Fonetik fonematik nutq nuqsonini va ovoz buzilishlarini bartaraf etish

Fonetik fonematik nutq nuqsonini va ovoz buzilishlarini bartaraf etish

O'quvchilarga / Pedagogika
Fonetik fonematik nutq nuqsonini va ovoz buzilishlarini bartaraf etish - rasmi

Material tavsifi

Fonetik fonematik nutq nuqsonini va ovoz buzilishlarini bartaraf etish Reja: Dislaliyani korreksiyalash uchun o'yin va mashqlar Rinolaliya bilan kasallanganlar uchun logoritmik mashg'ulotlar Dislaliyani korreksiyalash uchun o'yin va mashqlar Dislaliyani korreksiyalash uchun logoritmik va musiqali-ritmik tarbiya vositalari bosqichma-bosqich va differensial foydalaniladi. Turli nutq murakkabliklari materialida ovozni avtomatlashtirish va differensiallash, ovozni chaqirishni va shakllantirishni tayyorlov bosqichida ajratiladi (bo'qinlarda, so'zda, gapda va mustaqil nutqda ajratilgan). Logopedik va logoritmik mashg'ulotlrning tayyorlov davrida eshitish e'tiborini, eshitish nutqi, fonematik idrok, artikulyatsion motorika, nafas olish fiziologiyasi, nafas olish nutqi, ovozlarni rivojlantirish uchun o'yin va mashqlar o'tkaziladi. Eshitish diqqatini rivojlantirish uchun o'yinlar «Yomg'ir» (Muallif YE.Sokovnina, T.Lomova musiqasi) Vazifalar: musiqa xarakterini o'zgarishiga harab almashtirib, harakatlarlarni musiqa bilan kelishishini o'rganish. Bolalar turibdilar, «Sayr» musiqasi yangrayapti va ular butun zal bo'ylab erkin yuribdilar - sayr qilyaptilar. «Raqs» musiqasi yangrayapi - o'zlariga tanish raqs harakatlaridan foydalanib bolalar raqs tushadilar. «Yomqir yoqaloq» musiqasi yangraydi. Bolalar 1-2-taktlarda tepaga harab kaftlarini ko'taradilar - yomiqir tomchilarini ushlaydilar, 3-6-taktlarda esa o'z joylariga qochadilar. O'yin bir necha marta qaytariladi, pedagog bolalarga musiqani e'tibor bilan eshitishni eslatib qo'yadi. «Nima bilan o'ynaymiz» (Muallif YE. Sokovnina) Vazifalar: tanish musiqani eshitish va tanib qolish va shu musiqa sadosida harakat qilish; bayroqchalar bilan shaxdam, tetik yurish mahoratini mustahkamlash, raqs harakatlarini mashq qilish; to'pillatib qadam tashlashni erkin, o'ziga ishonib bajarish. Bolalar soniga karab zalda devor bo'ylab stullarda atributlar yotibdi. Birinchi devor ostida - rullar, boshqasida - rangli ro'molchalar, uchinchisida - o'zi keng bo'yi past guldonda rangli bayroqchalar, to'rtinchisida - bolalar, ular musiqa tinglashmoqda. Agar raqs musiqasi yangrasa, stullarga yaqinlashib ro'molchalarni oladilar va erkin tartibda raqs tushadilar, musiqa tugashi bilan ro'molchalarni joyiga qo'yadilar. Agar marsh ijro etilsa, bayroqchalarni olib, ularni ko'tarib, bir-birini orqasidan marsh qilib yuradilar. Agar «Avtomobil» musiqasi ijro etilsa, rullarni olib bir-birini orqasidan to'pillatib qadam tashlab harakat qiladilar. Nutqiy eshitishni rivojlantiruvchi o'yinlar Tingla va bajar (T.Lomova musiqasi.) Qiz bolalarga qo'qirchoq, o'qil bolalarga musiqa asboblari: do'mbira, shiqildoq, balalaykalar beriladi. Sayr musiqasi yangraydi. qiz bolalar osoyishta qadam bilan sayilgoxga boradilar, keyin esa oldindan ko'rsatilgan joylarga o'tiradilar (xona devorining yoniga). Alla kuyi yangramoqda - qiz bolalar pedagog bilan alla bolamni aytib qo'qirchoqni tebratadilar: SH ye ' r m a t n i Musiqachilar kuyi yangramoqda, bolalar tetik qadam bilan chirmandalar chalib va shiqildoqlarni jaranglatib kelishadi. Musiqa tugaydi, o'gil bolalr o'z joylariga o'tiradilar. qizlardan biri yugurib kelib ulardan qo'qirchoqlar uchun sho'x kuy chalib berishni so'raydi. Musiqachilar rozi bo'lishadi, Raqs kuyi yangraydi qo'qirchoq ko'targan qizlar zalning o'rtasiga chiqib raqs tushadilar. 1-4 taktlar: qizlar cho'kka tushadilar, qo'qirchoqning oyoqchalari bilan ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → docx
Fayl hajmi 262.38 KB
Ko'rishlar soni 43 marta
Ko'chirishlar soni 4 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:00 Arxiv ichida: docx
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → docx
Fayl hajmi 262.38 KB
Ko'rishlar soni 43 marta
Ko'chirishlar soni 4 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: docx
Tepaga