MAVZU:BOSHLANG'ICH SINFLARDA MATEMATIKADAN ADABIY KECHALARNI tashkil QILISH Yosh avlodga fan asoslari haqida chuqur va mustahkam bilim berish, ko'nikma, malakalarni shakllantirish, ularni amaliyotda qo'llash maktabning eng muhim vazifasidir. Shu munosabat bilan biz bolalarni ishga jalb qiladigan shunday ta'lim tashkilotiga muhtojmiz. Ko'p narsa o'qituvchiga bog'liq: u ishni qanday tashkil qiladi, shu jumladan sinfning tayyorgarlik darajasini, ularning qiziqishlarini, har bir o'quvchining individual va yosh xususiyatlarini hisobga olgan holda, sinfdan tashqari ishlarning u yoki bu shakllarining maqsadga muvofiqligini ta'kidlaydi. Agar siz ushbu fikrlarning barchasini hisobga olsangiz, unda siz sinfdan tashqari ishlarni shu tarzda qo'yishingiz mumkin, bunda yuqori natijalarga erishish oson. Maktab islohoti bolalarni o'qitish, tarbiyalash va rivojlantirish o'rtasidagi bog'liqlikni kuchaytirishni taqozo etadi. O'quvchilarning turli fanlardan, xususan, matematikadan o'zaro bog'langan dars va sinfdan tashqari ishlari masalani yechishda katta zaxiraga ega. Sinfdan tashqari ishlar maktab o'quv-tarbiyaviy ishining tarkibiy qismi, o'quvchilarning bo'sh vaqtini tashkil etish shakllaridan biri sifatida belgilangan. U mazmuni va shakli jihatidan har xil bo'lishi mumkin. Ta'lim mazmuni - matematikadan sinfdan tashqari ishlar. Boshlang'ich sinflarda matematika bo'yicha sinfdan tashqari ishlar turli xil bo'lishi mumkin. Metodistlar Baitova M.A., Beltyukova G.V. butun sinf bilan qiziqarli matematika soatlari dir Boshlang'ich matematika ta'limini qayta qurish va maktabni isloh qilish ta'limning yangi maqsadlari bilan bog'liq bo'lib, bu yerda asosiy maktab ta'limning asosiy bo'g'iniga aylanadi. Yangi ta'lim maqsadlari o'qitishning mazmuni, usullari va shakllarining o'zgarishiga olib keladi. Ammo o'qitishning usullari, shakllari va vositalarini qayta qurish jarayoni o'qitish mazmunini qayta qurishga qaraganda ancha murakkab va sekinroq. Ayniqsa, sekinlik bilan, bizning fikrimizcha, boshlang'ich sinflarda matematika bo'yicha sinfdan tashqari ishlar qayta tashkil etilmoqda - kichik yoshdagi maktab o'quvchilarini o'qitishni tashkil etish shakllaridan biri. O'qituvchilarning ilmiy izlanishlari maktabda sinfdan tashqari ishlar bilan bog'liq masalalarni hal qilishning xilma-xilligi va murakkabligini ta'kidlaydi. V.M.Medvedev o'rta maktabda sinf va maktabdan tashqari mashg'ulotlar o'rtasidagi bog'liqlikni o'rganib chiqdi (104). A.K.Shirkevich bu munosabatni boshlang'ich sinf o'quvchilarining bilim sifatini oshirish va umumiy rivojlanishi vositasi sifatida belgilagan Sinfdan tashqari ishlarni tashkil etish holati tahlili shuni ko'rsatadiki, ko'pchilik tadqiqotchilar matematikadan (B.A. va boshqalar) sinfdan tashqari ishlarni tashkil etish va o'tkazish usullarining ayrim jihatlarini (77, 51, 82, 1) hamda sinf o'rtasidagi munosabatlarni ko'rib chiqadilar va ochib beradilar. va o'rta va katta sinflarda matematikadan sinfdan tashqari ishlar (ZOShvartsman, E. Bazarova va boshqalar) (171, 17). Bu tadqiqotchilarning natijalarini matematika fanining boshlang'ich kursi mazmunining o'ziga xosligi va o'quvchilarning yosh xususiyatlari tufayli boshlang'ich sinf o'quvchilarini o'qitish amaliyotida bevosita qo'llash mumkin emas. B.Toshmurodovning (170) dissertatsiya tadqiqotida kichik yoshdagi o'quvchilar bilan matematika fanidan sinfdan tashqari ishlarni tashkil etish masalalari Boshlang'ich sinflarda matematika eksperimental ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:17:20
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → pptx
Fayl hajmi
576.54 KB
Ko'rishlar soni
35 marta
Ko'chirishlar soni
3 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 15:53
Arxiv ichida: pptx
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:17 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → pptx
Fayl hajmi
576.54 KB
Ko'rishlar soni
35 marta
Ko'chirishlar soni
3 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 15:53 ]
Arxiv ichida: pptx