Agrotuproqshunoslik o'qitish uslubiyoti va boshqa fanlar bilan bog'liqligi, o'qitish metodikasi ilmiy asoslari

Agrotuproqshunoslik o'qitish uslubiyoti va boshqa fanlar bilan bog'liqligi, o'qitish metodikasi ilmiy asoslari

O'quvchilarga / Pedagogika
Agrotuproqshunoslik o'qitish uslubiyoti va boshqa fanlar bilan bog'liqligi, o'qitish metodikasi ilmiy asoslari - rasmi

Material tavsifi

Agrotuproqshunoslik o'qitish uslubiyoti va boshqa fanlar bilan bog'liqligi, o'qitish metodikasi ilmiy asoslari Tuproqshunoslik va agrokimyo o'qitish usuli pedagogik fanlar tizimida o'ziga xos munosib urin olgan bo'lib, pedagogik fanining kupgina sohalari, ayniksadidaktik o'qitish nazariyasi va tarbiya nazariyasi bilan o'zaro chambarchas bog'liqdir. o'quv yurtlarida xilma-xil fanlar bo'yicha o'qitish jarayonini amalga oshirish murakkab ish bo'lganligi tufayli didaktikadan keyinchalik xar bir o'quv predmetini o'qitish masalalari bilan shug'ullanuvchi sohalarni ajratish ehtiyojlari tug'uladi va ayrim fan asoslarini o'qitish usuli jumladan tuproqshunoslik o'qitish usuli vujudga keladi. Shunday ekan tuproqshunoslik usuli xam didaktikaning tarkibiy bir kismi ekanligini kursatadi. Dvdaktikaning umumiy qonuniyatlari tuproqshunoslik o'qitish usulida keng kullaniladi. o'z navbatida didaktika esa o'qitish jarayonidagi umumiy qonuniyatlarni aniklashda alohida fan asoslarini o'qitish sohasidagi uslubiy tadqiqotlardan aniq ma'lumotlar oladi. ^ Tuproqshunoslik va agrokimyo fanining o'qitilishi boshqa fanlar singari ijtimoiy va tabiyy fanlar bilan bog'lik. Tuproqshunoslik va agrokimyo, ta'limi uslubi psixologiya bilan uzviy bog'liqdir. Psixologiya fani xam tuproqshunoslik o'qitish usuli asoslanadigan fanlardan biri bo'lib, uning yutuklaridan fan asoslarini o'qitishda doim foydalaniladi. Umumiy va pedagogik psixoloiyaga tayanmasdan turib tuproqshunoslikni o'qitishda talabalarning bilimini o'zlashtirish va esda saklab qolish jarayonini, talabalarning diqqati va kizikishini, ularda kuzatuvchanlik va taffakurning rivojlanishini, tuproqlar to'g'risidagi tasavvur hamda tushunchalarning shakllanishi va shunga o'xshash masalalarni xal qilib bulmaydi. Xar bir dare, laboratoriya ishi va amaliy mashg'ulotlarni o'tkazishda xar bir talabaning psixologiyasini hisobga olish zarurdir. Xar bir dareda talabalarni qishloq xo'jalik kasbiga bo'lgan kizikishini oshirib borish muhim ahamiyatga ega. Bu masalani xal qilishda xar bir talabaning psixologiyasini bilish va ularga yakka tartibda yondoshish kerak. Tuproqshunoslik va agrokimyoni o'rganishda tabiyy fanlar muhim rol o'ynaydi. Avvalo tuproqshunoslikni o'qitish biologiya, kimyo fanlaridan olingan nazariy va amaliy bilimlarga asoslangan. Shu bilan birga geologiya, iqlimshunoslik, o'simliklar geografiyasi, hayvonlar geografiyasi fanlari bilan bevosita bog'lik. Maktablarda botanika kursida o'simliklarning asosiy organlari va ularning vazifalari bilan tanishganlar. O'simliklar ildizi orqali tuproqdan suv va unda erigan mineral tuzlarni olishini, poyasi esa bu moddalarni bargiga o'tkazishini, barglarda organik moddalar sintezlanishini hamda o'simliklarning gullashi va meva, urug' hosil qilishini bilib olganlar. Botanika darsida o'simliklarning tuzilishi va organlarning funksiyalarini madaniy o'simliklar (g'uza, butdoy, makkajo'xori, sabzavot ekinlari, mevadaraxtlari va boshqalar) misolida o'rganib, ularda agranomiyaning ilmiy asoslari shakllana boshlagan. Talabalar tuprrqshunosliqdan olgan bilimlarini mustahkamlashda umumiy biologiyadan olgan saboklari juda kul keladi. Usimoliklar o'sishi va rivojlanishi davrida tuproqdan kuplab ozik modda oladi. Bu moddalarni o'simliklar tula o'zlashtirish tuproqning sifatli va o'z vaqtida ishlanishiga bog'liq bo'ladi. O'simliklar koldigining chirishi, yerga organik, mineral o'g'itlar solish, almashlab ekish va boshqa agrotexnika mora tadbirlari natijasida tuproqka ozik moddalar kaytib tushadi. tuproqlarni minerallarga ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 14.79 KB
Ko'rishlar soni 40 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 15:44 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 14.79 KB
Ko'rishlar soni 40 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga