Beshinchi sinfda musiqa o'qitishning mazmuni va metodikasi RYeJA: 1. Beshinchi sinf o'quvchilarining psixologik-fiziologik xususiyatlari. 2. Beshinchi sinfda vokal-xor ishlari va ikki ovozda kuylashning maqsad va vazifalari. 3. Beshinchi sinfda musiqa o'qitishning mazmuni va metodikasi. Beshinchi sinfda o'rta ta'lim etapi boshlanadi. 5-sinf o'quvchilari psixologik-fiziologik jihatdan ancha uzgargan buladilar. Vokal-xor ku-nikma va malakalariga ega bo'ladi. Sof unisonda kuylashga, ikki ovozli mashqlarni kuylashga, ansamblda kuylashga ega bo'ladi. Kushik haqida, tinglangan asar haqida mustaqil fikr yuritish qobiliyatiga xam ega buladilar. Ovoz diapazoni (Do1-Mi2) malum miqdorda rivojlangan bo'ladi, ular xatiy tajribaga boy buladilar. Fanlarga kizikuvchan va uzlarining sevgvn mashg'ulotlarga astoydil mexr bilan karaydilar. Bolalarda diqqat-etiborni ancha turgunlashgan bo'ladi, xajm jihatdan kattarok musiqani tinglashga va kuylashga kodir, bo'ladi. musiqa darsida ko'rgazmalilik asosiy urin egallaydi. o'qituvchi o'zi kushikni ifodali qilib kuylab berishi va o'quvchilarni musikiy o'quv qobiliyatlarini o'stirish kerak. 1. Sof unisonga erishish. 2. Musikiy jumlani boshidan oxirigacha tula idrok etishi. 3. Notaga karab kuylash qobiliyatiga ega bo'lishi kerak. musiqa savodidan asar tahlili, noltalarni joylanishi o'lchovlar, ansambl, xor, orkestr haqidagi bilimlarga ega bo'lishi maqsadga muvofikdir. musiqa darslarida iloji boricha, o'qituvchi ko'rgazmali qurollardan, texnika vositalaridan kuprok foydalanishi kerak. o'qituvchi musiqa fanini boshqa fanlar bilan bog'liq ekanligini ongli ravishda anglashi kerak. 5-sinf o'quvchilarini kizikishi, qobiliyatiga karab, tuguraklarga jalb etish lozim. 5-sinfda bir ovozda kushik kuylash ustida ish olib borish davridayok, o'quvchilarni ikki ovozda kuylashga asta-sekin tayyorlab borish lozim. o'quv yilining 2-yarmida boshlab, nixoyatda oddiy mashqlardan kushik nakoratlardan, kuylash uchun kulay bo'lgan ladlardan boshlash maqsadga muvofikdir. Eng oddiy va murakkab mashqlarni xam, asosan solfedjio qilish yo'li bilan o'rganish va kuylash lozim, chunki bu jarayonda notalarni nomlari va balandligi holatini xam anglab boriladi. Ikki ovozlikda kuylashni boshlashdan oldin, sinf taxtasida yoki plakatlarda kursatib notalar nomini va tovushning balandlik holatini aniklab, ovoz chikarib bir necha marta takrorlab sung, kuylash zarur. Dastlab katta tertsiya, sof kvarta, sof kvinta, katta seksta singari oxangdosh intervallar mashqlar uchun asos bula oladi. Chunki bu intervallar kuylash uchun kulay yokimli va o'quvchilar xotirasida saqlanishi oson. Intervallar fakat 2 ovozda kuylanmasdan, balki tinglash uchun ijro etib, ularda yuqori va pastki tovushni aniklashni topshirish lozim. Bunday savollar o'quvchilarni garmonik o'quvini kuchaytiradi, intervallarni ongli ravishda uzlashtirish tuyg'usi paydo bo'ladi. Ikki ovozlik kushiklarni kuylash uchun, kichik kanonlardan boshlab kattarok xajmdagi jursiz (akapello) asarlarga utish, o'quvchilarni bir-birini diqqat bilan eshitib, kuylash qobiliyatlarini ustiradi. 2-ovozli kushiklarni tanlaganda, 2-ovozli element bor, kichik xajmdagi janrlar maqsadga muvofikdir. Xar kaysi ovozning oxangi aniq ravshan mustaqil bo'lishi kerak. Pastki ovoz kuyi ishrali, xushoxang, yaxshi esda koladigan bo'lishi ayniqsa ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:14:31
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
12.79 KB
Ko'rishlar soni
41 marta
Ko'chirishlar soni
5 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 15:48
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:14 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
12.79 KB
Ko'rishlar soni
41 marta
Ko'chirishlar soni
5 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 15:48 ]
Arxiv ichida: doc