Boshlang'ich sinflarda ta'limni tashkil etishni o'ziga xos xususiyatlari

Boshlang'ich sinflarda ta'limni tashkil etishni o'ziga xos xususiyatlari

O'quvchilarga / Pedagogika
Boshlang'ich sinflarda ta'limni tashkil etishni o'ziga xos xususiyatlari - rasmi

Material tavsifi

Boshlang'ich sinflarda ta'limni tashkil etishni o'ziga xos xususiyatlari Reja: boshlang'ich sinfdagi darslarning ta'limiy, tarbiyaviy va rivojlan-tiruvchi vazifalari. boshlang'ich sinflarda dars tuzishni o'ziga xosligi. Kichik maktab yoshidagi bolalar bilan tabiat kuchogida o'quv mashg'ulotlarini o'tkazish. boshlang'ich SINFLARDAGI DARSLARNING TA'LIMIY, TARBIYaVIY VA RIVOJLANTIRUVChI VAZIFALARI. O'zbekiston Respublikasi davlat mustaqilligiga erishgandan sung iqtisodiy hamda ijtimoiy rivojlanishning o'ziga xos yo'liga ega buldi.mustaqillik omili ta'lim sohasini xam tubdan yangilash imkonini berdi. ta'lim to'g'risidagi qonunning Davlat ta'lim standarti to'g'risidagi ettinchi moddasida belgilab berilganidek,davlat ta'lim standartlari umumiy o'rta,o'rta maxsus,kasb-hunar hamda oliy ta'lim mazmuniga6sifatiga,qo'yiladigan talablarni belgilaydi. Davlat ta'lim standartlarini talablari va me'yoriy ko'rsatkichlari belgilab kuyiladi. ta'lim to'g'risidagi qonunda takidlanganidek:Maktabning 1-sinfiga bolalar 6-7 yoshdan kabul kilinadi.boshlang'ich ta'lim konsepsiyasida etirof etilganidek 6 yoshga tulgan xar qanday bola aqliy,ruhiy va jismoniy jihatdan maktabga o'qish uchun tayyor bo'lganda maktabning moddiy texnik bazasi bunday bolalarga ta'lim berish uchun etarli deb hisoblagandahamda o'quvchilar pedagogik hamda psixologik jihatdan olti yoshli bolalarni o'qishga tayyor bo'lganda ularni maktabga kabul qilish mumkin.Buning uchun 6-7 yoshli bolalar,maktabning moddiy texnik bazasi hamda o'qituvchilar pedagogik va psixologiktalablar asosida katiy diagnostika qilinishi shart. O'zbekiston Respublikasi da Umumiy o'rta ta'lim to'g'risidagi Nizomda takidlanganidek;boshlang'ich ta'lim o'qish,yozish,sanash,o'quv faoliyatining asosiy malaka va ko'nikmalari,ijodiy fikrlash xislatlari6o'zini-o'zi nazorat qilish o'quvi,nutq va xulk-atvor madaniyati,shaxsiy gigiyena va sog'lom turmush asoslari egallab olishini ta'minlashi davat etilgan.Shu asosga ko'ra boshlang'ich sinflarda o'quvchilarning umummadaniy va axloqiy ko'nikmalari,dastlabki savodxonlik malakalari shakllantirilishi lozim.boshlang'ich ta'lim jarayoni bolalarning mantikiy tafakkur kila olish salohiyatini,aqliy rivojlanishini,dunyo qarashini, komunikativ savodxonligini va o'z-o'zini anglash salohiyatini shakllantirishda, jismonan sog'lom bo'lishga,moddiy borliq go'zalliklarini his eta olishga,go'zallik va nafosatdan zavklana olishga,milliy urf-odatlarni his eta oldishga va ardoklashga, ularga rioya qilishga urgatadi. Tarbiyaviy maqsad:o'quvchilarga g'oyaviy-siyosiy tarbiya berish,ularda aqliy mehnat, malaka va ko'nikmalarni hosil qilish,shuningdek o'quvchilarning bilishga bo'lgan faoliyatini oshirish kuyidagilarni o'z ichiga oladi: -o'quvchilarni vatanparvarlik va poklik ruhida tarbiyalash; -xar tomonlama rivojlangan,ma'naviy jihatdan boy mustaqil fikrlovchi shaxsni shakllantirish; -rostgo'ylik,uzga xakga,uning qadriyatlariga xurmat bilan qarashlik,iymon,e'tiqod,dustlik,o'z kadrini bilish va irodalilik kabi sifatlarni shakllantirish. Tarbiyaviy (vatanparvarlik,mehnatsevarlik,axloqiy poklik kabi)maqsad amalga oshiriladi.Tarbiyaviy maqsadni amalga oshirilishiga mo'ljallangan matnlar esa darslik,qo'llanma va boshqa adabiyotlarda o'z ifodasini topadi. ta'limiy maqsad:ta'limiy maqsad deganda-dars jarayonida o'quvchilarni tafakkurini o'stirish va fanlarni uzlashtirishni egallagan bilimlarini rivojlantirish tushuniladi. Rivojlantiruvchi maqsad o'quvchi shaxsning aqliy,hissiy va motivatsion(ichki turtki)xususiyatlarini rivojlantirishni ifodalydi.Rivojlantiruvchi maqsad nutqiy harakatlar tufayli yuzaga chikadi.Rivojlantiruvchi maqsad o'quvchilarni dars jarayonida va darsdan tashqari vaqtlarda mustaqil bo'lib ukib o'rganishga yunaltiriladi. o'quvchilarni tayyorgarlik darajasiga qo'yiladigan majburiy minimal talablar. umumiy o'rta ta'lim ikki bosqichdan iborat bo'lib,boshlang'ich(1-4 sinflar)va umumiy o'rta ta'lim (1-9 sinflar)ni kamrab oladi. Umumiy o'rta ta'limning davlat ta'lim standarti boshlang'ich hamda umumiy o'rta ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 18.27 KB
Ko'rishlar soni 35 marta
Ko'chirishlar soni 3 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 15:54 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 18.27 KB
Ko'rishlar soni 35 marta
Ko'chirishlar soni 3 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga