AN'ANAVIY RIVOJLANTIRUVChI VA INNOVATSION TYeXNOLOGIYaLAR Kadrlar tayyorlash milliy dasturi «ta'lim to'g'risidagi» gi Qonun Maqsad: Milliy Modelni shakllantirish Maqsad: O'zbekiston Respublikasi ta'lim tizimini tubdan isloh qilish - Shaxs - Davlat va jamiyat - Uzluksiz -Fan -Ishlab chiqakish -egallanadigan bilim, ko'nikma va malakalar: DTS, o'quv reja, o'quv dasturi, darslik va uslubiy qullanmalarda aks etadi -Pedagogik tizim -O'quv muassasalari -Boshqaruv organlari -Yordamchi tashkilotlar -O'quvchi, tarbiyachi: (trener,fasilitator,moderator, ensiklopedts ) ta'limda innovatsiya Milliy modelning Tarkibiy qismlari: Milliy modelning Tarkibiy qismlari: Milliy modelning Tarkibiy qismlari: O'quv jarayonining samarasi va natijasi O'quv faoliyati Pedagogik faoliyat O'quv faoliyati quyidagilarga bog'liq: O'qituvchining pedagogik faoliyati O'quv va o'qituvchi faoliyatining samara natijasi quyidagicha o'lchanadi: -loyihalashtirish -yaxlit holatda tashkil etish -kafolatli nati- jaga erishish -Loyihalashtirish -Prognostik -tashkilotchilik Konstruktivlik Kommunikativlik Refleksivlik -pedagogik kva- limetriya -attestatsiya -akkreditatsiya BRYeYNSTORMING Bu atama inglizcha so'z bo'lib, ikki tushunchadan iborat: brain-miya, storming- hujum, bo'ron, qattiq hayajon. Uslubning «Miyani hayajonga solish» deb yuritilishi, uning asl mohiyatini ochib beradi, lekin bazida uni «Jamoaviy ijodiy fikrlash» deb ham tushunsa bo'ladi. Rus tilida uslub «Mozgovaya ataka», o'zbek tilida esa «Aqliy hujum» yoki «Fikrlar hujumi» deyilishi, uning asl mohiyatini saqlashga yordam beradi. Bu uslub 15 kishidan ortiq bo'lmagan guruhlarda o'tkaziladi. Asosiy tamoyil: erkin muloqot-munozara jarayonida berilgan mavzu asosida yangi novatorlik g'oya, fikrlar to'planadi. Aytilgan g'oya, fikrlarning sifatiga emas, ularning qanchalik ko'pligiga etibor qaratiladiAytilgan g'oya, fikrlar muhokama ham, tanqid ham qilinmaydi. Munozara erkin va o'zaro samimiy muno-sabat holatida o'tkaziladi. To'plangan g'oya, fikrlar asosida mavzu bo'yicha umumiy fikr shakllan giriladi. Aytilgan g'oya, fikrlarning sifati va ular asosida tuzilgan umumiy g'oya, fikrlarning qay darajada mu-himligi, muammo yoki mavzu bilan yaxshi tanish bo'lgan mutaxassis-ekspertlar tomonidan baholanadi. Ushbu jarayonda o'qituvchining asosiy vazifasi - imkon boricha har bir aytilgan g'oya, fikrni to'plab borishdan iborat. VRYeYNRAYTING Ushbu uslubning qo'llanishi breynstorming uslubiga o'xshash bo'lib, faqat unda barcha g'oya, fikrlar yozma bayon etiladi. Bu esa, o'z g'oya va fikrlarini og'zaki bayon etishga uyaladigan yoki qiynaladigan bazi tinglovchilar uchun qulaylik yaratadi. Talaba (yoki o'quvchi)lar tomonidan yozilgan fikrlar, g'oyalarning imloviy va uslubiy xatolariga etibor qaratilmaydi hamda yozilgan fikrlar oralarida keyinchalik xayolga kelgan fikrlarni yozish uchun bo'sh joylar ham qoldiriladi. Talaba (yoki o'quvchi)lar o'z fikrlarini erkin, tanqid kilmasdan ifoda etishga chaqiriladilar. G'oyalar tahlili keyinroq o'tkaziladi. Bu usuldan foydalanganda, muammoni yechish variantlari imkon qadar ortadi. MISOLLAR ASOSIDA TA'LIM BYeRISh Misollar asosida ta'lim berish - tahlil qilish va muhokama qilish uchun foydalaniladigan (gipotetik, taxminiy) vaziyatning yozma ravishdagi ta'rifidir. Mashg'ulotni o'tkazish tartibi: Talaba (yoki o'quvchi)larni misol bilan tanishtirish. Misol bilan tanishishlari uchun talaba(yoki o'quvchi)larga vaqt ajratish Munozara yuritish ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:11:04
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → pptx
Fayl hajmi
69.42 KB
Ko'rishlar soni
41 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 15:45
Arxiv ichida: pptx
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:11 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → pptx
Fayl hajmi
69.42 KB
Ko'rishlar soni
41 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 15:45 ]
Arxiv ichida: pptx