Mnemonika va bolalar bog'chasi

Mnemonika va bolalar bog'chasi

O'quvchilarga / Pedagogika
Mnemonika va bolalar bog'chasi - rasmi

Material tavsifi

mnemonika va bolalar bog'chasi. O'qituvchilar uchun maslahat. Qadimgi yunoncha xotira, fikrlash va barcha nomlarning homiysi Mnemosyne deb nomlangan, aynan shu nom yodlash bilan bog'liq ko'plab ta'riflarning asosini tashkil qiladi. Bugungi kunga kelib, bolalar rivojlanishi uchun mnemonika kabi yo'nalish mashhur bo'ldi. Usul ma'lumotni vizual idrok etishga asoslangan bo'lib, uni keyinchalik tasvirlar yordamida ko'paytirish imkoniyati mavjud. K. D. Ushinskiy shunday deb yozgan edi: Bolaga unga noma'lum beshta so'zni o'rgating - u uzoq vaqt va behuda azob chekadi, lekin yigirmata bunday so'zlarni rasmlar bilan bog'laydi va ularni tezda o'rganadi. izchil nutqni rivojlantirish uchun o'quv faoliyatida mnemotablelardan foydalanish bolalarga vizual ma'lumotni yanada samaraliroq idrok etish va qayta ishlash, uni saqlash va ko'paytirish imkonini beradi. Texnikaning o'ziga xos xususiyati - bu obyektlarning tasvirlaridan emas, balki belgilardan foydalanish. Bu usul bolalar uchun so'zlarni topish va yodlashni ancha osonlashtiradi. Nima uchun maktabgacha yoshdagi bolalarga mnemonika kerak? Maktabgacha yoshdagi bolalar uchun mnemonikaning dolzarbligi shundaki, aynan shu yoshda bolalarda vizual-majoziy xotira ustunlik qiladi. Ko'pincha yodlash ixtiyoriy ravishda sodir bo'ladi, chunki bolaning ko'rish maydoniga biron bir narsa yoki hodisa kirib kelgan. Agar u vizual rasm, mavhum narsa bilan qo'llab-quvvatlanmaydigan narsani o'rganishga va eslashga harakat qilsa, muvaffaqiyatga umid qilmaslik kerak. Maktabgacha yoshdagi bolalar uchun mnemonika shunchaki yodlash, rivojlanish jarayonini soddalashtirishga yordam beradi assotsiativ fikrlash va tasavvurni rivojlantirish, ongni oshirish . Bundan tashqari, mnemotexnika texnikasi tarbiyachining malakali mehnati natijasida so'z boyligini boyitish va izchil nutqni shakllantirishga olib keladi. Bolalar bog'chasida mnemonikadan qanday foydalanish kerak? Bolalar bog'chasida mnemonika, yodlashning samarali usuli sifatida, odatda oddiy misollar bilan o'zlashtiriladi. Boshlash uchun bolalar mnemonik kvadratlar bilan tanishadilar - bir so'zni, iborani , uning xususiyatlarini yoki oddiy jumlani ifodalovchi tushunarli tasvirlar . Keyin o'qituvchi mnemonik treklarni ko'rsatish orqali darslarni murakkablashtiradi - bu allaqachon uch-to'rtta rasmdan iborat kvadrat, unga ko'ra siz 2-3 jumlada qisqa hikoya yozishingiz mumkin. Va nihoyat, eng murakkab tuzilma mimik jadvallardir . Ular asosiy havolalarning, shu jumladan sxematik bo'lganlarning tasvirlari bo'lib, ular orqali siz butun hikoyani yoki hatto she'rni eslab qolishingiz va takrorlashingiz mumkin. mnemonik kvadrat M izsiz M yangi Dastlab, jadvallar o'qituvchilar, ota-onalar tomonidan tuziladi, keyin bola bu jarayonga ulanishi mumkin, shuning uchun mnemonika nafaqat xotiraning rivojlanishiga, balki bolaning tasavvuriga, tasvirlarning vizualizatsiyasiga ham ta'sir qiladi. Mnemonikani yodlashning asosiy usullari assotsiatsiyalarga, mantiqiy fikrlashga, kuzatishga asoslangan. Mnemonikaga misollar: 1. Men taniqli mnemonik ibora yoki so'zlarni beraman. Albatta, bolalikdan boshlab, har bir kishi spektr ranglari tartibini belgilaydigan iborani yaxshi biladi: Har bir ovchi qirg'ovul qayerda o'tirganini bilishni xohlaydi 2. Maktabgacha ta'lim muassasasida mnemonikaga misol sifatida yuvish, qo'l ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → pptx
Fayl hajmi 1.05 MB
Ko'rishlar soni 42 marta
Ko'chirishlar soni 3 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:25 Arxiv ichida: pptx
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → pptx
Fayl hajmi 1.05 MB
Ko'rishlar soni 42 marta
Ko'chirishlar soni 3 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: pptx
Tepaga