boshlang'ich sinflarda matematika o'qitishni tashkil qilish formasi Reja: Kirish Darsni tahlil qilish o'quvchilarning uy ishi boshlang'ich sinflarda matematika o'qitish maktabda dars shaklida va dasrdan tashqari mashg'ulotlar, uyda mustaqil uy ishi shaklida, tabiatda ekskursiya shaklida amalga oshiriladi. Matematikadan o'quv ishlarini tashkil qilishning asosiy formasi dars hisoblanadi. Matematika darsining o'ziga xos tomonlari eng avval, bu o'quv predmetining xususiyatlaridan kelib chikadi. Malumki matematika boshlang'ich kursi shunday tuzilganki, unda arifmetika materialini o'rganish bilan bir vaqtda algebra va geometriya elementlari xam kiritiladi. Shuning uchun xar bir darsda arifmetika materialidan tashqari geometriya va algebra materiallari xam karaladi. Matematika kursining turli bo'limlaridan materiallarining kushilishi matematika darsining qurilishiga va uni o'tkazish metodikasiga ta'sir qiladi. Matematika boshlang'ich kursining boshqa o'ziga xos tomoni nazariy va amaliy masalalarni birgalikda karalishidir. Shu sababli xar bir matematika darsida bilimlarni uzlashtirish ishi o'quv va malakalar ishlab chiqish bilan bir vaqtda olib boriladi. Darsda biror materialga nisbatan oldindan tayyorgarlik ikkinchi materialga nisbatan tanishtirish, uchunchi material ilgari urganilgan materialga nisbatan bilimlarni umumlashtirish, sistemalashtirish, puxta o'quv va malakalar hosil qilish maqsadida mustahkamlash ishi olib boriladi. Bu bilan bir paytda o'quvchilarni bilimlari, o'quvchilarni malakalarini nazorat qilish va hisobga olish amalga oshiriladi. Matematika darslarining xususiyatlari o'quvchilarning matematik materialni uzlashtirish xususiyatiga bog'liq. Materialning abstrakt xarakterda bo'lishi ko'rsatma vositalarni o'qitishning aktiv metodalrini to'g'ri tanlashni dars davomida o'quvchi faoliyatning turli tuman bo'lishini o'quvchilarga individual va defferentsial yaqinlashishini talab qiladi va matematika darslarda ta'lim xarakteridagi vazifalar bilan bir katorda tarbiyaviy vazifalar xam karaladi. o'quv ishlarining tarbiyaviy xarakterda bo'lishiga erishishda o'qituvchi yetakchi rol uynaydi, chunki darsning mazmunini, metodini, uni tashkil etishini o'qituvchini o'zi belgilaydi. Matematika darsida o'quvchilarda kuzatuvchanlikni, ziyraklikni tevark atrofdagi hayotga sinchkovlik bilan qarash xislatlarini, ishda tashabbuskorlikni sof vijdonlikni shakllantirish hisoblashdarda ulchamlarda, yozuvlarda aniklik va batartiblikni ishlab chiqish, qiyinchiliklarni engish xislatlarini tarbiyalash kabi vazifalar xal kilinadi. Darslarda bolalarda matematikaga kizikish tugdirish va ularda mustaqil ishlash o'quvchilarini tarbiyalashga etibor beriladi. Dars bolalar uchun kizikarli bulsa u holda ularda o'quv ishlarida katta aktivlik va mustaqillik paydo bo'ladi, matematikaga kizikish uygotish maqsadida darslarga didaktik o'yinlar, kizikarli mashqlar kiritiladi. o'qituvchi darsni o'tkazishga tayyorgarlik ko'rishida eng oldin darsning asosiy maqsadlarini aniklab olishi zarur. Darsni maqsad va vazifalarini belgilab olinganidan keyin o'qituvchi dasrda kilinadigan ishlar mazmunini aniklab olishi kerak. Dars mazmunini aniqlash uchun o'qituvchi hozirgi zamon darsi mazmuniga qo'yiladigan talablarga rioya qilish kerak: 1. Darsning mazmuni dasturga muvofik bo'lishi kerak; 2. xar bir dars aniq mazmunini va maqsadni kuzja tutib tuzilgan bo'lishi lozim; 3. o'quv materialni mazmuni utilayotgan mavzuga, darsning maqsadiga mos kelishi o'quvchiga tushunarli bo'lishi hayot va mehnat ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:17:20
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
20.71 KB
Ko'rishlar soni
40 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 15:53
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:17 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
20.71 KB
Ko'rishlar soni
40 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 15:53 ]
Arxiv ichida: doc