Boshlang'ich maktab yoshidagi bolalarda ijtimoiy tajribani shakllantirish metodikasi

Boshlang'ich maktab yoshidagi bolalarda ijtimoiy tajribani shakllantirish metodikasi

O'quvchilarga / Pedagogika
Boshlang'ich maktab yoshidagi bolalarda ijtimoiy tajribani shakllantirish metodikasi - rasmi

Material tavsifi

Boshlang'ich maktab yoshidagi bolalarda ijtimoiy tajribani shakllantirish metodikasi Reja: Bolalarni faoliyat jarayonida tarbiyalashning ahamiyati. Xulq tajribalarini shakllantirish usullari. Boshlang'ich sinf bolalari da faoliyat jarayonida ijtimoiy tajribalarni shakllantirish metodikasi. 1.Bolalarni faoliyat jarayonida tarbiyalashning ahamiyati. «Tarbiya san'ati shunday xususiyatga egaki deyarli barcha-ga tanish va tushunarli, ba'zolarga juda oson ish bo'lib tuyuladi-odam shu ish bilan nazariy va amaliy jihatdan qanchalik kam tanish bo'lsa, unga bu shunchalik tushunarli va oson bo'lib ko'rinadi. Deyarli, xamma tarbiya sabr-toqatni talab etishni etirov qilishadi, ayrimlar buning uchun tug'ma qobiliyat va malaka, yani ko'nikma kerak, deb uyladilar, buning uchun tug'ma qobiliyat va malaka, yani ko'nikma kerak deb o'yladilar: lekin bunda sabr toqat, tug'ma qobiliyat va malakadan tashqari, yani maxsus bilimlar kerakligi haqida ishonch hosil qilishdi - deb yozgan buyuk rus pedagog K.D. Ushinskiy. bo'lajak o'qituvchilarga, bu fikr juda tegishli, chunki tarbiya usullari haqidagi bilimlar o'qituvchi uchun eng zarur bilimlardan ahamiyatli qismidir. Yuqorida aytganimizdek, tarbiya - tarbiyachi va tarbiyalanuvchi faoliyatlarni o'z ichiga olgan ikki yoqlama jarayon. Tarbiyachilar - bilim va tarbiyaga egu bo'lgan kishilar, tarbiyalanuvchilar-bilim va ijtimoiy tarbiya o'rganuvchi yoshlardir. Ammo tarbiyalanuvchilar muayyan darajada aktiv faoliyat ko'rsatmasalar, tarbiya va bilim o'rgana olmaydilar. Demak, tarbiya usuli-tarbiyachi va tarbiyalanuvchilarning hamkorligidagi faoliyat va o'zaro ta'sir ko'rsatish usulidir. Shunday qilib, tarbiya jarayonida o'qituvchi yakka o'quvchi yoki sinf jamoasi manfaati yo'lida biron bir tarbiyaviy masalani xal qilish uchun o'quvchilarning yosh va individual xususiyatlarini tarbiyalanganlik darajalarini, pedagogik vaziyat xarakterini hisobga olgan olda tashkil etish shakllari majmuasiga tarbiya usuli (metodi) deyiladi. Malumki, birinchi guru usullar orqali o'qituvchilar o'quvchilar oldiga jamiyatimiz qanday talablar qo'yayotgani etkazadilar. Lekin, bu talablarni amalga qo'llash uchun o'quvchilarni aniq amaliy faoliyatiga jalb qilish zarur,. Chunki ular rivojlanishning asosiy omili - bu faoliyatdir. Faoliyat nuqtai-nazaridan yondashish qoidasi - maktab, sinf hayotining xamma jabhalaridan ta'lim - tarbiya jarayonlariga singib ketdi. Faoliyat o'quvchilarni xilma-xil bilimlarni mustaqil egallashga undaydi, ularni qaysi ijodiy faoliyat tarbiyasi, xissi qadriyat munosabatlarini o'zlashtirishga yordam beradi. O'quvchilarni birinchi sinfdan boshlab imkoniyat darajasidagi foydali mehnat bilan shug'ullanishlariga erishish lozim. Bunday mehnat ko'pchilik, jamoa bo'lib bajarilganida yaxshi natija beradi. Bu guru quyidagi usullardan iborat: mashq orqali o'rgatish usuli, o'yin, topshiriq, musobaqa. 2. Ijtimoiy xulq tajribalarini shakllantirish usullari: A) Mashq va o'rgatish usullari. Mashq bolalar faoliyatini oqilona, maqsadga muvofiq ravishda va xar tomonlama tashkil qilish, ularni axloq mezonlari va ulq atvor qoidalarini bajarishga odatlantirishdir. Odatlar bolalikda tarkib topadi va qiyin mustakamlanib bordi. O'quvchilar, ota-onalar bolalarda ijobiy odatlar shakllanishini ko'zatib borishlari kerak. O'quvchilar odatlari yaqinlaridan meros qilib olmaydi, balki ular bilan muntazam muloqotlari tufayli talil qilish, tarbiya orqali ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 16.05 KB
Ko'rishlar soni 39 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 15:52 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 16.05 KB
Ko'rishlar soni 39 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga