Boshlang'ich cinf o'quvchilarining ijodiy tasavvurini rivojlantirish

Boshlang'ich cinf o'quvchilarining ijodiy tasavvurini rivojlantirish

O'quvchilarga / Pedagogika
Boshlang'ich cinf o'quvchilarining ijodiy tasavvurini rivojlantirish - rasmi

Material tavsifi

O'zbekiston RespublikaSI OLIY VA O'RTA MAXSUS TA'LIM VAZIRLIGI NAMANGAN DAVLAT UNIVYeRSITYeTI Boshlang'ich cinf o'quvchilarining ijodiy tasavvurini rivojlantirish Tadqiqotning dolzarbligi Muammonining o'rganilganlik darajasi Tadqiqot maqsadi Boshlang'ich sinf o'quvchilarining ijodiy tasavvurini rivojlantirish metodikasini takomillashtirishdan iborat. Tadqiqot vazifalari boshlang'ich sinf o'quvchilari ijodiy tasavvurini rivojlantirishning hozirgi holatini o'rganish, amaliyotdagi darsliklarni tahlil qilish, umumlashtirish, ijodiy tasavvur tushunchasini pedagogik yoritib berish; boshlang'ich sinf o'quvchilariga savod o'rgatish davrida ularning ijodiy tasavvurini rivojlantirishning o'quv-metodik ta'minotini yaratish; boshlang'ich sinflarda an'anaviy kommunikativ metodlarning elektron-didaktik vositalar bilan uzviy aloqasini ta'minlash asosida o'quvchilarning ijodiy tasavvurini rivojlantirish; boshlang'ich sinf o'quvchilariga savod o'rgatish davrining sinfdan tashqari mashg'ulotlar jarayonida o'quvchilarning ijodiy tasavvurini rivojlantirish samaradorligini baholash. Tadqiqotning ilmiy yangiligi Boshlang'ich sinf o'quvchilarining ijodiy tasavvurini rivojlantirish tasavvur turlari (anomal fikrlash, kreativ faol, faol bo'lmagan ijodiy hamkorlik) sinektika (tuzulishli, funksional, fenomenal) uslublaridan foydalangan holda takomillashtirilgan; Boshlang'ich sinf o'quvchilarining ijodiy tasavvurini rivojlantirishning tashkiliy tuzilmasi baholash mezonlari (tasavvur qila olish, ijodiy fikrlay olish, mustaqil fikrlay olish) va darajalar (idrok etish, xotirlash, tasavvur qilish, munosabat bildirish)ni loyihalashtirish asosida takomillashtirilgan; Boshlang'ich sinf o'quvchilarining ijodiy tasavvurini rivojlantirish modeli ijodiy tasavvurga o'rgatish bosqichlari (emotsional, mantiqiy fikrlash, fantaziya, ijodiy yondashish va tasavvur qilish)ni faollashtirishga (qayta tiklash, izohlash, ijodiy faollik) ustuvorlik berish asosida ishlab chiqilgan; Sinfdan tashqari o'qishda o'quvchilarning ijodiy tasavvurini rivojlantirish mexanizmlari o'qitishning kreativ texnologiyalari asosida takomillashtirilgan. Tadqiqotning ilmiy yangiligi Elektron ta'lim resursi I BOB. Boshlang'ich cinf o'quvchilarining ijodiy tasavvurini rivojlantirishning nazariy asoslari Ijodiy tasavvur Tasavvur Abu Nasr Farobiy Ijodkorlik ta'lim sohasidagi islohotlarni hayotda qo'llashda o'qituvchilarning mas'uliyatini oshirish zamon talabi, hayot ehtiyojidir. O'qituvchining dars berish uslubi ma'naviyat, inson ruhiyatiga ta'sir qilish darajasi, o'quvchilarni boshqarish, yo'naltirish, qiziqtirish san'atini egallash omillari bilan o'lchanar ekan, uning samarali usullari, yo'llari, yangi vositalarini kashf qilish ijodiy jarayondir. Ko'rgazmali qurollar sirasiga faqat qurollar emas, balki auditoriyadagi doskaga chiziladigan rasmlar hamda chizmalar ham kiradi. O'qituvchi chizgan rasm talabalarning bilimlarini o'zlashtirish jarayonini osonlashtiradi hamda ularning ijodiy fikrlash qobiliyatlarini kengaytiradi. IJODIY JARAYoN Boshlang'ich sinf o'quvchilarining ijodiy tasavvurini rivojlantirish jarayonida o'quv-metodik vositalarni qo'llash bo'yicha metodik tizim chizmasi II BOB. Boshlang'ich cinf o'quvchilarining ijodiy tasavvurini rivojlantirish metodikasi 3-rasm. O'quvchilarni mantiqiy fikrlashini rivojlantiruvchi mashg'ulot uchun rasm O'quvchilarda ijodiy tasavvurni rivojlantirish uchun mo'ljallangan mashg'ulot uchun rasm MAShG'ULOTLARNING AFZALLIKLARI II BOB. Boshlang'ich cinf o'quvchilarining ijodiy tasavvurini rivojlantirishning samaradorligini oshirish Pedagogik tajribalarni tahlil qilish va o'tkazish metodikasi quyidagi bosqichlarda amalga oshirildi. 2016-2017 yy. Tadqiqotning metodologik va nazariy asoslari ilmiy adabiyotlar hamda boshlang'ich sinf o'quvchilarining ijodiy tasavvurini rivojlantirish muammosini holati o'rganilgan, tadqiqotning ilmiy apparati va tushunchaviy apparati aniqlangan 2017-2018 yy. Dastur va darsliklar, pedagogik, psixologik adabiyotlar tahlil qilinib umumta'lim maktablarida savod ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → pptx
Fayl hajmi 2.85 MB
Ko'rishlar soni 40 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 15:52 Arxiv ichida: pptx
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → pptx
Fayl hajmi 2.85 MB
Ko'rishlar soni 40 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: pptx
Tepaga