Nutqida kamchiligi bo'lgan bolalar idrokining xususiyatlari

Nutqida kamchiligi bo'lgan bolalar idrokining xususiyatlari

O'quvchilarga / Pedagogika
Nutqida kamchiligi bo'lgan bolalar idrokining xususiyatlari - rasmi

Material tavsifi

Nutqida kamchiligi bo'lgan bolalar idrokining xususiyatlari Reja: 1.Idrok - psixologik tavsif sifatida. Idrokning shakllanishi. 3.Nutq buzilishlarida uchraydigan idrok jarayonining alohida xususiyatlari. Idrok - psixologik tavsif sifatida Idrok - bu axborotlarni qabul qilish va egallash jarayonlari tizimi bo'lib, organizmga uni o'rab turgan borlig'i va obyektiv mavjudligini taminlovchi yo'nalishdir. Qabul qilish his qilish bilan birgalikda bilish jarayonida asosiy qism bo'lib, berilayotgan materialni his qilishni ta'minlaydi. Bilish jarayonining sharti sifatida, qabul qilish jarayoni fikrlash jarayoni bilan birga kelib, amaliyotda tekshiriladi. Bunday birga kelmaslik esa, qabul qilishni tekshirishda asosiy manba sifatida o'rin olishi mumkin, shuningdek yo'qolish-illyuziyalarda ham kuzatilish mumkin. Qabul qilishning bir necha xil turlari mavjud bo'lib, ular belgilangan shakllari bo'yicha birlashtiriladi. Yetakchi analizatorlar bo'yicha: ko'ruv, eshituv, teri-tuyish, xid bilish, kinestetik Materiyaning mavjudligi shakliga ko'ra: atrof-borliqni idrok etish, vaqtni idrok etish, harakatlarni idrok etish Ruhiy faollik mosligiga ko'ra: oldindan o'ylangan, oldindan o'ylanmagan Insonda insonning psixolog xarakteristikasi singari uning xususiyatlari mavjud. Aralash va umumlashtirish: predmet va hodisalarni idrok etar ekan, inson nimalarni idrok etayotganini tushunadi va anglaydi. Predmetlilik: predmetlarning psixolog obrazlarini kishi obraz sifatida emas, balki real predmetlar sifatida anglaydi. Yaxlitlilik: borliqdagi predmet va hodisalarning alohida sifatlari va belgilari doimiy mustahkam bog'liqlikda bo'ladi. Idrokda predmet yoki hodisa komponentlari o'rtasida mustahkam bog'liqliklar ifodalanadi. Tizimlilik: kishi turli obyektlarni ularning belgilarini mustahkam tizimga ko'ra anglaydi. Tanlamoq: bir necha predmetlar va ko'rinishlar orasidan inson faqat bir nechtasinigina ajratib oladi, bu uning qanday faoliyatga qaratilganini, kerakli narsalar va qiziqishlariga bog'liq bo'ladi. O'zgarmaydigan: xuddi o'sha predmetlar inson tomonidan o'zgargan sharoitlarda qabul qilinadi (turli xil yoritilishida, turli xil qarashlarda, turli masofalarda). Lekin predmetlarning obyektiv xususiyatlari o'zgarmagan holda qabul qilinadi. Idrokning shakllanishi His qilishning shakllanishi - bolalarda qabul qilish jarayonining shakllanishi va predmetlar, o'rab turgan atrof borliq haqida tasavvurlarni hosil bo'lishi. Bola dunyoga kelganda his qilish tuyg'ulari shakllanib bo'lgan bo'ladi. Lekin ularning normal funksiyasini atrof - borliqni qabul qilishlarini ta'minlab beradi. His etish jarayoni to'g'ri shakllanishi uchun, maqsadga yo'naltirilgan hissiy tarbiya zarur va muhimdir. Bolaga ko'rishni, barmoqlar bilan paypaslashni, obyektlarni eshitishni o'rgatish kerak, yani unda qabul qilish harakatlarini shakllantirish kerak. Lekin predmetni tekshirish, ko'rish, paypaslash etarli emas. Bunda predmetni bir qancha belgilarini aniqlash bilan birga, ularni boshqa predmetlar bilan belgilarning munosabatlarini aniqlash zarurdir. Buning uchun bolaga kerakli o'lchovlarni berish kerak, bunla bola nimani qabul qilayotganligini biladi. Bu his qilishning asosiy tushunchalari bo'lib, tarixiy ko'rinishga ega bo'lib, qabul qilish jarayonida taqqoslashni ta'minlab beradi. Ularga geometrik shakllarning tartiblari, kattaliklarning shkalalari, og'irlik o'lchovlari, yuqori tovushlar qatori, ranglar jilosi, ona tilining fonetik tarkibi kiradi. Yuqorida ko'rsatilgan hamma ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 22.3 KB
Ko'rishlar soni 52 marta
Ko'chirishlar soni 5 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 16:29 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 22.3 KB
Ko'rishlar soni 52 marta
Ko'chirishlar soni 5 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga