Boshlang'ich sinflarda matematika o'qitish metodikasi predmeti

Boshlang'ich sinflarda matematika o'qitish metodikasi predmeti

O'quvchilarga / Pedagogika
Boshlang'ich sinflarda matematika o'qitish metodikasi predmeti - rasmi

Material tavsifi

boshlang'ich sinflarda atematika o'qitish metodikasi predmeti Reja: 1. o'qitishning metodik sistemasi (tizimi). 2. Matematika o'qitish metodika fanining boshqa fanlar bilan aloqasi. Matematika o'qitishni metodikasi yoki didaktika matematika tarbiyashunoslik pedagogika fanlari sistemasiga kiruvchi matematika fanini o'qitishni tashkil qiluvchi fandir «grekcha» so'z bo'lib, «yul» degan manoni beradi. Matematika metodiksi pedagogika va didaktika fanining asosiy bo'limlaridan biri bo'lib, jamiyatimiz taraqqiyoti darajasida ta'lim maqsadlariga mos keluvchi matematikani o'qitish, o'rganish qonunlarini o'rganuvchi mustaqil fandir. Matematika boshlang'ich sinflarda ukitiladigan asosiy bir fandir. Matematika o'qitish maktabgacha tarbiya muassasasidan boshlanib oliy o'quv yurtida tugaydi. Matematika o'qitish metodikasi o'qitishning aniq psixologik konstitutsiyasi va umumpedagogik nazariyasi bazasidan rivojlanadi, hamda boshlang'ich matematika o'qitishda psixologik-pedagogik nazariyadan foydalanish texnologiyasi tavsiya qiladi. Bundan tashqari matematika o'qitish metodikasida matematika fanining o'qitish usullari, xususiyatini namoyon bo'ladi. Matematika o'qitish metodikasi predmetini ochish uchun «matematika ukititsh mazmunini, matematika o'qitish jarayonidagi asosiy komponentlarni» aniklashtirish zarur kerak. boshlang'ich siflarda o'qitish, xususan matematika o'qitish, o'qituvchining har xil ko'rgazmali qurollardan foydalanib, o'quvchilarning fikrlash qobiliyatlarini boshqaruvchi-murakkab jarayondir. o'quvchilarning fikrlash qobiliyatlarini bilimlarini hisobga olinib bu xamma ma'lumotlar qayta ishlanib uuvchilarga etkaziladi o'quvchi o'qituvchidan, darslikdan, boshqa manbalardan, ma'lumotlarni kabul qiladi va olgan bilimlarini o'qituvchiga beradi. Shuning uchun o'qitish jarayonida ma'lumot ikki yo'nalishda olib boriladi yani bu yo'nalish o'qituvchidan o'quvchiga (to'g'ri bog'lanish) va o'quvchidan o'qituvchiga (teskari bog'lanish) etkaziladi. Demak, matematika o'qitish metodikasi pedagogika fanlari sistemasiga kiruvchi pedagogika fanining tarmogi bo'lib, jamiyat tomonidan qo'yilgan o'qitish maqsadlariga muvofik matematika o'qitish qonunlarini matematika rivojining malum bosqichida tadqiq qiladi. Bosh sinf o'quvchilariga matematikadan samarali ta'lim berish uchun bo'lajak o'qituvchi boshlang'ich sinflar uchun ishlab chizilgan matematika o'qitish metodikasi predmetini uning sistemasini egallb olishi kerak. boshlang'ich matematika ta'limi uslubiyoti predmetini kuyidagicha talqin qilishi mumkin: Matematika o'qitishdan kuzda tutilgan maqsadlarini asoslash nima uchun jarayon ukitiladi, urgatiladi; o'qitish jarayoni mazmunini ilmiy ishlab chiqish: Nimani o'rganish? Bolalarga bilimlar qanday berilganda bu bilim, fan, texnika va madaniyatning hozirgi zamon tarkkiyoti talablariga mos keladigan bo'ladi? Sistemalashtirilgan bilimlar doirasini o'quvchilarning yosh xususiyatlariga mos keladigan qilib qanday taksimlansa, fan asoslarini o'rganishda izchillik ta'minlanadi, o'quvchilarga o'quv zurikish bartaraf kilinadi, ta'limning mazmuni o'quvchilarning bilish imkoniyatlariga mos keladi? o'qitish uslubiyotini ilmiy ishlab chiqish: qanday o'qitish kerak? Yani o'quvchilar hozirgi kunda zarur bo'lgan bilm, o'quv, malaka, aqliy faoliyat qobiliyatini egallashlari uchun o'quv ishlari uslubiyoti qanday bo'lishi kerak? o'qitish vositalarini-darsliklar, didaktik materiallar, ko'rsatma-qo'llanmalar, texnik vositalarini ishlab chiqish. Nima yordamida o'qitish? ta'limni tashkil qilishni ilmiy ishlab chiqish. Darsni va ta'limning dasrdan tashqari shakllarini qanday o'tkazish, o'quv ishlarini qanday tashkil qilish, o'quv jarayoni bilimlarini egallash jarayonigina bo'lib kolmasdan, balki o'quvchilar shaxsining tarkib topishi va rivojlanishi jarayoni ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 18.14 KB
Ko'rishlar soni 37 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 15:53 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 18.14 KB
Ko'rishlar soni 37 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga