5-7 Siniflarda unumli mehnat asosida o'qitish. Yuqori sinflarda kasb - hunar tayorgarligining mazmuni Reja : Dastur mazmuni va uning yo'nalishlari 5-7 siniflarda umumiy mehnat taergarligi. 8-9 sinif kasb taergarligi bo'lgan taergarlik mazmuni. Akademik litsey va kasib hunar kollejlarida tayergarlik. Mehnat ta'limi fanining mazmuni shartli ravishda uchga, ya'ni mehnat ta'limi tayergarligi, kasblar bo'yicha tayergarlik va kasbgacha maxsus tayergarlik qismlariga bo'linadi. Bu qismlar har bir dars va mashg'ulotlarning tarkibiga singib ketgan bo'lib, ularning o'qituvchilar va uslubchilar tomonidan ilmiy uslubiy nuqtai nazardan hisobga olingan holda tahlil qilib borilishi mehnat ta'limi mashg'ulotlarining aniq maqsadga yo'naltirilgan bo'lishini ta'minlaydi. mehnat ta'limining yo'nalishlari maktab atrofidagi karxona, tashkilot va kasb-hunar kolledjlarida keng tarkalgan sohalar, kasblarga muvofik tanlab olinadi. Shunga ko'ra xar bir maktabda mehnat ta'limining quyidagi yo'nalishlari asos qilib olinishi mumkin: -egosh va unga ishlov berish texnologiyasi; -metall va unga ishlov berish texnologiyasi; -gazlamaga ishlov berish texnologiyasi; -pazandachilik asoslari; -qishloq xo'jaligi asoslari va boshqalar. 5-7 sinflarda ushbu yo'nalishlardan ayrimlari tanlanadi va 8-9 sinflarda shu tanlangan yo'nalishlarga muvofik holda ishlab chiqarish asoslari va kasbga yo'naltirish kursi ukitiladi.Ushbu yo'nalishlarning xar biri yuzasidan quyidagi bo'limlar bo'yicha o'zaro uygunlashtirilgan nazariy bilimlar beriladi va amaliy ish ko'nikmalari shakllantiriladi: 1. Materialshunoslik asoslari. 2. Asbob-uskunalar haqida ma'lumot va ishlatish usullari. 3. Mashina, mexanizm, stanoklar va moslamalarning umumiy tuzilishi va ishlatish asoslari. 4. mahsulotlar ishlab chiqarish texnologiyasi. 5. xalq hunarmandchiligi kasblari bo'yicha umumiy ma'lumotlar berish va o'zaro turdosh uchta kasb yo'nalishi bo'yicha kasbgacha tayergarlikni amalga oshirish. Bundan tashqari xar bir asosiy yo'nalish bo'yicha uy-ruzgor madaniyati va unga tegishli ta'mirlash ishlarini bajarish ko'nikmalari shakllantirilib boriladi. Xar bir yo'nalish bo'yicha ishlatiladigan elektrotexnika vositalari, ulardan to'g'ri foydalanish hamda ta'mirlash asoslari urgatiladi. Xar bir asosiy yo'nalish bo'yicha komp'yuter texnikasidan foydalanish masalalari yuzasidan dastlabki ma'lumotlarni berish kuzda tutiladi. Xar bir dars mazmuniga bog'liq holda iqtisodiy, huquqiy va ekologik bilimlar hamda xavfsizlik texnikasi qoidalari o'zaro uygunlashtirilgan holda urgatib boriladi. 5-7 sinflarda mehnat ta'limi yo'nalishlarining xammasi uchun uygunlashtirilgan badiiy mehnat texnologiyasi va mashina elementlari mashg'ulotlari o'tkaziladi. Dasturda badiiy mehnat texnologiyasi mashg'ulotlari barcha yo'nalishlar uchun umumlashtirilgan holda berilgan, ulardan tegishli yo'nalishga doir mavzular o'qituvchi tomonidan ajratib olinishi lozim. mehnat ta'limi darslaridao'quvchilarda kasblar turlariga oid bilim, ko'nikma va malakalar maktab joylashgan hududdagi imkoniyat va extiejlarni 'isobga olgan holda tanlanadigan kasblar asosida shakllantiriladi. o'quvchilarning mehnat ta'limini amalga oshirish uchun quyidagi tashkiliy va uslubiy vazifalarni xal qilish lozim. tashkiliy vazifalar. mehnat ta'limi bo'yicha nazariy mashg'ulotlar uchun o'quv xonasi va amaliy mashg'ulotlar uchun ustaxona tashkil qilish va ularda xavfsiz va kulay mehnat sharoitlarini yaratish. o'quvchilarni mashg'ulotlar uchun zarur ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:11:04
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
14.48 KB
Ko'rishlar soni
36 marta
Ko'chirishlar soni
1 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 15:43
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:11 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
14.48 KB
Ko'rishlar soni
36 marta
Ko'chirishlar soni
1 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 15:43 ]
Arxiv ichida: doc