boshlang'ich sinflarda mehnat ta'limi programmasi materialining mazmuni Reja: Darslarni rejalashtirish, ko'nikma va malakalar. II-sinfda mehnat darslarining yillik rejasi namunasi. Uycha yasash. Tuxum puchogidan o'yinchoqlar yasash. Maktab yer uchastkasida qilingan ishlarni yakunlash. Kuzda sinf paykalini ishlash. Biz avvalgi soatlarimizda aytib utganimizdek, programmada bolalarga mehnat haqida bilim berishdan tashqari ularni madaniyatli, tejamkor, batartiblikni o'rgatishni xam ta ki dl aganidik. Asosan II sinf programmasining asosiy xususiyatlari oddiydan murakkabga tomon yo'naltirishdan foydalanib kuyidagilarni amalga oshirish lozim bo'ladi. Bolalar II sinfda buyum va narsani asosan namunaga karab bajargan bulsalar (tayer texnik rasmlarga, chizma va sxemalarga karab), II sinfda asosiy etibor ularning namunasiz-so'z-bilan tushuntirish, doska eki darslikda ifodalangan o'lchamlar hamda texnik shartlar bo'yicha buyum yasashlariga karatiladi. Shuningdek, II sinf o'quvchilari tsirkuldan foydalanib, aylana chizish malakasini egallaydilar. Programmaga kiritilgan buyumlar va ishlar xarakteri o'quvchilarga tsirkul, chizgich, rezina erdamida aylanani teng 2,4,6,8 va 12 bo'lakka bo'lish malyakalarini singdirish imkonini beradi, ularning grafikaga doir ilmi, malakasi, yani simmetriya uki, eng oddiy katta xajmdagi buyumlarni tayerlashda detallarning ikki xil ko'rinishni tasvirlash (chizmalarni o'qish, chizish, belgilash) haqidaga tasavvurlarini kengaytiradi. o'qituvchi II sinfda ishni II sinfda utilgan planlashtirishning boshlang'ich elementlarini: chizmani o'qish, to'g'ri chiziqli yassi grafik tasvirlar chizishni o'rganishdan boshlashi va shundan keyingina II sinfda tayerlanadigan buyumlarni planlashtirishga utishi kerak. Uchinchi sinf, o'quvchilari yil oxirida 2-4-ta detaldan uncha murakkab bo'lmagan buyumlar tayerlash ishlarini mustaqil bajara olishlari, millimetrlarda kursatilagan ulchamlarni ukiy bilishlari va kursata olishlari kerak. II sinfdagi tikish darslari II sinfdagi singari o'z-uziga xizmat ko'rsatish mashg'ulotlari bilan o'zaro bog'liq. o'quvchilar eka va englar tikishni bilibgina kolmay, balki ularni yuvadilar, tugma, piston, ilgaklar kadashni urganadilar. Gazlamalar bilan ishlashdan oldin o'qituvchi bolalarga gazlama ishlab chiqarish texnologiyasi haqida qisqacha tushuncha berish kerak. o'quvchilar gazlama haqida, uning tuzilish, xususiyatlari, ishlatilish haqida tulik tasavvurga ega bo'lishlari kerak. Uning kolleksiyasini to'plash bo'yicha bir kancha labolatoriya ishlari olib berish lozim. Agar o'quvchilar II sinfda turli gazlamalar (chit, satin, paxmok) bilan tanish bulsalar, II sinfda ular tabiiy va sun'iy shoiy gazlamalar bilan tanishadilar, ularning bir-biridan farqini bilib oladilar. II sinfda II sinfda utilgan choklardan foydalanib utilgan materialni mustahkamlab, chuqurlashtirib boradilar va gazlama, chetlarini kayirib tikish, yurmash, bezash, ayri chok bilan tikish yo'llarini urganadilar. o'qituvchi bolalarni O'zbekistonda ipak gazlama ishlab chiqarish bilan tanishtirishdan fakat o'qitish sifatidagina emas, balki ularda Vatanga muhabbat, mehnatsevarlikni tarbiyalash uchun xam foydalanadi (bunda o'qituvchi Respublikada ipakchilikning tutgan o'rni, uni rivojlantirish istiqbollari haqida xam batafsilrok tuxtab suzlab berishi lozim). Bu o'quvchilarda xalq xo'jaligining bu sohasiga katta kizikish uygotadi. Ipak gazlama ishlab chiqarishning rivojlantirishda tut daraxtining ahamiyati kattaligyni bilgach ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:17:20
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
52.73 KB
Ko'rishlar soni
41 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 15:53
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:17 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
52.73 KB
Ko'rishlar soni
41 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 15:53 ]
Arxiv ichida: doc