Maxsus pedagogikaning maqsad va vazifalari metodologik asoslari

Maxsus pedagogikaning maqsad va vazifalari metodologik asoslari

O'quvchilarga / Pedagogika
Maxsus pedagogikaning maqsad va vazifalari metodologik asoslari - rasmi

Material tavsifi

Maxsus pedagogikaning maqsad va vazifalari metodologik asoslari Reja: 1. Maxsus maktabgacha ta'lim muassasalarda ta'lim-tarbiya ishini tashkil qilish. 2. Rivojlanishida nuqsoni bo'lgan maktabgacha tarbiya yoshidagi bolalarga ta'lim-tarbiya berish tamoyillari. Maxsus maktabgacha ta'lim muassasalarda ta'lim-tarbiya ishini tashkil qilish Davlat umumilliy dasturi ta'lim tizimini tubdan isloh qilish, uni ham shaqlan, ham mazmunan zamon talablariga moslashtirish, ta'lim sifat-samaradorligini uzluksiz takomillashtirib borishga yo'naltirildi. Maxsus maktabgacha ta'lim ta'lim muassasalarda tashkil etiladigan ta'lim bolalarni har tomonlama kamol toptirish, maktab ta'limiga tayorlashga qaratiladi. ta'lim jarayonida pedagoglar bolalarning bilish faoliyatini tashkil etadi, yo'naltiradi, bolalar esa bilim ko'nikma va malakalarni egallaydilar, ular amaliy, aqliy, nutqiy faoliyat turlari va usullarini o'zlashtiradilar. Maxsus maktabgacha ta'lim-tarbiya mazmuni maxsus ta'lim dasturlarida aks ettirilgan bo'lib, maktabgacha muassasa pedagoglar oldiga quyidagi vazifalarni qo'yadi: 1.Bolaning umumiy rivojlanishini boyitish; 2.Rivojlanishdagi mavjud kamchiliklarni korreksiyalash; 3.Maktab ta'limiga tayyorlash. hozirgi kunda maxsus ta'lim-tarbiya jarayonining mazmuni va tashkiliy shakllarini tanlashda umumiy yondashuvga amal qilish talab etilmoqda. Yuqorida qayd etilgan vazifalar amalga oshirilgan holda bolalarning ijtimoiy rivojlanishi, bilish faoliyatining o'sishi, shaxsiy sifatlarining rivojlanishi ta'minlanadi. Buning uchun bolalarning umumiy rivojlanishini boyitish, rivojlanishidagi kamchiliklarni korreksiyalash, bilim va ko'nikmalarni imkon boricha bolalarga berish kerak. mashg'ulotlari bolalarda, o'quv faoliyatida zarur bo'lgan malaka ko'nikmalarni shakllantiradi. Maxsus maktabgacha ta'lim ta'lim muassasalarda tashkil etiladigan ta'lim bolalarni har tomonlama kamol toptirish, maktab ta'limiga tayorlashga qaratiladi. ta'lim jarayonida pedagoglar bolalarning bilish faoliyatini tashkil etadi, yo'naltiradi, bolalar esa bilim ko'nikma va malakalarni egallaydilar, ular amaliy, aqliy, nutqiy faoliyat turlari va usullarini o'zlashtiradilar. Maxsus maktabgacha ta'lim-tarbiya mazmuni maxsus ta'lim dasturlarida aks ettirilgan bo'lib, maktabgacha muassasa pedagoglar oldiga quyidagi vazifalarni qo'yadi: 1.Bolaning umumiy rivojlanishini boyitish; 2.Rivojlanishdagi mavjud kamchiliklarni korreksiyalash; 3.Maktab ta'limiga tayyorlash. hozirgi kunda maxsus ta'lim-tarbiya jarayonining mazmuni va tashkiliy shakllarini tanlashda umumiy yondashuvga amal qilish talab etilmoqda. Yuqorida qayd etilgan vazifalar amalga oshirilgan holda bolalarning ijtimoiy rivojlanishi, bilish faoliyatining o'sishi, shaxsiy sifatlarining rivojlanishi ta'minlanadi. Buning uchun bolalarning umumiy rivojlanishini boyitish, rivojlanishidagi kamchiliklarni korreksiyalash, bilim va ko'nikmalarni imkon boricha bolalarga berish kerak. Maxsus mashg'ulotlar rivojlanishida nuqsoni bo'lgan bolalarni maktabgacha ta'lim muassasalarda ta'limtarbiya ishini tashkil qilishning asosiy shakli sifatida maktabgacha muassasalarda ta'limning muhim vositasi hisoblanadi. Mashg'ulotlar jadval asosida ertalabki va kechki soatlarda olib boriladi. Ertalabki soatlarda pedagog va defektolog 2 ta mashg'ulot o'tkazadi. Kunning ikkinchi yarmida defektolog o'z mashg'ulotlarini barcha guruh bolalari bilan o'tkazadi. O'qituvchi-defektolog nutq o'stirish, elementar matematik tasavvurlarni shakllantirish, eshitish qobiliyatini rivojlantirish va talaffuzni shakllantarish mashg'ulotlarini olib boradi. Defektolog ning zimmasiga bolalarning kun tartibini tashkil etish, jismoniy tarbiya, tasviriy faoliyat, o'yin, mehnat, tevarak-atrof bilan tanishtirish mashg'ulotlarini tashkil etish, musiqa mashg'ulotlarida qatnashish yuklatiladi. Bolalar bog'chasining ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 22.23 KB
Ko'rishlar soni 71 marta
Ko'chirishlar soni 8 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:23 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 22.23 KB
Ko'rishlar soni 71 marta
Ko'chirishlar soni 8 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga