Boshlang'ich ta'lim pedagogikasi tushunchasining mazmuni. Boshlang'ich ta'lim pedagogikasining metoddologiyasi Reja: 1. Boshlang'ich ta'limning pedagogikasi fanining mohiyati, maqsadi va vazifalari. 2. Integralli ta'lim kursining yo'nalishlari. 3. Ta'lim integratsiyasi fanining metodologik asoslari va boshqa fanlar bilan aloqasi Pedagogika (gr. 'παῖς', paіda - bola, gr. 'ἄγω', gogos - yetaklovchi) atamasi qadimiy bo'lib, bola yetaklovchi degan ma'noni bildiruvchi grekcha paydogogos so'zidan kelib chiqqan. Tarixiy manbalarning ko'rsatishicha, qadimgi Yunonistonda o'z xo'jayinining bolalarini sayr qildirgan, ehtiyot qilgan, harbiy mahoratni o'rgatgan tarbiyachini, ya'ni qullarni pedagog (bola yetaklovchi) deb atashgan. Keyinchalik esa, maxsus o'qitilgan va pedagoglikni o'ziga kasb qilib olgan kishilarni pedagog deb atay boshlashgan. Pedagogika (yun. Paidagogike) - tarbiya, ta'lim hamda ma'lumot berishning nazariy va amaliy jihatlarini o'rganuvchi fanlar majmuasi. Ped. Institutlari va ayrim boshqa o'quv yurtlarida mutaxassislik dasturi asosida o'rganiladigan o'quv predmeti ham P. Deb yuritiladi. P. Fan sifatida bola tarbiyasining nazariy asoslari bilan shug'ullangan. Zamonaviy P. Bolalar bilan birgalikda kattalarning ham o'quv-tarbiyaviy, madaniy hamda ma'naviyma'rifiy tarbiyasi bilan shugullanishni ko'zda tutadi. O'zbekiston Respublika-sida P. Ga barkamol shaxs ma'naviyatini shakllantirishning asosiy vositasi sifatida yondashiladi. P. Tarbiya jarayonining qonuniyatlari, tarkibi va uni tashkil etish mexanizmlarini tadqiq etadi, tarbiyaviy va o'quv ishlarining mazmuni, tamoyillari, ularni tashkil etish shakl, usul hamda yo'sinlarini belgilab be-radi. Hozirgi kunda boshlang'ch maktab ta'limini integrasiya qilish haqida ko'p gapirilayapti. Bu tushunarli - kichik maktab o'quvchisi atrofdagi olamni bir butunligicha qabul qiladi.Uning uchcun tabiatshunoslik,rus tili, musiqa va boshqa o'quv predmetlarini nomi emas, balkiatrofdagi olam ob'yeklarining tovushlar, hajmlarning turli tumanligi mavjuddir.Bolalarning tabiat va kundalik hayotdagi barcha narsalarning bog'liqligini ko'rishga o'rgatishkerakligigni o'qituvchi sezadi,biladi. Ta'limni integrasiyalash fikri xalq ta'limida tabaqalashtirish va individuallashtirish bilan birga muhokama qilina boshladi.Agar kichik maktab ta'limini tabaqalashtirish asosida kitob, darslik va boshqa adabiyotlar bilan mustaqil ishlashga tayyorgarlik darajasi hamda kichik maktab yoshida qiziqishlarni faol shakllantirish etsa, integrasiyaning asosi qilib turli fanlarni o'rganish ob'yektlari bo'lgan ba'zi umumiy tushunchalarni chuqurlashtirish, aniqlashtirish va kengaytirish mumkin. Ta'limni integratsiyalashning asosiy maqsadi boshlang'ich maktabdayoq tabiat va jamiyat haqida yaxshi tasavvur asoslarini qo'yishi va ularning rivojlanishi qonunlariga o'z munosabatlarini shakllantirishdir.Mana shuning uchun kichik maktab o'quvchisi predmet yoki voqealik hodisalarining bir necha tomondan ko'rish muhimdir: mantiqiy va emotsional tomondan , badiiy asarda va ilmiy ommabop maqolada ,biolog, so'z ustasi , rassom, musiqachi nuqta nazardan va boshqalar. Asosiy fanlarni o'zlashtirish va olamdagi bor narsalarning qonuniyatlarini tushunishda predmetlar ichidagi va predmetlararo aloqalarni o'rnatish ta'limga integratsiyalashga yondashuvning metodik asosidir.Bunga turli darslarga, tushunchalarga ko'p marotaba qaytishi , ularni chuqurlashtirish va boyitish , shu yoshga tushunarli bo'lgan bo'lgan muhim belgilarni aniqlash orqali erishish mumkin.Shunday qilib yaxshi shakllangan tuzilish ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:17:20
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → pptx
Fayl hajmi
10.07 MB
Ko'rishlar soni
58 marta
Ko'chirishlar soni
8 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 15:54
Arxiv ichida: pptx
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:17 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → pptx
Fayl hajmi
10.07 MB
Ko'rishlar soni
58 marta
Ko'chirishlar soni
8 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 15:54 ]
Arxiv ichida: pptx