Reja: 1. O'quv fanining umumiy maqsadini o'rganish. 2 .Bilimlarni to'liq o'zlashtirishga o'quv fanining maqsadi va vazifalari. 3. Bilimlarni to'la o'zlashtirishni ta'minlash muommosi. 4. Bilimlarni to'la o'zlashtirishda qayta takrorlanadigan o'qitish siklini yaratish. bilim, ko'nikma va malakalarni egallab olishning murakkab jarayoni bo'lib, o'quvchining intellektual, irodaviy va jismoniy kuch-g'ayratini talab etadi hamda ularning rivojlanishini rag'batlantiradi. o'quvchilarni bilim, ko'nikma va malakalar bilan qurollantirish hamda ularning bilish faoliyati natijasida bu bilim, ko'nikma va malakalarni egallab olishga doir maxsus tashkil etilgan va biror maqsadga qaratilgan faoliyatdir. Ilmiy bilim - ta'lim-tarbiyani takomillashtirish muammolarining yechimlarini topishda qo'l keladi va u tizimli, asosli narsa-hodisalar mohiyatiga chuqur kirib boradigan bo'ladi. U empirik va nazariy darajada bo'ladi. Bilimdan empirik va nazariy bilimlarni shakllantirishda foydalaniladi. Nazariy bilim - empirik holatlarni tushuntirish, ya'ni narsa va hodisalar mohiyatmi bilish imkonini beradigan qonuniyatlarni ochishni nazarda tutadi. o'qish - bevosita bajariladigan jarayon bo'lib, uning yordamida ta'lim oluvchilar butun hayotlari davomida yangi axborotlar oladi; bolalarni o'qitishga o'rgatishning o'zi kamlik qiladi, ularni chuqur o'ylanib o'qishga o'rgatish kerak va bular natijasida ta'lim oluvchilarda yangi fikr paydo bo'lib, ularning ilmiy ijodga kirib kelishi ta'minlanadi; o'qish - oddiy o'rganish fan! emas, balki fikrlash va dunyoni bilish qurolidir; o'qish va o'qiganda javoban ta'sirlanish tanqidiy tahlilning asosiy yo'Iidir; har xil fanlarni o'rganish, odatda ta'lim oluvchidan juda ko'p mustaqil o'qishni talab qiladi, shuning uchun o'qish jarayonini tushunish aniq fan bo'yicha o'qilganni o'zlashtirishni va tahlil qilishni yaxshilash mumkin. DARS (ma'ruza, seminar, amaliy mashg'ulot) MUSTAQIL TA'LIM (mustaqil ish, mustaqil ma'Iumot, o'z-o'zini tarbiyalash) TARBIYAVIY MUNOSABATLAR (inson - inson, inson - kitob - inson, inson -texnika - inson, inson -tabiat - inson, inson -san'at - inson munosabatlari) Ta'limiy maqsad - o'quv materiallarining mazmunini biish, ya'ni ushbu fanga tegishli ilmiy bilimlarni o'zlashtirish va amaliyotga tadbiq qila olish. Tarbiyaviy maqsad - fan asoslarini o'zlashtirish orqali uning mazmunida yotgan g'oyalar, dunyoqarashlar ta'sirida o'zining shaxsiy sifatlarini, iymon-e'tiqodlarini shakllantirishdir. Rivojlantiruvchi maqsad - ta'lim jarayoni ta'sirida shaxsning aqliy kamolotini, bilish qobiliyatini, o'qishga, mehnatga bo'lgan munosabatini rivojlantirishdan iborat. Induktiv va deduktiv tafakkur o'quv materialini tushunib olish muhim ahamiyatga ega. Induktiv tafakkur (keltirib chiqarish) - juz'iy yoki yakka hollardan - umumiyga, ayrim dalillardan - umumlashmalarga qarab boradigan, xulosa chiqarishga asoslangan mantiqiy bilish metodi, tafakkur shakllaridan biri. Deduktiv xulosa (ikkiga ajratish, keltirib chiqarish), umumiy hukmlardan - xususiy hukmlarga qarab borish orqali mantiqiy xulosa chiqarishdan iborat metod, tafakkur shakllaridan biri. Taqqoslash - narsa va hodisalardagi tafovut hamda o'xshashlikni, tenglik va notenglikni topa olishga yo'naltirilgan fikrlash operatsiyasi demak. ta'lim oluvchilar nazariy va amaliy bilimlarining darajasini obyektiv sharoitda aniqlash; bir ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:14:31
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → ppt
Fayl hajmi
3.02 MB
Ko'rishlar soni
36 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 15:49
Arxiv ichida: ppt
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:14 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → ppt
Fayl hajmi
3.02 MB
Ko'rishlar soni
36 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 15:49 ]
Arxiv ichida: ppt