Bolalarni maktabga tayyorlashda akliy tayyorgarlik

Bolalarni maktabga tayyorlashda akliy tayyorgarlik

O'quvchilarga / Pedagogika
Bolalarni maktabga tayyorlashda akliy tayyorgarlik - rasmi

Material tavsifi

Bolalarni maktabga tayyorlashda aqliy tayyorgarlik Reja: MTM si guruhlaridagi bolalarga ta'lim-tarbiya berishning maqsad va vazifalari. MTMda tarbiyalanayotgan bolalarning aqliy rivojlanishini aniqlash va mustahkamlash. aqliy rivojlanishni aniqlash mashg'ulotlari. Didaktik (sensor) mashg'ulotlar, o'yinlar. Maktabgacha yoshdagi bolalarga ta'lim-tarbiya berishning asosiy maqsad va vazifalari bolalarni jismoniy va aqliy jihatdan rivojlantirish, ularning ruhiyat, shaxsiy qobiliyatlari, intilish va ehtiyojlarini kondirish, milliy va umuminsoniy qadriyatlarga, mustaqillik g'oyalariga Sodiq holda voyaga etib borishni ta'minlash, ularni maktabgacha yoshdagi bolalar ta'lim-tarbiyasiga qo'yilgan davlat talablariga muvofik maktab ta'limiga tayyorlashdan iborat. Maktabgacha yoshdagi bolalarni rivojlantirish jarayoni oldiga qo'yilgan maqsad va vazifalarning bajarilishiga erishish «Uchinchi ming yillikning bolasi» tayanch dasturi asosida amalga oshiriladi. Xar bir oila barkamol avlodni tarbiyalash uchun kaygurishi lozim. Shu bois «ta'lim to'g'risida»gi qonun hamda «Kadrlar tayyorlash milliy dasturi»da mamalkatning ijtimoiy-iqtisodiy taraqqiyotini ta'minlashning asosiy omili bo'lgan kadrlarni tayyorlash borasidagi eng zarur tadbirlar tizimi belgilab berildi. sog'lom avlodni tarbiyalash davlat va jamiyatning ustuvor yo'nalishidir. Xech kimga sir emaski, Respublikada bolalarni maktabgacha ta'lim-tarbiya muassasalariga jalb qilish 17 foizni tashkil qiladi. Bunday sharoitda maktabgacha ta'lim muassasalariga jalb kilinmagan 83 foiz bola bilan yuqorida ko'rsatilgan 17 foiz bolaning rivojlanish darajasi o'rtasida nomutanosiblik vujudga kelmokda. Bunday nomutanosiblik, bolalar maktab ostonasiga kadam kuygan kundan boshlab ularning rivojlanish darajasiga salbiy ta'sir kursatadi. Sungi yillarda maktabgacha ta'lim tizimini takomillashtirish, ta'lim tarbiya mazmuni, shakli, vosita va metodlarini engilashga alohida etibor berilmokda. Davlat va jamiyat maktabgacha yoshda bo'lgan bolalarni yagona talab asosida rivojlantirish vazifasini kuydi. Shunga ko'ra Maktabgacha yoshdagi bolalar ta'lim-tarbiyasiga qo'yiladigan davlat talablariga tayangan holda maktabgacha yoshdagi bolalarga integral tarzda ta'lim-tarbiya berish maqsadida tayanch dasturlari takdim etilmokda. Bu tayanch dasturlari bugungi kunda maktabgacha ta'lim-tarbiya muassasalariga jalb etilmagan 3 milliondan ortik bolani xam rivojlantirish va yagona davlat talablari asosida maktabga tayyorlash imkonini beradi. ta'lim-tarbiya jarayoni yakunida mustaqil fikrlaydigan, erkin, bilimli, bir so'z bilan aytganda barkamol shaxsni voyaga yetkazish asosiy maqsad qilib belgilandi. Bu uzluksiz ta'lim tizimining ilk turi - maktabgacha ta'limga o'ziga xos yondashuvni talab etar edi. Bola dunyoga kelgan kundan boshlab, davlat va jamiyat hamda ota-ona zimmasiga uni sog'lom, aklli, xush xulkli qilib tarbiyalash vazifasi kuyildi. Bolalarda aqliy faoliyatni dastlab muomila orqali, sung mashg'ulotlar, o'yinlar, bilim berish orqali amalga oshirildi. Bola xar doim buyumlar, hodisalar orasida bo'ladi. Doimo biror narsa bilan tanishadi, nimanidir bilib oladi, ushlab kuradi, nimagadir kulok soladi, shu tarzda bola dunyoni anglaydi. Tevarak-atrof buyum va narsalar bolalarining sezgi organlariga, analizatorlarga ta'sir etadi va sezgi hosil bo'ladi. Sezgi bolalarda ayrim xossalarni bilib olishga yordam beradi. Bolada aqliy malaka va ko'nikmalarni rivojlantirish, eng oddiy faoliyat usullari predmetlarini tekshirish, ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → docx
Fayl hajmi 15.55 KB
Ko'rishlar soni 38 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 15:51 Arxiv ichida: docx
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → docx
Fayl hajmi 15.55 KB
Ko'rishlar soni 38 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: docx
Tepaga