Boshlang'ich sinf o'quvchilarining umum insoniy qadriyatlar ruhida tarbiyalashning shart sharoitlari

Boshlang'ich sinf o'quvchilarining umum insoniy qadriyatlar ruhida tarbiyalashning shart sharoitlari

O'quvchilarga / Pedagogika
Boshlang'ich sinf o'quvchilarining umum insoniy qadriyatlar ruhida tarbiyalashning shart sharoitlari - rasmi

Material tavsifi

Boshlang'ich sinf o'quvchilarining umum insoniy qadriyatlar ruhida tarbiyalashning shart sharoitlari Bugungi kunda Maktabgacha ta'lim yoshidagi bolalarni umuminsoniy qadriyatlar asosida tarbiyalashadan asosiy maqsadi - yosh avlodni har tomonlama yetuk, jamiyatimiz taraqqiyoti uchun zarur bo'lgan barkamol insonlar etib shakllantirishdir. Barkamol inson o'zida ma'naviy va jismoniy yetuklikni mujassam etadi. Yoshlarimizni qadriyatlar asosida tarbiyalash uchun birinchi galda sharq mutafakkirlarining meroslari dasturi amal bo'lib xizmat qiladi. Al- Farobiy, A.Yassaviy, B.NAQSHbandiy, Al-Buxoriy, Beruniy, Ibn Sino, al-Xorazmiy, al-Farg'oniy, Firdavsiy, A.Temur, A. Navoiy va Bobur singari jahonga taniqli bir necha aql egalarining ijtimoiy-siyosiy, falsafiy qarashlariga tayanib ish ko'rilsa Maktabgacha ta'lim yoshidagi bolalarning qiziqish va qobiliyatlari ta'sirchanligi yanada mukammallik kasb etadi. Maktabgacha ta'lim yoshidagi bolalarni umuminsoniy qadriyatlar asosida tarbiyalash, ma'naviy qadriyatlar va istiqlol istiqboli hamda mafkuraviy ong , yashash tarzi haqida, ya'ni avlodlar mushtarakligi to'g'risida fikr yuritar ekanmiz , uni uch toifaga bo'lish lozim Keksa avlod istiqlolni ardoqlab shunday erkin va ozod kunlarga yetib kelgani uchun shukronalar aytayotgan bulsa , o'rta avlod talabchan , ochig'ini aytish kerakki , hayotda o'z o'rnini topayotir , ayrim xollarda , iste'molchilik kayfiyatida xam yelib yugurmokda , yosh avlod esa hayotga faol kirib kelmokda , ularning yashash tarzi to'g'risidagi qarashlarning shakllanishida milliy va ma'naviy qadriyatlarning alohida o'rni va ahamiyati borligini ta'kidlash mumkin va Ayni paytda , ularning hayotdagi ma'naviy-ma'rifiy o'zgarishlarni , ya'ni mafkuraviy talablarni idrok etishdagi burchi va mas'uliyatini anglash tuyg'usi tobora usayotganliga guvoxmiz Xush, ma'naviy qadriyatlarimiz xususida sharq mutafakkirlarimizning ilmiy , ma'rifiy merosi borasida yoshlarimizning tasavvur va bilim darajasi qanday ? Qayd qilish lozimki o'rta asrlar uyg'onish davri , bunyodkorlari bulmish allomalar bizning ajdodlarimiz ekanligidan faxrlanamiz Mutafakkirlarning asarlarida, jumladan « Tadbiri manzil» risolasida xam inson tabiati azaldan axloqli yoki axloqsiz bulmaydi , degan g'oya muhim ahamiyat kasb etadi . Aslida odamlar tayyor fazilat , odat va hayotiy ko'nikmalar bilan tug'ilmaydilar. Bunday xususiyatlar ularning ijtimoiy hayotida shaxsiy va o'zgalar tajribasi , ajdodlar an'analari , ta'lim-tarbiyaning faol ta'siri ostida asta-sekin shakllana boradi . Jahonda XII asrdan boshlab xanuzgacha algebra fani asoschisi sifatida Al-Xorazmiy nomi ulug'lanadi . Hozirgi zamonda kosmik kemalar, havo transporti , hisoblash texnikasi , ishlab chiqarishning texnologik jarayonlar algoritmi qoidasi asosida ishlaydi . ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → pptx
Fayl hajmi 889.67 KB
Ko'rishlar soni 41 marta
Ko'chirishlar soni 0 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 15:53 Arxiv ichida: pptx
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → pptx
Fayl hajmi 889.67 KB
Ko'rishlar soni 41 marta
Ko'chirishlar soni 0 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: pptx
Tepaga