Bilimlarni to'liq o'zlashtirishga qaratilgan ta'lim texnologiyasi

Bilimlarni to'liq o'zlashtirishga qaratilgan ta'lim texnologiyasi

O'quvchilarga / Pedagogika
Bilimlarni to'liq o'zlashtirishga qaratilgan ta'lim texnologiyasi - rasmi

Material tavsifi

Bilimlarni to'liq o'zlashtirishga qaratilgan ta'lim texnologiyasi 1. O'quv fanining umumiy maqsadini o'rnatish 2. Bilimlarni to'liq o'zlashtirishga o'quv o'quv maqsadi toifasi 3. Bilimlarni to'liq o'zlashtirishga qayta takrorlanadigan o'qitish siklini yaratish Ta'lim-bilim berish, malaka va ko'nikma hosil qilish jarayoni, kishini hayotga, mehnatga tayyorlashning asosiy vositasidir. Ta'lim jarayonida bilim o'zlashtiriladi va tarbiya amalga oshiriladi. Ta'lim tor ma'noda o'qitish tushunchasini anglatadi. Lekin u faqat turli o'quv yurtlarida o'qitish jarayoni emas, balki oila, ishlab chiqarish va shu kabi sohalarda ham ma'lumot(ya'ni axborot) o'zlashtirish jarayonidir BILIM- bir butunlikni tashkil qiluvchi qismlar orasidagi ularning ichki zaruriyatidan kelib chiqqan bog'liqlikdir. Uni qonuniyat deb ham yuritiladi. CHunki bu zaruriy bog'liqlik narsa va hodisalarning tabiatidan kelib chiqib, bizning ixtiyorimizdan tashqari o'zi mavjud. Uni o'zgartirib bo'lmaydi. Bilim kishidan kishiga ma'lumot (axborot) orqali o'tadi. O'qituvchi (yoki muallim)ning vazifasi insonlarga yangi bilim va ko'nikmalarni egallashga yo'naltirishdan va insonlarning o'zida mavjud bo'lgan bilim hamda ko'nikmalarni takomillashtirishdan iborat. Insonlarning yangi bilimlarni o'zlashtirishlariga intilishlarining asosiy sabablari: - Avlodlar tajribasini o'zlashtirish va davom ettirish; - Bilim olishga bo'lgan ehtiyoj; - Ma'lumot olishga xohish; - Yangilikka intilish; - Shaxsiy yutuqlarga erishish; - Narsalarning inson uchun ahamiyatli yoki ahamiyatsizligini anglash; - Raqobatlashish; - Turmush kechirishning vositasi sifatida foydalanish; - Borliqning tilsimlarini ochish uchun. Inson tomonidan qabul qilinadigan axborotlar: tayyor bilimlar va yangi shakllantiriladigan bilimlardan iborat bo'ladi. Birinchi holatda, tayyor bilimlar o'zlashtiriladi. Insonlarning yangi bilim olishga hohishning mavjudligi, ularni takomillashtirish va boyitib borishi hayotiy zarurat hisoblanadi. Inson tomonidan axborotlarni qabul qilish ta'lim jarayonida amalga oshiriladi. Ta'lim maqsadi-ta'lim-tarbiya natijasi sifatida o'quvchi erishishi lozim bo'lgan bilim, ko'nikma, malaka va shaxsiy fazilatlarni belgilaydi. Faoliyat-ta'lim oluvchi faoliyati orqali ifodalanib, ta'lim yakunida bajara olishi lozim bo'lgan aniq vazifalar ko'rsatiladi. Shart-sharoit-faoliyatni amalga oshirish uchun ta'lim oluvchiga taqdim etiladigan jihozlar, asbob-uskunalar, o'quv qo'llanmalar, tarqatma materiallar va boshqalardan iborat. KOGNITIV O'QUV MAQSADLARI SOHASI «LOYIHA» metodining tuzilmasi E'tiboringiz uchun rahmat! Bilimlarni to'liq o'zlashtirishga yo'naltirilgan ta'lim texnologiyasi Reja: 1 Bilimlarni to'liq o'zlashtirishga o'quv fanining maqsadi va vazifalari. 2 Ilmiy bilim 3 Nazariy bilim 4 Ta'lim jarayoni asosiy bosqichlari Bilimlarni to'liq o'zlashtirishga o'quv fanining maqsadi va vazifalari. - ta'lim oluvchilar nazariy va amaliy bilimlarining darajasini obyektiv sharoitda aniqlash; - bir vaqtning o'zida bir guruh yoki ko'p sonli ta'lim oluvchilar bilimini nazorat qilish; - hamma ta'lim oluvchilarda birxil sharoit yaratish; - test natijalarini ta'lim beruvchi tomonidan tezkorlik bilan (operativ) tekshirish; - turli guruhdagi ta'lim oluvchilar bilimini solishtirish; - ta'lim jarayonida uchraydigan kamchiliklarni aniqlash va boshqalar. Bilim Ijtimoiy moddiy va ruhiy faoiiyatning mahsuli: obyektiv xususiyatlar va olamning tabiiy va insoniy aloqalarning belgili shakldagl ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → pptx
Fayl hajmi 445.94 KB
Ko'rishlar soni 46 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 15:49 Arxiv ichida: pptx
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → pptx
Fayl hajmi 445.94 KB
Ko'rishlar soni 46 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: pptx
Tepaga