O'ZBEKISTON RESPUBLIKASI OLIY VA O'RTA MAXSUS TA'LIM VAZIRLIGI TOSHKENT DAVLAT PEDAGOGIKA UNIVERSITETI BO'LAJAK BOSHLANG'ICH SINF O'QITUVCHILARINING EKOLOGIK-VALEOLOGIK MADANIYATINI RIVOJLANTIRISH . Jahon ta'lim muassasalarida talabalarning ekologik-valeologik madaniyati hamda ijtimoiy xavf-xatar sharoitida yashashga tayyor bo'lgan shaxsning ekologik dunyoqarashini shakllantirish modellari ta'lim jarayoniga tadbiq etilgan. Talabalarning o'z-o'zini tasvirlash malakalarini rivojlantirish, qiziquvchanlik, ekologik va valeologik bilimlarni rivojlantirish, ekologik ong, tafakkur va dunyoqarashni shakllantirish bo'yicha tizimli ishlar amalga oshirilmoqda. Jahon ta'lim va ilmiy tadqiqot muassasalarida Inson-tabiatning bir bo'lagi, Inson va tabiat-bilish obyekti, Shaxs o'quv predmeti jarayoni yo'nalishlarda eko-valeologik madaniyatni rivojlantirish pedagogik, falsafiy, madaniy antropologiyani birligini ta'minlash bo'yicha ilmiy tadqiqotlar olib borilmoqda. Inson-tabiat-jamiyat tizimida inson salomatligi ko'rsatkichiga uyg'un munosabatlarni shakllantirish, ta'lim muassasasi faoliyatida yuqori sifatli ta'limni ta'minlash, sog'lom turmush tarzi, talabalar va o'qituvchilar salomatligini asrash bo'yicha ham ilmiy tadqiqotlar olib borilmoqda. . MAVZUNING DOLZARBLIGI VA ZARURATI 2019 yil 30-oktabrdagi PF-5863-son 2030 yilgacha bo'lgan davrda O'zbekiston Respublikasining atrof muhitni muhofaza qilish konsepsiyasini tasdiqlash to'g'risida farmoni 2020 yil 10-noyabrdagi PQ-4887-son Aholining sog'lom ovqatlanishini ta'minlash bo'yicha qo'shimcha chora-tadbirlar to'g'risida Qarori O'zbekiston Respublikasi Prezidentining 2019 yil 8 oktabrdagi PF-5847-son Oliy ta'lim tizimini 2030 yilgacha rivojlantirish konsepsiyasini tasdiqlash to'g'risida Farmoni Tadqiqotga oid qonun, qaror va farmonlar O'zbekiston V.M.Karimova, R.Komilov, M.R.Yeshpo'latova, I.Matchonov, M.M.Mahmudova, H.Mo'minov, SH.T.Otaboyyev, X.Mo'minov, YE.N.Sattorov, Sh.T.Xolikova, Z.Xidoyatova, M.X.Otaboyyeva, G.S.Turdiyyeva, S.B.Nazarova, G.I.Shayxova, F.I.Salomova, D.O.Ataxonova, A.S.Rasulov, D.A.Xalimova, H.Raxmatova, K.D.Risqulova, D.I.Ro'ziyyeva, A.Saidov, T.T.Saparov, M.X.Sarikulov, M.X.Otaboyyeva, D.Sharipovalar MDH Xorij davlatlari С.В.Алексеев, В.И.Андреев, В.А.Бароненко, Э.Н.Вайнер, А.А.Вербицкий, Э.В.Гирусов, В.И.Дубровский, Е.В.Жданова, А.С.Залманов, А.Е.Зубарев, Н.В.Картамышева, Н.В.Кривощёкова, Е.Н.Латушкина, Л.В.Моисеева, Д.В.Натарова, Л.Н.Овчинникова, В.П.Петленко, Л.И.Пономарёва, Ж.И.Резникова, Г.П.Сикорская, Н.И.Спиридонов, А.И.Субетто, Л.Г.Татарникова, Н.Н.Щелчковалар S.Ashford, J.Edmunds, D.P.French, W.G.Berberet, K.D.Brownell, T.Farley, W.C.Willett, P.Bully, A.Sanchez, E.Zabaleta-del-Olmo, C.D.Chapman, C.Benedict, S.J.Brooks, H.B.Schioth, K.Donoghue, R.Patton, T.Phillips Muammoning o'rganilganlik darajasi. TADQIQOTNING MAQSADI bo'lajak boshlang'ich sinf o'qituvchilarining ekologik-valeologik madaniyatini rivojlantirish bo'yicha tavsiyalar ishlab chiqishdan iborat. Tadqiqotning vazifalari insonning tabiat, kishilar ijtimoiy guruhlari va o'z-o'zi bilan munosabatlari ijtimoiy-tarixiy rivojlanishining ginezisi, falsafiy, pedagogik va psixologik imkoniyatlarini tahlil qilish; bo'lajak boshlang'ich sinf o'qituvchilarida ekologik-valeologik madaniyatini rivojlantirish texnologiyalarini takomillashtirish; ; ekologik-valeologik madaniyatini rivojlantirish jarayonini takomillashtirish;; bo'lajak boshlang'ich sinf o'qituvchilarida ekologik-valeologik madaniyatini rivojlantirish madaniyatini takomillashtirish Bo'lajak boshlang'ich sinf o'qituvchilarining ekologik-valeologik madaniyatini rivojlantirish jarayoni belgilanib, unda Toshkent davlat pedagogika universiteti, Qo'qon davlat pedagogika instituti, Jizzax davlat pedagogika universitetlarining 498 nafar talabalari ishtirok etgan Bo'lajak boshlang'ich sinf o'qituvchilarining ekologik-valeologik madaniyatini rivojlantirishning shakl, metod va vositalari tashkil etadi. Tadqiqotda adekvat holatda o'rganishni ta'minlashga qaratilgan metodlar majmui qo'llanildi: nazariy (tahliliy sintetik, qiyosiy-taqqoslash, analogiya), diagnostik (so'rovlar, test o'tkazish, kuzatish, loyihalashtirilgan metodikalar), prognostik (ekspert baholash, mustaqil baholarni umumlashtirish), pedagogik eksperiment va matematik metodlar (ma'lumotlarni statistik qayta ishlash, natijalarni grafik tasvirlash va boshq.). ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:14:31
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → pptx
Fayl hajmi
1.94 MB
Ko'rishlar soni
36 marta
Ko'chirishlar soni
3 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 15:49
Arxiv ichida: pptx
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:14 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → pptx
Fayl hajmi
1.94 MB
Ko'rishlar soni
36 marta
Ko'chirishlar soni
3 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 15:49 ]
Arxiv ichida: pptx