Boshlang'ich sinflarda takrorlash darslari

Boshlang'ich sinflarda takrorlash darslari

O'quvchilarga / Pedagogika
Boshlang'ich sinflarda takrorlash darslari - rasmi

Material tavsifi

Boshlang'ich sinflarda takrorlash darslari REJA Ona tili darslariga qo'yiladigan talablar Ona tili daslarining maqsadi va vazifalari Ona tili darslarning turlari Yozma ishlar (diktant, bayon, insho)ni o'tkazish usullari Tayanch iboralar: Adabiy, sinonim, kompleks. Maqsad: Tinglovchilarga ona nili darslariga qo'yilgan talablarni to'la yoritib berish. Ko'rgazma: Rasmli ko'rgazmalar, tarqatma materiallar. Kutilayotgan natija: Ona tili darslarining samaradorligini oshirish, yozma nutqni o'stirish, ona tili faniga mehr-muhabbatni oshirish. Ona tili darslariga qo'yilgan asosiy talablar O'quvchining onggida fonetik, grammatik va orfografik tushunchalarni shakllantirish Asosiy fonetik va grammatik tushunchalar yordamida imloviy malakalarini shakllantirish. Og'zaki va yozma nutq uzviyligi, uygpunligini ta'minlash, muntazam ravishda mavzuga bog'liq holda yozma nutq ustida ishlash: ijodiy matnning mantiqiy jihatdan to'g'riligini, fikr izchilligini, lugpaviy me'yorini ta'minlash. Mashg'ulotlarda turli didaktik vositalardan to'g'ri va unumli foydalanish: ta'limiy o'yinlar izchilligi va hilma-xilligi, qizqarli bo'lishga erishish Mavzuni muammoli ravishda yetkazishda turli Noan'anaviy usullardan foydalanish, mashqlarning tizimi va optimal variantlariga ehtibor berish. O'quvchilarning fikrlash darajasini o'stirib borish: mashg'ulot vositalari mazmunidan kelib chiqib tarbiyaviy jihatlarga ehtibor berish. Boshlang'ich sinflarda ona tili o'qitish metodikasining asosiy bo'limlari Gramma-tika va imlo metodikasi. O'qish metodikasi O'quvchilar nutqini o'stirish metodikasi. Savod o'rgatish metodikasi. Ajoyib o'qituvchi bo'lgan ona tili bolaga ko'p narsani o'rgatadi Bola 2-3 yil ichida shuncha ko'p narsa o'rganadiki, kop narsa bilib oladiki, 20 yil qund bilan va metodik jihatdan juda to'g'ri o'qiganda ham, uning yarmicha o'rgana olmaydi. Ona tilining ulug' pedagogligi ham ana shundadir. K.D.Ushinskiy Boshlang'ich sinflarda ona tilidan mashg'ulotlar turi va mazmuni O'qish, yozuv, grammatik materialni o'rganish, kuzatishlar hamda O'quvchilarning ijtimoiy faoliyatlari bilan bog'liq holda ularning og'zaki va yozma nutqini o'stirish. Birinchi sinfga kelgan bolalarga o'rgatish, ya'ni ularni elementar o'qish va yozishga o'rgatish, bu ko'nikmalarni takomillashtira borib, malakaga aylantirish. Adabiy til normalarini, ya'ni imloviy va punktuatsion savodli yozuvni, orfoepik to'g'ri talaffuzni o'rganish, ifodali nutq va stilistik (uslubiy) elementlarni egallash. Grammatika, fonetika, leksinadan nazariy materiallarni o'rganish, tildan ilmiy tushunchalar sistemasini shakllantirish. O'quvchilarni o'qish va grammatika darslari orqali badiiy, ilmiy ommabop va boshqa adabiyotlar na'munasi bilan tanishtirish, ularda adabiy asarni idrok etish ko'nikmasini hosil qilish. DARS TIPLARI Yangi bilim berish darslari Takrorlash va umum-lashtirish darslari Aralash darslar Mustahkamlash darslari Bilim, malakalar tekshirish va baholash darslari Bulardan tashqari diktant bayon va insholar yozish darslari ham o'tkaziladi. Har bir dars tipida amalga oshiriladigan vazifalar O'qituvchi diqqat markazida bo'lishi lozim. Yangi bilim berish darslari vazifalari: - O'quvchilar ongida muayyan mavzu asosida yangi tushunchalarni hosil qilish; - yangi mavzuni oldin o'tilgan mavzular tizimiga kiritish, o'hshash va farqli tomonlarini ko'rsatish. - yangi mavzuga oid qoida, atamalar mohiyatini ochib berish: - ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → ppt
Fayl hajmi 79.96 KB
Ko'rishlar soni 40 marta
Ko'chirishlar soni 0 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 15:54 Arxiv ichida: ppt
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → ppt
Fayl hajmi 79.96 KB
Ko'rishlar soni 40 marta
Ko'chirishlar soni 0 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: ppt
Tepaga