boshlang'ich sinfda matematika kitishni tashkil qilish uslublari (metodlari) Reja: 1. Uslub (metod) tushunchasi uni turlari. 2. o'quv-bilish faoliyatini tashkil qilish uslubi. 3. o'quvchilarni mustaqil ishlari - o'qitish metodlari sifatida. 4. o'qitishni tashkil qilishda didaktik o'yin metodi. 5. o'quvchilar faoliyati darajasiga ko'ra qo'llaniladigan metodlar. 6. o'quvchilarni uzlashtirish darajasini aniklashda qo'llaniladigan metodlar. Tayanch iboralar: Uslub, suhbat, tushuntirish, induksiya, deduksiya, analogiya, analiz, sintez, taqqoslash, muammoli, izoxli, illyustrativ, reproduktiv. Metodlar haqidagi masal o'qitishda yuqori ta'lim va tarbiyaviy natijalarga erishish uchun qanday o'qitishi kerakli haqidagi masalalardir. o'qitish metodi tushunchasi metodikaning asosiy tushunchalaridan biridir. o'qish metodlari o'qituvchi va o'quvchilarning birgalikdagi faoliyat usullari bo'lib, bu faoliyat yordamida yangi bilimlar, malakalar va ko'nikmalarga erishiladi. o'qituvchilarning kobiyaliyati, tafakkuri rivojlanadi. Shuning uchun o'qitish metodalari uzlashtirishi,tarbiyalash va rivojlantirish kabi uchta asosiy funksiyani bajaridi. Malum o'qitish metodlaridan ta'limining yangi mazmuniga yangi vazifalarga mos keladiganlarni ongli tanlab olish uchun oldin xamma o'qitish metodlarining va mavjud o'qitish metodlari klassifikatsiyasini o'rganish kerak. o'qitish metodlari o'qituvchi va o'quvchilarning birgalikdagi faoliyatini tashkil qilish, ragbatlantirish va nazorat qilishni nazoratda tutadi. Shuning uchun ular uchta gruppaga bulinadi: o'quv-bilish faoliyatini tashkil qilish metodi. o'quv-bilish faoliyatini ragbatlantirish metodlari. o'quv-bilish faoliyatini samadorligini nazorat qilish metodlari. o'quv-bilish faoliyatini tashkil qilish metodlari bir necha gruppga bulinadi: 1. o'quvchilar bilim oladigan manbalar o'yinga: og'zaki, ko'rsatmali, amaliy metodlar. 2. o'quvchi fikrining yo'nalishi bo'yicha: induksiya, deduksiya, analogiya. 3. Pedagogik ta'sir boshqarishning darajasi, o'quvchilarning o'qishida mustaqillik darajasi bo'yicha: o'qituvchi boshchiligida bajariladigan o'quv ishi metodi. o'quvchilarning mustaqil yillari metodi. o'quvchilarning mustaqil aktivliklari darajasi bo'yicha: Izoxli-illyustrativ, reproduktiv, bilimlarni jumbokli bayon qilish metodi, kisman izlanish va tadqiq qilish metodi. o'quvchilar bilim oladigan manbalar bo'yicha: og'zaki, ko'rsatmali amaliy metodlar. 1) og'zaki metodlar qisqa muddat ichida xajmi bo'yicha eng ko'p informatsiya berish, ukuchilar oldiga jumboklar kuyish ularni xal qilish yo'llarini ko'rsatishi imkonini beradi. Bu metodlar ukuchilarni tafakkurini rivojlanishiga sharoit yaratadi. A) Tushuntirish: Bilimlarni tushuntirish metodi shundan iboratki, bunda o'qituvchi materialni bayon qiladi, o'quvchilar esa uni yani bilimlarni tayyor holda kabul qilib olishadi. o'quv materialining bayon aniq, tushunarli, qisqa bo'lishi kerak. Tushuntirish metodidan ma'lumotlar tarikasidagi nazariy materiallar bilan tanishtirish, o'quvchilarga o'quv qurollarini ishlatish bo'yicha yul-yuriklarni berishda foydalaniladi. boshlang'ich matematika kursining bir kator masalalarini tushuntirish bilan bayon qilish zarurdir. Masalan: uchburchakni tushuntirishda o'qituvchi qog'ozdan kirkilgan har xil ko'rinishidagi, rangdagi, kattalikdagi uchburchaklardan foydalanadi. Bular uchburchaklar, ular bir-biridan farq kilsada, xammasini uchburchak deyiladi. Uchburchakda uchta, uch, uchta tomon va uchta burchak bo'lib, uchburchakning uchi nuqtadan, tomoni esa kesmadan iboratligi burchagini esa uchburchakning bir burchagini uzib olish bilan tushuntiriladi. B) suhbat: bu eng ko'p tarkalgan va yetakchi o'qitish ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:17:20
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
25 KB
Ko'rishlar soni
35 marta
Ko'chirishlar soni
4 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 15:53
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:17 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
25 KB
Ko'rishlar soni
35 marta
Ko'chirishlar soni
4 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 15:53 ]
Arxiv ichida: doc