Bolalarni badiiy adabiyot bilan tanishtirish Reja: 1. Bolalarni har tornonlama barkaruol qilib larbiyalashda badiiy adabiyotning ahamiyati 2. Bolalarni badiiy adabiyot bilan tanish- tirishda bolalar bog'chasining tarbiyachisi oldida turgan vazifalar Turli yosh guruhlarida bolalarni badiiy adabiyot bilan tanishtirish bo'yicha 'Bolalar bog'chasida ta'limtarbiya dasturi ning mazmuni 4. Badiiy asarlarni o'qib berish mashg'ulotlariga tarbiyachining tayyorlanishi 5. Turli yosh guruhlarida badiiy adabiyot bilan tanishtirish uslubiyoti 6. O'qilgan asarni mustahkamlash usullari 7. Bolalarga she'rni yod oldirish 8. Bolalar bog'chasida kitob burchagi tashkil etish 9. Mashg'ulotdan tashqari vaqtda badiiy adabiyotdan foydalanish 1O. Adabiy viktorinalar o'tkazish 11. Badiiy asarlarni sahnalashtirish 12. Pedagogik jarayonni hisobga olish 1- . Bolalarni har tornonlama barkaruol qilib larbiyalashda badiiy adabiyotning ahamiyati Bolalar badiiy adabiyoti ularga aqliy, axloqiy va estctik tarbiya berishda, nutqini har taraflama rivojlantirishda va boyitislida katta ta'sir etuvchi vosita hisoblanadi. Badiiy adabiyot bolalarga jamiyat hayotini va tabiatni, kishilik dunyosining ichki his-tuyglularini va o'zaro niunosabatlatni poetik obrazlarda ochib beradi. tushuntiradi. U bolaning his-tuyg'ularini rivojlantiradi, xayolini tarbiyalaydi va o'zbek adabiyotining eng yaxshi namunalari bilan tanishtiradi. Bu namunalar o'zining ta'siri jihatidan xilma-xildir: hikoya orqali bolalar so'zlarning aniqligini, ma'nodorligini anglab oladilar; she'rlardan esa ularning musiqaviyligini. kuylanuvchanligini, ohangdorligini bilib oladilar, xalq ertaklari bolalaiga tilning ifodaliligini, mazmundorligini ochib beradi, nutqning xilmaxilligini. hazil- mutoyibaga boyligini bolalarning ko'z oldida namoyon qiladi. Badiiy adabiyot bolalarga kishilaming hayoti va mehnatlari, ishlari va qahrantonliklari, bolalikdagi eng qiziqarli voqealar, ularning o'yinlari, mehnatlari haqida hikoya qilib beradi. Badiiy adabiyot bolalarga hayotni tushuntiradi va shu orqali bola hayotiy tajribasining ortib borishiga ta'sir etadi. Badiiy adabiyot kishilarning ichki dunyosini, ularning his-tuyg'ularini, xarak- tcrlarini ochib bcrishi bilan bolalarni hayajonlanisliga, qahra- monlarning xatti-harakatlarini baholashga va uni muhokama qilishga o'rgatadi. Badiiy asarning eng yaxshi namunalari bolalarda axloqiy sifatlarni tarkib toptirishga: yaxshi - yomon, haq - nohaq, rost - yolg'on va h.k. so'zlarning ma'nosini tushunib olishlariga yordam beradi. . Bolalarni badiiy adabiyot bilan tanish- tirishda bolalar bog'chasining tarbiyachisi oldida turgan vazifalar Bolalar bog'ehasi tarbiyachisining oldida har bir badiiy asarni san'at asari sifatida bolalar ongiga yetkazish, uning mazmunini ochib berish, badiiy asarda qatnashuvchi personajlarga nisbatan emotsional munosabatda boiish, muallifning lirik kechinmalarini his etishga, ya'ni asarda qatnaslnivchi qahramonlarga nisbatan o'z nuinosabatlarini ifodalashga o'rgatish kabi murakkab vazifalar turadi. Bu vazifalarni amalga oshirish uchun tarbiyachining o'zi, bolalarni badiiy asar bilan tanishtirishdan awal, uni his etishi va tushunishi, mazmunini tahlil eta olislii zarur. Shuningdek, pedagog o'qish va hikoya qilib berish texnikasini, ya'ni aniq diksiyani, ifodali o'qish vositalarini (mantiqiy urg'uni to'g'ri qo'ya olish, pauza, ovoz toni va tempi) egallagan bo'lishi kerak. Badiiy asarning har bir ...

Joylangan
30 Sep 2024 | 07:37:26
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → docx
Fayl hajmi
37.9 KB
Ko'rishlar soni
47 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 15:51
Arxiv ichida: docx
Joylangan
30 Sep 2024 [ 07:37 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → docx
Fayl hajmi
37.9 KB
Ko'rishlar soni
47 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 15:51 ]
Arxiv ichida: docx