Bolalarni maktabga tayyorlashda oddiy matematik tasavvurlarni shakllanganlik ahamiyati Reja: Bolalarda matematik tasavvurlarni shakllantirish. mashg'ulotlarda bolalarning aktiv faoliyati. o'quv yilining oxirida katta guruh bolalari bilishi zarur bo'lgan bilimlari va xar kaysi guruh dasturining bo'limlari. Bolalarning matematik tushunchalarini muvoffakiyatli uzlashtirishi, ularning idrokini, yani sensor tuyg'ularini o'stirish bilan bevosita bog'liqdir. Umumlashtirish va abstraktlashtirish qobiliyati real predmetlarning xususiyatlarini aniqlash va shu xususiyatlarga karab mazkur predmetlarni bir-biriga taqqoslash va gruppalarga ajratish asosida usib boradi. Shuning uchun bola maktabga borgunga qadar unda matematik tasavvurlarni shakllantirish uchun bolalar bog'chasidagi barcha o'quv-tarbiya ishlari bilan uzviy ravishda boglab maxsus ish olib boriladi. Matematik bilimlar bolalarga malum sistema va izchillikda berilishi, bunda yangi bilim kamrok miqdorda, yani bolalar uzlashtirib oladigan darajada bo'lishi kerak. Shuning uchun xam bir vazifa bir kancha mayda kismlarga bulinib, ular birin ketin urganib boriladi. Tarbiyachi xar bir yosh gruppasining programmasi qanday tuzilganini bilishi lozim. Bu unga o'z guruhidagi bolalarning matematikaga doir bilim darajalarini aniqlash uchungina emas, balki maktabgacha tarbiya yoshidagi bolalarda boshlang'ich matematik tasavvurlarni o'stirish yuzasidan olib boriladigan barcha ishlar sistemasida xar bir mashg'ulotning qanday muhim rol uynashi va urin egallashini kuz oldiga keltirish uchun xam imkon beradi. Matematik tasavvurlarni shakllantirish yuzasidan olib boriladigan ishning asosiy formasi - mashg'ulotdir. Dastur vazifalarining kupchilik kismi mashg'ulotlarda xal kilinadi. Bolalarda malum izchillikda tasavvurlar shakllantiriladi, zarur malaka va ko'nikmalar hosil kilinadi. Atrofdagi xamma narsani miqdor jihatidan kuzatishlarni uyushtirishga, bolalarning o'z faoliyatlarining xilma-xil turlarida matematik mazmundagi bilim va ko'nikmalaridan qanday foydalanishlariga katta ahamiyat beriladi. mashg'ulotlarda va kundalik hayotda didaktik o'yinlardan hamda o'yin-mashqlardan keng foydlaniladi. mashg'ulotlardan tashqari vaqtlarda o'yinlar tashkil qilib, bolalarning matematik tasavvurlari mustahkamlanadi, chuqurlashtiriladi va kengaytiriladi. Bir kancha xollarda, masalan, joyni bilish ko'nikmasini rivojlantirish yuzasidan olib boriladigan ishlarda o'yinlar asosiy o'quv vazifasini utaydi. mashg'ulotlarda bolalarning aktiv faoliyati birinchi navbatda yangi material ustida ishlashni hamda ilgari utilgan materialni takrorlashni birga to'g'ri kushib olib borish bilan ish turlarini va uni tashkil etish usullarini almashtirib turish bilan yani, mashg'ulot strukturasi bilan ta'minlanadi. mashg'ulot strukturasi programma vazifalarining xajmi, mazmuni, birga kushib olib borilishi, tegishli bilim va ko'nikmalarning uzlashtirilishi darajasi, bolalarning yosh xususiyatlari bilan belgilanadi. Maktabga borish davriga kelib bolalar to'plam va son, shakl va kattalik haqida o'zaro boglangan bilimlarni nisbatan kuprok egallagan, fazada va vaqtni orientatsiya kila bilishni urgangan bo'lishlari zarur. Tajriba, birinchi sinf o'quvchilarida uchraydigan qiyinchilik, odatda abstrakt bilimlarni egallab olish, konkret predmetlar, ularning obrazlari bilan amal qilishdan, sonlar va boshqa absttrakt tushunchalar bilan bajariladigan amallarga utish zarurligini kursatadi. Bunday utish bolaning rivojlangan aqliy faoliyatini talab etadi. Bolalar turli matematik bog'lanishli munosabatlarni aniqlash ...

Joylangan
30 Sep 2024 | 07:37:26
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → docx
Fayl hajmi
17.88 KB
Ko'rishlar soni
35 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 15:51
Arxiv ichida: docx
Joylangan
30 Sep 2024 [ 07:37 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → docx
Fayl hajmi
17.88 KB
Ko'rishlar soni
35 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 15:51 ]
Arxiv ichida: docx