3-SINFDA BELLASHUVLARNING MAZMUNI VA ULARNI tashkil QILISH USULLARIGA TOPSHIRIQLAR TIZIMINI ISHLAB CHIQISH REJA: 1. Bellashuv maqsadlari va topshiriqlarga qo'yiladigan talablar. 2. Bellashuvlarni tashkil etish va o'tkazish. 3. Bellashuvlarni baholash mezonlari. Bellashuv maqsadlari. Iste'dodlarni rivojlantirishga ko'maklashuvchi shakllardan biri bu fan bellashuvlaridir. Bellashuv - bu har qanday bilim sohasidagi muayyan vazifalarni eng yaxshi bajarish uchun o'quvchilar o'rtasidagi musobaqadir. Shunday ekan, fan bellashuvlarini o'tkazishning maqsadlari quyidagilardan iborat: - fanga qiziqish uyg'otish orqali kichik maktab o'quvchisining shaxsini har tomonlama rivojlantirish; - bolalarda bilimlarni mustaqil ravishda egallash va ularni amalda qo'llash qobiliyati va istagini rivojlantirish; - nostandart xarakterga ega bo'lgan vazifalarni qiyinchilik bilan to'g'ri qabul qilish; - notanish muhitda ishlashda psixologik stressni yengish. Birinchi sinf o'quvchilari maktab Olimpi etagiga o'zlarining qiyin, ammo qiziqarli yo'llarini boshlaydilar. Va bu yerda unutmasligimiz kerakki, olimpiadalarni, bellashuvlarni o'tkazishda eng kuchli g'alaba qozonsin tamoyili bilan bir qatorda, boshqasi - Olimpiadada g'oliblar bor, ammo yutqazganlar yo'q tamoyiliga amal qilish muhimdir, chunki shunchaki ishtirok etish muhimdir. Ko'p bosqichli qurilish ko'plab o'quvchilarning ishtirok etishi va ular orasidan iqtidorlilarini aniqlash imkonini beradi. Raqobatning qolgan qismi ham g'alaba qozonadi. Muammolar bilan bog'liq masalalarga qiziqish, birinchi mustaqil kashfiyotlar bolaga ijobiy ta'sir ko'rsatadi va turli o'quv fanlariga qiziqish uyg'otadi. Bellashuv bolaga o'zini kashf qilish imkonini beradi va unga atrof-muhitda o'zini o'rnatish imkoniyatini beradi. O na tili darslarida o 'tkaziladigan insholar o 'quvchilar nutqini o 'stirish, savodxonligini oshirish bilan bog'liq holda olib boriladi. Inshoda fikrning ravon va savodli ifodalanishiga aham iyat beriladi. 3- sinfda insho yuzasidan k o 'pincha jam o a b o 'lib ish olib boriladi. Inshoning rejasi o 'qituvchi rahbarligida tuziladi. Reja fikrni izchil bayon qilish, uni qanday boshlash, qanday davom ettirish va nim alar bilan yakunlashda o 'quvchiga yordam beradi. 1. 0 'qilganlar m azm uni asosida insho yozish. Inshoning bu turi tahlil va tarkib m etodi bilan o 'tkaziladi. Buning uchun hikoyaning har qaysi qism idagi voqealar yuzasidan og'zaki rasm chiziladi va unga sarlavha tanlanadi. Sarlavhalardan reja sifatida foydalaniladi. 2. K uzatish va sayohatlar asosida insho yozish. Bunda 0'quvchilar kitobdan o 'qiganlarini ko'rgan voqealari bilan bog1 lab hikoya qiladilar va jam oa b o 'lib tuzilgan reja asosida insho yozadilar. 3- sinfda inshoning quyidagi turlaridan foydalaniladi: 3. Seriyali rasm lar asosida in sh o yozish. B uning u c h u n o 'quvchilar hayotiga yaqin, m azm uni unchalik m urakkab b o 'lm agan m atn asosida yaratilgan bir necha rasm tanlanadi. H ar qaysi rasm da tasvirlangan voqealar aniqlanib, ularga sarlavha ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:11:04
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → pptx
Fayl hajmi
876.97 KB
Ko'rishlar soni
41 marta
Ko'chirishlar soni
3 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 15:43
Arxiv ichida: pptx
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:11 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → pptx
Fayl hajmi
876.97 KB
Ko'rishlar soni
41 marta
Ko'chirishlar soni
3 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 15:43 ]
Arxiv ichida: pptx