich sinflarda matematika o'qitish metodikasini, jumladan masofa, tezlik, vaqt orasidagi bog'lanishlarni ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Matematika
Fayl formati docx
Fayl hajmi 55.68 KB
Ko'rishlar soni 508 marta
Ko'chirishlar soni 57 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 13:13 O'zgarish: docx fayl yangilangan
Joylangan
Bo'lim Matematika
Fayl formati docx
Fayl hajmi 55.68 KB
Ko'rishlar soni 508 marta
Ko'chirishlar soni 57 marta
O'zgartirish kiritilgan: O'zgarish: docx fayl yangilangan
Tepaga