MTMning yer maydonchasi

MTMning yer maydonchasi

O'quvchilarga / Pedagogika
MTMning yer maydonchasi - rasmi

Material tavsifi

MTMning yer maydonchasi (4-Amaliy mashg'ulot) Reja: 1.Tabiat burchagining ta'lim-tarbiyaviy ahamiyati. 2.Tabiat burchagiga-qo'yiladigan talablar. 3.Turli guruhlarda tabiat burchagini tashkil yetish. 4.MTMning yer maydonchalarini tashkil etish metodikasi. Tabiat burchagining ta'lim-tarbiyaviy ahamiyati. MTMda jonli tabiat burchagining bo'lishi bolalarni tabiat bilan ko'rgazmali va amaliy tanishtirishning zarur sharoiglardan biridir. Bolalarning ekskursiya yoki uy sharoitidagi kuzatishlari qisqa muddatlidir. Tabiat burchagida esa, bolalar yil boyi hayvon va O'simliklar oldiga kelishlari va O'simliklarni tarbiyachining topshirigi asosida uzoq muddat kuzatishlar mumkin. Bu esa bolalar uchun laboratoriya vazifasini o'taydi. Tabiat burchagining ta'limiy ahamiyati shundaki, bolalar O'simliklarning nomlari, qismlari, rivojlanish jarayonlarini kuzatadilar. Ularning issiqlikka, yorug'likka, suvga bo'lgan talab jarayonlarini o'rganadilar. O'simlikni parvarish qilish uchun sarflanadigan mehnat turi bilan tanishadilar. Tabiat burchagining ta'limiy ahamiyatini yana k.uyidagicha izoxlash mumkin: bolalar hayvonot olami turlari, ko'payishi, tana qismlari, harakatlari, oziqlanishi bilan ham tanishadilar. Tabiat burchagi uchun qo'yiladigan talablar: O'simlik yoki hayvon biron bir aniq, tur uchun xos bo'lishi kerak. Tabiat burchagida yashovchilar beor ko'p mehnat talab qilmaydigan, ovqat tanlamaydigan, bolalar yoshiga moyil bo'lishi kerak. Tabiat burchagida yashovchilar yorqin, jozibador, bolalar diqqatini o'ziga jalb qilib tura oladigan bo'lishi zarur. Bir turdagi o'simlik va hayvonlarni bir necha xili bo'lishi kerak. Tabiat burchagida yashovchilar tamoman xavfsiz va bolalar sog'ligiga hech qanday zarar yetkazmasligi shart. Tabiat burchagida yashovchi O'simliklar va hayvonlar soni cheklangan va biologik xususiyatlari hisobga olingan holda joylashtirilishi kerak. Hayvon va o'simliklarni tabiat burchagida saqlash, joylashtirishda birinchi navbatda ularning biologik xususiyatlari hamda ehtiyojlari nazarda tutilishiga e'tibor berish kerak. Masalan: Ba'zi bir xona o'simliklari (chiroqgul, kaktus) quyosh nurlarini ko'proq talab qiladi, shuning uchun ularni yeng yorug joyga qoyish lozim. Boshqalar (uzumbapn, gunafsha) tik tushi b turuvchi quyosh nuriga bardosh bera olmaydi. Tabiat burchagi ko'zni quvontirishi, xonani bezashi lozim. Nihoyat obyektlarni shunday joylashtirish lozimki, bolalar ularning yoniga bemalol kela olishlari tabiat burchagini kuzata olishlari va unda mehnat qila olishlari kerak. Agar imkon bo'lsa, har bir guruh bolalari keng foydalana oladigan umumiy jonli burchak tashkil yetilsa, yanada ham yaxshi bo'ladi. bunda istagan guruh bolalari ekskursiya qilib kelib ko'radi, tanishadi. o'rganadi Bunday jondi tabiat burchagida tulki kuyon, tovuq, echki kabilarni parvarishlash mumkin Bundan tashkarn tabiat burchagida hayvonlarni boqishning o'ziga xos hayotiy va biologik tomonlari bo'lib, uni har bir tarbiyachi yaxshi bilishi zarur. Turli guruhlarda tabiat burchagini tashkil etish, ya'ni kichik guruhda: o'simliklar dunyosi, Xitoy atir guli, fuksiya, doymiy gullovchi begoniya. Baliqlar: Tilla baliq. Qushlar: Sa'va, snegir. Hayvonot quyon, olmaxon, dengiz chuchkasi. O'rta guruh: O'simliklar dunyosi, begoniya reks, asparagus, xushbo'y yorongul, aloe yoki agava. Baliqdar: Tilla baliq turlaridan vuilexvost, teleskop. Qushlar: Snegir ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → docx
Fayl hajmi 277.75 KB
Ko'rishlar soni 69 marta
Ko'chirishlar soni 3 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:26 Arxiv ichida: docx
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → docx
Fayl hajmi 277.75 KB
Ko'rishlar soni 69 marta
Ko'chirishlar soni 3 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: docx
Tepaga