Boshlang'ich maktab o'quvchilarining axloq-odob tarbiyasi metodikasi Reja: Boshlang'ich maktab o'quvchilari axloq-odob tarbiyasi tizimi, unda boshlang'ich maktabningg tutgun o'rni. Dars jarayonida axloq-odob tarbiyasi-metolikasi. Bolalar darsdan bo'sh vaqtlarida axloq-odob tarbiyasi metodikasi. Bogshlang'ich sinf bolalari axloqiy tarbiyasida «Odobnoma» darslarining ahamiyati va tashkil etilishi. Oilada axloq-odob tarbiyasi. Adabiyot. Boshlang'ich maktab o'quvchilari axloq-odob tarbiyasi tizimi, unda boshlang'ich maktabningg tutgun o'rni. Boshlang'ich maktab bolalar axloq-odob tarbiyasida muhim bosqichdir, chunki ular maktabga kelgandan sung ularnig hayotida yangi bosqich boshlanmoqda. Axloq-odob tarbiyasi bir tomondan bolalar tarbiyasi tizimining muhim tarkibiy qismidir, (biz buni birinchi leksiyada takidlab o'tdik). Lekin boshqa tomonlan axloq-odob tarbiyasiga mustaqil tizim sifatida qarash xam mumkin. Chnuki bu tarbiyaning o'z maqsadi va vazifalar, prinsiprlar, qoidalar, va shart - sharoitlar, usul- uslublar, vositalar, shakillar va uyushmalari bor. Axloq-odob tarbiyasi tizimi: Ijadval Axloq-odob tizimining tarkibiy qismlari qo'yidagicha: Axloqiy tushunchalar; Axloqiy hissiyotlar. Axloqiy xulq-atvori Ular bir-birlari bilan bog'lanib turadi. Axloq-odob tarbiyasining maqsad va vazifalarni amalga oshirish uchun, uning asosiy yo'nalishlarni xam hisobga olish kerak. Xammaga malumki axloq-odob tarbiyasi oilada boshlanadi, bog'chada davom etaveradi. Lekin o'quvchilar-bolalarni axloqiy tarbiyalashni qo'yidagi yo'nalishlar bo'yicha tashkil etiladi. -o'qitish jarayoni bilan birga: -darsdan bo'sh vaqtlarida (maktabdan tashqari o'quv muassasalarida va yashash joylarida). -oilada. DARS JARAYoNIDA AXLOQ-ODOB TARBIYaSI MYeTODIKASI. Bunda o'qituvchi xar qaysi o'quv predmetning dasturini, o'quv materiallarini va predmetining tarbiyaviy imkoniyatlarini yaxsha bilishi shart. Masalan, o'quv predmetining dasturi, uning mazmuni davlat tomonidan tasdiqlangan va ilmiy nazardan asoslangan holda tayyorgina beriladi. Xar qaysi o'quv predmetining materiallari darsliklarda yoritlgan. Ulrani chuqur o'rganib keyingi darslarda foydalanish-bu vazifa o'qituvchining kasb mahoratiga bog'liqdir. Malumki, xar qaysi predmetning o'ziga xos xususiyatlari bor. Gumanitar predmetlari Z (ona tili, o'qish, rus va chet tillar, tarix va boshqalar) kuproq bolalarning ongiga, fikrlashga, dunyoqarashiga, mantiqan o'ylashga tasurot qiladi. Musiqa, tasviriy san'at gumanitar predmetlar qatoriga kiritilgan, ular kuproq bolalarning ijodiy faoliyatiga, qarashlariga ta'sir qiladi. Tabiiy predmetlar bolalarning olamiga, inson va hayvonlar qarashlarini shakillantiradi. Matematika darslari esa bolalarnin aniq fikrlashni abstrakt fikrlashga aylantiradi. Shu bilan birga darslarida bolalarda axloq-odobga oid fazilatlarini xam shakillantirsh zarur; o'quv intizomi; o'qituvchilarga, xamma kattalarga xuramati, bir biriga berish ijobiy odatlari hamda boshqa axloqiy fazilatlarini shakillantirish dolzarb muammodir. Masalan o'qish darslarida birinchi sinfdan boshlab bolalarga «yaxshi va yomon», «odobli va odobsiz» tushunchalar yoritiladi o'quv material yordamida (tekstlar, sherlar, asarlar va boshqalar) bolalar ongiga yetkazib boradilar. mehnat darslarda esa bolalarning mehnatga munosabati, intizomi, faolligi, qiziqishlari kamol topadi. mehnat darslarining jarayon o'zi bolalarni jamoadagi ishlari jalb qiladi. Lekin oirgi payitlarda boshlang'ich ta'limdagi o'quv predmetlarni integratsya qilishga tyondyonsiyasi bor, u o'quv predmetlari orasida mavjud bo'lgan umumiylikka asoslaniladi, ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:17:20
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
20.5 KB
Ko'rishlar soni
42 marta
Ko'chirishlar soni
3 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 15:52
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:17 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
20.5 KB
Ko'rishlar soni
42 marta
Ko'chirishlar soni
3 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 15:52 ]
Arxiv ichida: doc