Bolalarning nutqini o'stirish va tafakurini rivojlantirish Reja 1. Maktabgacha ta'limning oldiga kuygan vazifalari. 2. Bolalar nutqini o'stirish va tafakurini rivojlantirish. 3. Davlat talablari bo'yicha nutq o'stirishning rivojlanish darajasi. 4. nutq o'stirishda sher, makol, tez aytish va topishmoklardan foydalanish. O'zbekiston Respublikasi Prezidenti Islom Karimov Toki hayot davom etar ekan, tarbiya xam, zamon o'rtaga kuyayotgan yangi-yangi talablarga ko'ra mutasil ravishda uzgarib-yangilanib baroveradi. Fakat biz bu saxodagi dastlabki kadamlarni to'g'ri kuya olsak, poydevorni mustahkam qilib borpo etsak, men shunga isxonaman-ki,bugungi avlod esa bizning kilgan ishlarimizni ehtirom va minotdorchilik tuyg'usi bilan eslaydi, - deya etirof etadi. Dar xakikat, O'zbekistonning milliy istiqloliga erishishi, ijtimoiy va siyosiy sohada sodir bulayotgan tub o'zgarishlar ta'lim tizimini, jumladan, maktabgacha yoshdagi bolaga ta'lim-tarbiya berish, ularni aqliy, ma'naviy, jismoniy jihatdan rivojlantirish va maktabga tayyorlash jarayonini yangilash takazo etadi. Maktabgacha yoshdagi bolalarga ta'lim-tarbiya berishning asosiy maqsad va vazifalari bolalarni aqliy va jismoniy jihatdan rivojlantirish, ularning ruhiyati, shaxsiy qobiliyati, intilishi va etiyojlari milliy va umumiy insoniy qadriyatlar, hududiy xususiyatlari hisobga olgan holda rivojlanishini ta'minlash, ularni maktab ta'limiga tayorlashdan iborat. Xar bir oila barkamol avlodni tarbiyalash uchun kaygurishi lozim, shu bois ta'lim to'g'risidagi qonun va Kadrlar tayyorlash milliy dasturi da mamlakatning ijtimoiy-iqtisodiy tarakiyotini ta'minlashning asosiy omili bo'lgan kadrlarni tayyorlash borasidagi eng zarur tadbirlar tizimi belgilab beriladi. sog'lom-avlodni tarbiyalash davlat va jamiyatning ustivor yo'nalishidir. Maktabgacha yoshdagi bolalarning nutq va tafakkurini rivojlantirish uchun beriladigan ta'lim-tarbiya mazmuni quyidagi uch jihatni uzida mujasamlashtiradi nutikning rivojlanganligi va so'z boyligi, ilk matematik tasovvurlar xolida tabiyatga oid bilimlar. nutqning rivojlanganligi va so'z boyligiga oid belgilangan talablarga erishish bolalarni atrof-muhit bilan tanishtirib borish, ularga ertak va hikoyalar aytib yoki ukib berish sherlarni yod oldirish kabi faoliyatlar orqali amalga oshiriladi. Tevarak-atrofdagi narsa va hayotida yuz beradigan hodisalar bilan tanishish, bola nutqi mazmunining asosini tashkil qiladi. Bola atrofda sodir bo'lgan hodisalar bilan tanishish jarayonida zarur bilimlarni egalaydi va shuningdek, ularning nomi, vazifasi, xususiyatlarini bildiruvchi so'zlarni uzlashtirib boradi. Kattalar, tarbiyachilar tengdoshlari bilan muloxotda shu so'zlardan foydalanib o'z fikirlarini ifodalaydi. Usib kelayotgan avlodning fikr kishisi, mustaqil fikr soxibi bo'lishga davlat tomonidan jiddiy etibor karatilayotgan bir payitda maktabgacha ta'lim-tarbiya jarayoni kay yusinda tashkil etilishi xam katta etiborga molik. Chunki ta'lim-tarbiya uzliksiz va uzviy jarayondir. Malumki, bola uyda xam isha kattalarning mexr-muhabbati va etibor markazida bo'ladi. Xar-bir ota-ona o'z farzandini xam jismoniy, xam ruxan sog'lom o'sishiga harakat qiladi. Bolasining intellektual imkoniyatlari va xususiyatlarini o'rganadi. U bilan shugillanishi. Farzandining kizikishi va qobiliyatiga karab, uni maxsus maktablarga tayyorlaydi. Bugun jamiyatdagi o'zgarishlar natijasi ularok, ota-onalar farzandlari uchun maxsus ukitivchilar yollab, ularni ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:14:31
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
17.37 KB
Ko'rishlar soni
40 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 15:51
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:14 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
17.37 KB
Ko'rishlar soni
40 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 15:51 ]
Arxiv ichida: doc