Boshlang'ich sinf o'quvchilarini o'z-o'zini boshqarishga o'rgatishda pedagogik rahbarlik

Boshlang'ich sinf o'quvchilarini o'z-o'zini boshqarishga o'rgatishda pedagogik rahbarlik

O'quvchilarga / Pedagogika
Boshlang'ich sinf o'quvchilarini o'z-o'zini boshqarishga o'rgatishda pedagogik rahbarlik - rasmi

Material tavsifi

boshlang'ich sinf o'quvchilarini o'z-o'zini boshqarishga o'rgatishda pedagogik rahbarlik RYeJA: Bolalar o'z-o'zini tarbiyalashda pedagogik rahbarlik o'qituvchi faoliyatining tarkibiy qismi sifatida. O'z-o'zini tarbiyalashning mohiyati va shaxs kamolatidagi ahamiyati. Boshlang'ich sinf bolalarni o'z-o'zini tarbiyalashda pedagogik rahbarliklarning xususiyatlari va usullari. Adabiyotlar. o'quvchilarning o'z-o'zini tarbiyalashida pedagogik rahbarlik - o'qituvchi faoliyatining tarkibiy qismi sifatida. Pedagog kasbi qiziqarli va murakkab kasbdir. Bu kasb juda katta g'oyaviy mazmunga ega, o'qituvchi mehnatining ijtimoiy ahamiyati xam katta. Negaki avlodlar taqdiri jamiyat-kelajagi o'qituvchilar qo'lida. Ijtimoiy ongni aholi madaniyatini, milliy g'oya va istiqlol mafqurasini, qiziqishlarni va etiyojlarni tarkib toptirish bilan bog'liq bo'lgan o'qituvchi faoliyatining ijtimoiy ahamiyati kattadir. Ayni vaqtda o'qituvchilik kasbi eng murakkab va qiyin kasblardan biridir. Tarbiyalanuvchilarning taqdiri uchun mas'uliyatli juda katta. Shuning uchun o'qituvchi sifatlariga qo'yiladigan talablar juda katta va yuqori bo'lishi kerak. O'qituvchining aql-idroki, bilimi, xatti-harakati, xamma narsalar o'quvchilar, ota-onalar tevarak atrofidagi kishilar tomonidan doimo tanqidiy talil qilinadi. Agar o'qituvchining ma'naviy qiyofasi o'quvchilar yoki ota-onalarning tasavvuriga ozgina bulsada mos kelmasa, orada kelishmovchilik bo'lishi muqarrar. Pedagog faoliyatining qiynchiligi yana shundan iboratki, uning natijalari darxol ko'rinmaydi ularni xatolar tuzatish qiyin bo'lgan vaqtida aniqlanadi pedagog muomala va pedagog ta'sir ko'rsatish xam o'ziga xos va murakkab, o'qituvchilik faoliyatining maxsuli boshqa kishining psixik va jismoniy qiyofasida, uning bilimlari, malakalari, xarakter islatlarida, uyg'unlikka erishish-pedagogning vazifasi. Shunday bo'lsa xam pedagogning o'z faoliyati obxekti-tarbiyalanuvchi bilan o'zaro aloqasi asosiy qiynchilikni tashkil etadi. Pedagogning faoliyat obxekti bo'lgani uchun xam, shunday tarbiyaning muvaffaqiyati faqat tarbiyalanuvchining pedagog, tarbiya jarayoniga. O'ziga bo'lgan munosabatiga bog'liq emas. Tarbiya doimo o'z-o'zni tarbiyalashni nazarda tutadi va u bilan chambarchas birikib ketgan. O'quvchini bir holatlan ikkinchi holatga o'tkazish zarurati natijasida paydo bo'lgan juda ko'p sonli pedagog vazifalarni xal etish pedagoglik faoliyatining mohiyatini tashkil etadi. Xar bir pedagogik vazifa bir necha variantda xal etilishi mumkin, lekin pedagog doimo ulardan eng yaxshisini topishi kerak. O'qituvchilik faoliyatini tegishli qobiliyat va malakalar qanchalik oson ijod qilardi! Lekin xar bir ustanning o'z tabiati va o'z xarakteri uch uslubi va nixoyat bo'lajak narsa haqidagi o'z tasavvuri, o'zing axloqiy va estetik modeli bor. Kishining murakkab kamoloti natijasida ular nimaning maxsus ekanligini fikrlash qiyn bo'ladi. Unga kuprok ta'sir kursatadi: mazkur pedagogik ta'sirni, boshqa ijtimoiy ta'sirlarni yoki tabiiy istxedod kurtaklarimi? Bunda shaxsga ko'rsatiladigan barcha ta'sirlarni muvofiqlashtirish, ularni kordinatsiyalash. Xar doim pedagog zimmasiga tushadi. 2. O'z-o'zini tarbiyalashningmohiyati va kamolatidagi ahamiyati. O'z-o'zini muvofiqlashtirish va o'z-o'zini boshqarish shaxsining tarkibiy elementlaridan biridir. Ular shaxsning xususiyatlari tarkibiga kiritiladi, biroq o'z-o'zini boshqarishning turli xususiyatlari u o'zini namoyon qilish bir xil ko'rinishda bo'lmaydi, bazo xollarda bunday xususiyatlar ortiq darajada kupayib ketgan bo'ladi. O'z-o'zini ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 17.59 KB
Ko'rishlar soni 42 marta
Ko'chirishlar soni 5 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 15:52 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 17.59 KB
Ko'rishlar soni 42 marta
Ko'chirishlar soni 5 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga