Bolalarda jismoniy tarbiya

Bolalarda jismoniy tarbiya

O'quvchilarga / Pedagogika
Bolalarda jismoniy tarbiya - rasmi

Material tavsifi

RYeJA: 1. mehnat tarbiyasining mazmuni va usullari. 2. Jismoniy tarbiya va shaxsni xar tomonlama rivojlantirish. Jismoniy tarbiya hozirgi zamon ta'lim-tarbiya muammolarini xal etishda xalqimizning ko'p asrlik boy pedagogik tajribasi hamda jamiyat taraqqiyotining istiqbollari va ilg'or mamlakatlarning tajribalari xam hisobga olinadi. Talabalarning tarbiyasi maktab, oila va jamoatchilikning birgalikdagi tarbiyaga zur berishi bilan amalga oshiriladi. mehnat tarbiyasi fan asoslarini o'rganish jarayonida talabalarning olgan bilimlarining aniq maqsadga yunalganligini, ishlab chiqarish jarayoninig ilmiy asoslarini, bilish va kasbiy kizikishlarini rivojlantirishni kuzda tutadi. Talaba butun o'qish yillarida inson iexnati bilan yaratilgan boyliklar bilan tanishadi, bular fakat erkin mehnat kila olganlaridagina yuzaga kelishini tushinadi. mehnat tarbiyasi va mehnat ta'limi o'zaro boglangan va o'zaro bir-birini takazl etadi; mehnat faoliyati muayyan o'rganishini, tegishli mahorat va ko'nikmaga hamda bo'lajak faoliyatitga ijobiy munosabatga ega bo'lishni zarurat qilib kuyadi. Unday qilib, real mehnat jarayonida mehnat ta'limi va tarbiyasining natijalari talabalarnifaoliyatni maqsadga muvofik ongli ravishda tanlash va shunga muvofik harakat usullariga undovchi ragbatlantirish tizimi sifatida yuzaga chikadi. mehnat tarbiyasi oilada g'oyat kulamdor holda amalga oshiriladi. Bolalar o'z-uziga xizmat qilishga keng jalb kilinadi. Kishoklarda oilada tomorka, uy parrandalari bo'lganligi uchun bolalarning mehnat majburiyatlari shahardagilarnikiga karaganda ancha katta. Talabalar mehnat faoliyatinig asosiy turlari sifatida kuyidagilar ajralib turadi: o'qish, ijtimoiy foydali mehnat, o'z-uziga xizmat ko'rsatish hamda unumli mehnat. Talabalar mehnat jarayonida xalq xo'jaligining turli sohalarida tadqiqot olib borayotgan olimlar bilan uchrashadi. Inson mehnati va uning natijalarini takomillashtirish yuzasidan ilmi kidirish ilarida ishtirok etadi. Talabalar ishlab chiqarish munosabatlarining ijtimoiy muhim faoliyatida qo'llashga dastlabki urinishni amalga oshiradilar. Jamoa mehnati jarayonida talabalar boshqa odamlar bilan murakkab munosabatlar tizimiga kirishadilar. Bu munosabatlar bir-biriga o'zaro bog'liqlik, o'zaro nazorat, o'zaro mas'uliyat va o'zaro yordamdir. mehnat tarbiyasi iqtisodiy tarbiya bilan chambarchas bog'liqdir. iqtisodiy tarbiya talabalarning iqtisodiyot asoslarini o'rganishiga qaratilgan vositalar tizimini: ularning unumli va umumiy foydali mehnatning xalma-xal turlarida ishtirok etishi faoliyatini rivojlantirish, ishlab chikarilayotgan mahsulotni hisobga olish va nazorat qilish masalalarida tegishli bilim va mahoratini ishlab chiqishni kamrab oladi. Talabalarning iqtisodiy tarbiyasini amalga oshirish ko'p jihatdan barcha predmet o'qituvchilari bilan, ularning iqtisodiy ta'lim va tarbiyani qanday tushunishlari, iqtisodiy bilimlarni egalaganliklari, urganilayotgan materiallarni davlatning iqtisodiy siyosati bilan boglay olishlariga bog'liqdir. Jismoniy tarbiyaning asosiy maqsadi-talabalar tanasidagi barcha a'zolarni sog'lom o'sishini ta'minlash barobarida ularni aqliy va jismoniy mehnatga, shuningdek, Vatan mudofasiga tayyorlashdir. Bu g'oya azal-azaldan ota-bobolarimiz ma'naviyatida o'z aksini topib kelmokda. Abu Ali Ibn Sino inson fazilatlaridan kuyidagilarni kursatgan: jasurlik-biror ishni bajarishda kishining jasurligi, chidamliligi, inson boshiga tushgan yomonlikni tuxtatib turuvchi quvvat. Ziyraklik-sezgi gergan narsalarning haqiqiy manosini tezlik bilan tushunishga yordam beradi. Jismoniy tarbiya kishilarga ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → ppt
Fayl hajmi 230.25 KB
Ko'rishlar soni 47 marta
Ko'chirishlar soni 3 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 15:51 Arxiv ichida: ppt
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → ppt
Fayl hajmi 230.25 KB
Ko'rishlar soni 47 marta
Ko'chirishlar soni 3 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: ppt
Tepaga