Benjamin Blum ijodi Uning ta'lim maqsadlari tasnifi, Ta'lim maqsadlari taksonomiyasi, 1 -qo'llanma: Kognitiv domen, 1956 yilda nashr etilgan, kognitiv sohaga nisbatan psixomotor va affektiv bilim sohalariga murojaat qiladi. Bu talabalarni baholashning yanada ishonchli tartibi va ta'lim amaliyoti natijalarini ta'minlash uchun ishlab chiqilgan. Bloom taksonomiyasi o'quv maqsadlari va ko'rsatmalarni baholashni tasniflaydigan tuzilmani taqdim etadi. Uning taksonomiyasi o'qituvchilar va o'quvchilarga o'quv maqsadlari va maqsadlarini tasniflashda yordam berish uchun yaratilgan. Uning taksonomiyasining asosi ta'limning barcha maqsadlari va natijalari bir xil emas degan fikrga asoslangan edi. Masalan, faktlarni yodlash, muhim bo'lsa -da, o'rganilgan tahlil yoki baholash qobiliyatiga o'xshamaydi. Agar tasniflash tizimi (taksonomiya) bo'lmasa, o'qituvchilar va o'quvchi -dizaynerlar, masalan, o'rganilgan boshqa (va, ehtimol, muhimroq) qobiliyatlarni ta'kidlashdan ko'ra, faktlarni eslab qolishni (testni osonlashtiradigan) tanlashni tanlashi mumkin. Blum Ta'lim maqsadlari taksonomiyasi o'qituvchilar talabalar oldiga qo'ygan turli maqsad va ko'nikmalarning tasnifi (o'quv maqsadlari). Bloom ta'lim maqsadlarini uchta domen ga ajratdi: affektiv, psixomotor va kognitiv. Bu taksonomiya ierarxikdir, ya'ni yuqori darajadagi ta'lim past darajadagi zarur bilim va ko'nikmalarga ega bo'lishga bog'liq. Bloom taksonomiya o'qituvchilarni ta'limning yaxlit shaklini yaratib, barcha uchta sohaga e'tibor qaratishga undashini maqsad qilgan. Blum yoshligida dunyoga to'la qiziquvchan edi. U shafqatsiz o'quvchi va puxta tadqiqotchi edi. U hamma narsani o'qidi va o'qiganlarini yaxshi esladi. Bolaligida, Pensilvaniya shtatining Lansford shahrida kutubxonachi unga o'sha kuni tekshirgan kitoblarini qaytarib berishga ruxsat bermaguncha, uni haqiqatan ham ularni to'liq o'qiganiga ishontira olmaguncha. Blum, ayniqsa, o'z oilasiga (rafiqasi, Sofi va ikki o'g'li) va jiyan va jiyanlariga bag'ishlangan edi. U kollejda gandbol bo'yicha chempion bo'lgan va o'g'illariga gandbol va stol tennisi, shaxmat, hikoyalar yozish va yozishni, shuningdek ixtiro qilishni o'rgatgan. U 1935 yilda Pensilvaniya shtat universitetida bakalavr va magistr darajasini oldi va fan nomzodi. 1942 yil mart oyida Chikago universitetida ta'lim bo'yicha. U 1940 yilda Chikago universitetida imtihonlar kengashining a'zosi bo'ldi va 1943 yilgacha shu lavozimda ishladi, o'sha paytda u universitetda imtihon topshirdi va bu lavozimda 1959 yilgacha ishladi. . U Isroil, Hindiston va boshqa ko'plab davlatlar hukumatining ta'lim bo'yicha maslahatchisi bo'lib ishlagan. Blum o'z shogirdlariga taklif qilishi kerak bo'lgan narsa - bu bilim olish jarayoni inson salohiyatini ro'yobga chiqarishga qaratilgan harakat, va bundan ham ko'proq, bu potentsialni yaratish uchun qilingan harakat. Ta'lim optimizm mashqlari edi. Blumning ta'lim imkoniyatlariga sodiqligi u bilan birga o'qiganlarning ko'piga ilhom berdi Benjamin Blum nufuzli akademik ta'lim psixologi edi. Uning ta'lim sohasiga qo'shgan asosiy hissasi - mahoratni o'rganish, iqtidorni rivojlantirish modeli va bilim sohasidagi ta'lim maqsadlari taksonomiyasi. U o'z tadqiqotlarining ko'p qismini ta'lim maqsadlarini o'rganishga qaratdi va oxir ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:14:31
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → pptx
Fayl hajmi
1.04 MB
Ko'rishlar soni
38 marta
Ko'chirishlar soni
3 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 15:48
Arxiv ichida: pptx
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:14 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → pptx
Fayl hajmi
1.04 MB
Ko'rishlar soni
38 marta
Ko'chirishlar soni
3 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 15:48 ]
Arxiv ichida: pptx