6-sinf Men sevgan ko'rsatuv 166-umumta'lim maktabi oliy toifali o'zbek tili o'qituvchisi D.G.Igamberdiyeva Mavzu: Men sevgan ko 'rsatuv. Darsning ta'limiy maqsadi: O 'quvchilarning og 'zaki nutqini rivojlantirish Darsning tarbiyaviy maqsadi: Nuqtda ifodalovchi so z biriklamarini to 'g 'ri qo 'llashga o 'rgatish. Teleko 'rsatuv vaqtlarini ayta bilish Darsning turi: Mustahkamlash. Usuli: Kim chaqqon? ,Zanjir Darsning jihozi: darsliklar, so'z biriklamarining lug'ati, magnit tasmasi, tarqatma materiallar. I. Darsni tashkil etish: Davlat madhiyasini kuylash, sana, ob - havo haqida ma'lumot. 1. Birinchi qatordan o'quvchilar galma - galdan uyda bajarib kelgan 6-va 7-mashqlarni o'qib beradilar. 2. O'tgan darsda qo'llangan Tezroq top o'yinini yangi kartochkalar asosida o'tkazish. II. Mavzuga kirish: o'qituvchi nutqda taxminiy miqdorga oid so'zlar qanchalik ko'p qo'llansa, taxminiy vaqtni ifodalovchi so'zlar ham shunchalik ko'p ishlatilishini tushuntiradi. Chunki hech qachon kishi biron bir ish qilganda har daqiqa soatga qaramaydi. Shuning uchun haqiqiy harakatning soatini aniqlashda aniq ko'rsatkich juda kam ishlatiladi, lekin kun, hafta, oy, yil, fasl yoki voqealar sanasi haqida gap bo'lsa, bunga aniq vaqt ko'proq qo'llanadi. II. Mavzu bo'yicha nutq modellari va Eslab qoling! ruknida berilgan ma'lumotlar ustida ishlash. Bunda o'qituvchilar diqqati taxminiy vaqtning shakllarini ifodalashga qaratiladi, ko'p hollarda taxminiy miqdorni ifodalovchi shakllar qo'llanishini quyidagi misollar bilan isbotlaydi: O 'ndan ortiq - o 'ndan oshganda Beshtacha - soat beshgacha Besh-oltita - soat besh-oltilarda Yuzlarcha - soat oltilarda O 'nga yaqin - o 'nga yaqin Model va ma'lumot uchun berilgan gramatik shakllar tushunarli bo'lishi uchun ular quyidagicha ona tiliga tarjima qilinadi: Soat to 'rtlarda - около четырех часов Soat to 'rt-beshlarda -около четырех-пяти Soat to 'rtdan oshganda -после четырех часов Soat to 'rtgacha - до четырех часов Soat to'rtga yaqin - около четырех часов 1. 3-,4-,5- mashqlarni qatorlarga bo;lib bajartirish. Bajarib bo'lingach, javoblar o'qilib, har bir to'g'ri javob baholanadi. 2. O'qituvchi o'quvchilarga siz soat nechalarda qanday ko'rsatuvlar ko'rasiz? deb savol beradi. Shunda o'quvchilar javob beradilar? Soat yettilarda Davr information dasturi Soat oltidan oshganda Oqshom ertaklari Soat olti-yettilarda TVMarkazda top 10 ko'rsatuvlarini ko'ramiz. O'quvchilar Oqshom ertaklari uchun sahnalashtirilgan Ko'ngilchan o'tinchi ertagini qo'yib beradilar (Magnit tasmasida eshitiladi.) O'tinchi o'minga borib o'tin ucun daraxt kesmoqchi bo'ldi. Qayin daraxt oldiga borib boltasini ko'targan ekan, daraxt tilga kirib, shunday debdi: - Rahm qil, meni kesma, bolalarim hali yosh. O'tinchining unga rahmi kelibdi. So'ng eman daraxtini kesmoqchi bo'libdi. Eman ham undan najot so'rabdi. O'tinchi yong'oq daraxtiga bolta ko'taribdi. - Menga rahm qil, yong'oqlarim hali xom-ku! - debdi zorlanib u. O'tinchi shumtol daraxtini kesmoqchi bo'libdi. Meni kesma, rahm qiling, - debdi u ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:11:04
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → pptx
Fayl hajmi
122.87 KB
Ko'rishlar soni
36 marta
Ko'chirishlar soni
1 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 15:43
Arxiv ichida: pptx
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:11 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → pptx
Fayl hajmi
122.87 KB
Ko'rishlar soni
36 marta
Ko'chirishlar soni
1 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 15:43 ]
Arxiv ichida: pptx