boshlang'ich matematika kursi o'quv predmeti Reja: boshlang'ich sinflarda matematika o'qitish vazifalari. 2. boshlang'ich matematika kursining tuzilishi, mazmuni. Tayanch iboralar: ta'limiy, tarbiyaviy, amaliy arifmetika, algebra, geometriya. O'zbekiston Respublikasi Prezidentining «ta'lim-tarbiya va kadrlar tayyorlash tizimini isloh qilish barkamol avlodni voyaga yetkazish to'g'risida»gi Farmoni va «Kadrlar tayyorlash milliy dasturi»da matematika o'qitishning sifatini oshirish bilan birga o'quvchilarning tafakkuri va shaxsiy sifatlarini, matematik savodxonligini shakllantirish hamda ijodiy qobiliyatlarini o'stirish masalalari belgilab berilgan. Shuning uchun boshlang'ich matematika kursi o'quv predmetidir. boshlang'ich matematika kursining vazifasi maktab oldiga qo'yilgan «o'quvchilarga fan asoslaridan puxta bilim berish, ularda yuqori darajada onglikni shakllantirish, turmushga, kasblarni ongli tanlashga o'rgatish» kabi vazifalarni xal qilishda yordam berishdan iborat. Xar qanday o'quv predmeti kabi, matematika boshlanich kursi xam ta'limiy, tarbiyaviy, amaliy vazifalarni xal qilish kerak. Matematika o'qitishning asosiy vazifalaridan biri o'quvchilarda hisoblash, o'lchash va grafik ko'nikmalarining malum aniq sistemasini hosil qilishdan iborat bu sistema eng sodda amallarni bajarishdan iborat bo'lib, ko'p marta takrorlash hisobiga avtomatizmga etkaziladi. Ukuchilar imkoni boricha mustaqil ravishda qonuniyat va munosabatlarni ochishni, kuchlari etadigan darajada umulashtirish ishlarini qilishni o'rganishlari, og'zaki va yozma xulosalar qilishni o'rganishlari kerak. Bolangich maktab matematika dasturi nazariy bilimlarni amaliyot bilan uzviy bog'liqni, o'quvchilarni kelgusi kasblari, kundalik turmushlari uchun zarur bo'lgan matematik bilim va malakalarini o'rgatish hamda bu bilim va malakalarni butun hayotlari davomida kullay olishlarini shakllantirishni bosh vazifasi deb biladi. Matematikani o'qitishda nazariy saviyani oshirishga bitta misol keltiraylik. Masalan: 2 sonini hosil qilish uchun 1 ga 1 ni qo'shish bilan, 3 sonini hosil qilish uchun esa 2 ga 1 nim qo'shish bilan hosil bo'lish jarayonini taqqoslanadigan bulsa bolalarning etiborini xar bir navbatdagi son oldingi songa birni qo'shishdan hosil bo'lishiga karatiladigan bulsa, uning o'zi 6, 7, 8, … sonlarini qanday hosil qilishni tushuntira oladi. Bu misoldan urganilayotgan faktlarni taqqoslash, solishtirish, ular orasidagi bog'lanishlarni urnatish va tegishli umumlashtirishlarni shakllantirish qanday axamityaga ega ekanligi kurinadi: bunday yaqinlashishda materialni uzlashtirish osonlashadi. Birinchi unlik sonlarni nomerlash temasini o'rganishning nazariy saviyasi ortadi, chunki sonlarni o'rganishi bilan bir katorda natural katordagi xar bir navbatdagi sonning qanday hosil bo'lish prinsipini bilib olishadi. Shu yul bilan olingan bundan keyin xar gal karalayotgan sonlar sohasi kengaytirilganda 20 ichida koeffitsiyentni o'rganishda xam 100 ichida sonlarni nomerlashni va xoka'zolarni urganayotganda xam yordam beradi. 2-misol. Oldingi dastruga binoan 20 va 100 ichida qo'shish va ayirish ko'nikmalari amallar xossalariga tayanilgan holda urgatilar edi. Buning natijasida 100 ichida qo'shish va ayirishni bajarish uchun bolalarda 20 tadan ortik hisoblash usullarini egallash zarur bulardi. hozir esa turtta asosiy xossa sonni yig'indisiga va yig'indini songa qo'shish ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:17:20
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
16.02 KB
Ko'rishlar soni
33 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 15:52
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:17 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
16.02 KB
Ko'rishlar soni
33 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 15:52 ]
Arxiv ichida: doc