Boshlang'ich ta'limni integratsiyalashning mohiyati

Boshlang'ich ta'limni integratsiyalashning mohiyati

O'quvchilarga / Pedagogika
Boshlang'ich ta'limni integratsiyalashning mohiyati - rasmi

Material tavsifi

Boshlang'ich ta'limni integratsiyalashning mohiyati Reja: 1. Umumiy o'rta ta'lim DTS ning mohiyati. 2. Fanlararo integratsiya. 3. Filologiya sohasidagi fanlar integratsiyasi. 4. Inson va jamiyat ruknidagi fanlar integratsiyasi. 5. Matematika va tabiiy fanlar integratsiyasi Asosiy tushunchalar: davlat ta'lim standarti, inson, jamiyat, etnografik, bilimdonlik, individuallik, yosh psixologiyasi, zamonaviy o'qituvchi. Umumny o'rta ta'lim daning davlat ta'lim standartinng tahlili Umumiy o'rta ta'limning davlat ta'lim standarti o'quvchilar umumta'lim tayyorgarligiga, saviyasiga ko'yiladigan majburiy minimal darajani oelshlab beradi. Davlat ta'lim standarti ta'|im mazmuni, shakllari, vositalari, usullarini, uning sifatini baholash tartibini belgilaydi. Ta'lim mazmunining o'zagi hisoblangan standart vositasida mamlakat hududida faoliyat ko'rsatayotgan turli muassasalarda ta'limning barqaror darajasii ta'minlash sharti amalga oshirmladi. Davlat ta'lim standarti o'z mohiyatiga ko'ra o'quv dasturlari, darsliklar, ko'llanmapar, nizomlar va boshqa mesrny hujjatlarni yaratish uchun asos bo'lib xizmat qiladi. Davlat ta'lim standartini bajarish Uzbekistan Resnublikasi qududida faoliyat ko'rsatayotgan mulkchilik shakli va irodaviy bo'ysundirishdan qat'ny nazar barcha ta'lim muassasalari uchun majburiydir. Umumiy o'rta ta'lim maktablari uchun tayanch o'quv rejasi davlat ta'lim standartining tarkibiy qismi bo'lib, u ta'lim soqalarini ms'yorlashga hamda maktabning moliyaviy ta'minotini belgilashga asos bo'lgan davlat hujjatidir. Tayanch o'quv rejasi o'quv predmetn bo'yicha beriladigan ta'lim mazmunini o'quvchiga egkazish uchun ajratilgan o'quv soatlarining minimum hajmidagi miqdorini ifodalaydi. Fanlar orasidagi integrasiya, ya'ni fanlar orasidagi o'zaro botliklik Umumta'lim maktablarida integrasiyani mavjudligi Bu kursning naqadar dolzarb ekanligi, erkin fikrlay oladigan kishigina jamiyatda o'z mavqeini to'la idrok qilingan yagona inson bo'ladi. Tarix kursining integrativligining muhim qismi arxeologii, etnografik, san'atshunoslik o'z ichida teranlikni belgilovchi muhim omildir. Umumta'lim maktablarida barcha fanlarning o'qitilishi bugungi kun o'smirlarimizning ijobiy munosabatlarini shakllantirishda yordam beradi o'smir yoshdagi o'quvchilarning shaxsi va ularning kamoloti muammosi taraqqiy etayotgan va o'z taraqqiyotida yuksak cho'qqiga intilayotgan jamiyat o'zi eng dolzarb masalalaridandir. Har bir o'quv fanining o'rganilishi berilgan ta'lim, samarasi yuksak bo'lishi, bolalar erkin fikrlashni o'rganishi naqadar dolzarb ekanligi hech kimda shubha uyg'otmaydi. Erkin fikrlay oladigan kishigina jamiyatda o'z mavkeini to'la idrok qila oladi. Bilimdonlikning muhim qismi insoniy demokratik munosabatlar tizimidagi teranlik esa shaxe taqdiri va salohiyatini belgilovchi muhim omildir. Pedagogika va ijtimoiy psixologiyada hayotimizning barcha sohalarida har bir o'smir shaxening insonlar guruhida o'zini erkin sezish va fikrlarini to'la-to'kis bayon etishiga o'rganuvchi usul sifatida xizmat qiladi. Bugungi kunda o'smirlarimizning shaxslararo munosabatlari va ular o'rtasidagi o'zaro munosabatlarni ma'lum bir darajada ularning shaxeidagi psixologik holatlarni o'zgartirish va ijobiy munosabatlarini shakllantirishda yordam beradi. Maktab ta'limining sa'nat yo'nalishi mazmuni bolalarning ta'lim tarbiya olishiga, odamiylik sifatlarini qunt bilan singdirib borsalar ular yetuk va barkamol, sog'lom, mustaqil fikrlovchi shaxe bo'lib etishadilar. Har bir yosh davrning psixologik xususiyatlarini hisobga olgan ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 13.57 KB
Ko'rishlar soni 38 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 15:54 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 13.57 KB
Ko'rishlar soni 38 marta
Ko'chirishlar soni 1 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga