Boshlang'ich sinf o'quvchilarida aqliy tarbiyani shakllantirish yo'llari

Boshlang'ich sinf o'quvchilarida aqliy tarbiyani shakllantirish yo'llari

O'quvchilarga / Pedagogika
Boshlang'ich sinf o'quvchilarida aqliy tarbiyani shakllantirish yo'llari - rasmi

Material tavsifi

O'ZBЕKISTON RЕSPUBLIKASI OLIY VA O'RTA MAXSUS TA'LIM VAZIRLIGI TЕRMIZ DAVLAT UNIVЕRSITЕTI PЕDAGOGIKA FAKULTЕTI UMUMIY PEDAGOGIKA KAFEDRASI Boshlang'ich sinf o'quvchilarida aqliy tarbiyani shakllantirish yo'llari (o'qish darslari misolida) mavzusidagi BITIRUV MALAKAVIY ISHI Bajardi: Boshlang'ich sinf va sport tarbiyaviy ish ta'lim yo'nalishi bitiruvchisi 4 kurs talabasiSalohiddinova Z. ILMIY RAHBAR: o'qituvchi O.Ergasheva Bitiruv malakaviy ishi kafedradan dastlabki himoyadan o'tdi. sonli bayonnomasi 2013 yil TЕRMIZ - 2013 REJA: KIRISH I-BOB. BOSHLANG'ICH SINF O'QUVCHILARIDA AQLIY TARBIYANI SHAKLLANTIRISHNING PEDAGOGIK ASOSLARI I.1.O'quvchilar aqliy tarbiyasini shakllantirishda Sharq allomalari qarashlaridan foydalanish. I.2. O'quvchilarda aqliy tarbiyani shakllantirishning mazmuni. II-BOB. BOSHLANG'ICH SINF O'QUVCHILARIDA AQLIY TARBIYANI SHAKLLANTIRISH USULLARI. II.I. O'qish darslarida aqliy tarbiyani shakllantirish texnologiyasi II.2. Sinfdan tashqari o'qish darslarida aqliy tarbiyani shakllantirish yo'llari… XULOSA VA TAVSIYALAR FOYDALANILGAN ADABIYOTLAR RO'YXATI ILOVALAR KIRISH Mavzuning dolzarbligiO'zbekistonmustaqilligitufaylimamlakatimizxayotidakattao'zgarishlarro'ybermoqda. Mustaqilliksharofatibilanmilliyqadriyatlarimizqaytatiklanib, buyukallomalarimizAxmadYassaviy, Naqshbandiy, al-Buxoriy, AmirTemur, Ulug'bekkabiaql-zakovatli, buyuksiymolarningxayotivafaoliyatigabo'lganqiziqishortibbormoqda. Mustaqilliktufaylio'zbekxalqiningaql-idroki, milliyurf-odatlari, ayniqsama'naviyatimizningasosibo'lganinsoniyfazilatlarqaytatiklanmoqda. Yangiadolatlijamiyatqurishuchunta'lim-tarbiyasohasihaqidagibilimlarchuqurlashtirilmoqda. BuhaqdaPrezidentimizI.A.Karimov Fidokor gazetasimuhbiriningsavollariga Donishmandxalqimizningmustaxkamirodasigaishonaman mavzusidagijavoblarida: Bizbarpoetayotganyangijamiyatyuksakma'naviyvaaxloqiyqadriyatlargatayanadivaularnirivojlantirishgakatae'tiborqaratadi. Bujarayonmilliyistiqlolg'oyasivamafkurasiga, o'sibkelayotganyoshavlodnivatanparvarlikruxidatarbiyalashgaasoslanadi,- deganedilar. Insonniulug'lash, uningqadrigayetish, ayniqsao'sibkelayotganyoshavlodniaql-idrokli, odobliqilibtarbiyalash, ularnikamolotgayetkazishsohasidaRespublikamizdabirqanchaishlarniamalgaoshirmoqda. Dunyo, inson, aql-zakovat, ma'naviyat- bular bir-biri bilan chambarchas bog'liqdir. Dunyo bunyod bo'libdiki, inson dunyo yuzini ko'ribdiki, o'zini inson sifatida anglabdiki, u o'zini borliqning eng mukammal mavjudoti sifatida aql-zakovati bilan tanib keladi. Inson ongi, tafakkuri va ma'naviyati tufayli shunday ustunlikka egadir. Inson dunyoga ma'lum bir maqsad bilan kelmaydi. U o'zligini idrok etgandan so'ng hayotda yashashdan ma'no izlaydi va shu narsa uning hayoti mazmunini tashkil etadi. Insonlar bor, dunyoga keladilaru ketadilar, ulardan nom-nishon qolmaydi, hayotning ma'nosiga, qadriga yetmaydilar. Insonlar bor - mana shu kelishi bilan ketishi o'rtasidagi umr deb atalmish vaqtga chaqmoqday chaqnab, o'zlarining yorqin izini qoldiradilar. Bu iz o'chmasdir. Mana shunday aql-zakovati bilan o'zidan keyin yaxshi ot qoldiruvchilar ma'naviy yuksak insonlardir. Ma'naviy komil insongina shunday yuksaklikka, avlod-ajdodlar qalbida zamonlar osha, asrlar osha yashashday sharafga sazovordir. Demak, inson o'z hayoti va faoliyatini mazmunli o'tkazish uchun avvalo o'zini o'rab turgan borliqni bilishi, yuksak aql va tajriba egasi bo'lishi lozim. Chunki inson aqli va uning hayotida muxim o'rin tutishi, aql-idroktufayligina inson donolik, teran fikr, rostgo'ylik, to'g'rilik, uzoqni ko'ra bilish, nafsning ko'yiga tushmaslik kabi hususiyatlarni amalga oshirishi mumkin. Xalqimizning Aql insonning ko'rki, Aql suvdan tiniq, oynaday ravshan kabi naqllar bejiz aytilmagan. Shuning uchun ham aql inson uchun g'oyat oliy ne'matdir. Aql bilan ilm-ma'rifat egallanadi, kasb xosil qilinadi, dunyo sirlari o'rganiladi. Aql- yurak ichidagi nur, bu nur bilan haq yoki noxaq bilib olinadi, Aql- jonning xayoti,jon esa jasadning hayoti, tan esa jasadning hayoti!, Kishining nafsi aqldan ustun bo'lsa, undan odamning hayvondan farqi yo'q. Aql kishining o'z irodasi, qalbi va fikri asosida dunyoviy, hayotiy xaqiqatlarni anglash va ularga o'z faoliyatida ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 81.59 KB
Ko'rishlar soni 59 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 15:52 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 81.59 KB
Ko'rishlar soni 59 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga