boshqaruv madaniyati va uning tashkilotchilik va boshqarish qobiliyatlarini rivojlantirishdagi o'rni Reja: 1. Boshqaruv madaniyati haqida. 2. Boshqaruvning pedagogik-psixologik muammolari. 3. Boshqaruv etikasi va rahbar fazilatlari. 4. boshqaruv madaniyati va uning tashkilotchilik hamda boshqarish qobiliyatlarini rivojlantirishdagi o'rni. 5. Ijtimoiy madaniyat tabiati. Ijtimoiy madaniyatning tashkilot faoliyatiga ta'siri. rahbarlik rahbardan boshqarish madaniyatining qonuniyatlariga buysunishini talab etadi. boshqarish madaniyati o'z ichiga axloq, odob qoidalarini olish kerak. boshqarish madaniyatini takomillashtirish uning barcha elementlariga etiborni kuchaytirish demakdir. rahbarning madaniyat darajasi- bu o'ta murakkab ko'rsatkich hisoblanadi. Xech kim rahbar bo'lib tugilmasligi barcha uchun tushunarli xakikat. rahbarning madaniyatli bo'lishi kuyidagilarga bog'liq: -Oilaviy kelib chiqishi, ota-onasi, yaqin karindosh- uruglariga. -Yoshlikdan usib ulgaygan muhiti yani yaqin kishilardan, dust-urtoklari. -Ilmga, san'atga, adabiyotga kizikishi. -Ilm darajasiga -Tabiatga, jonivorlarga munosabati. -Oilasiga, farzandlariga bo'lgan munosabatiga. Madaniyat boshqaruv uslubining eng muhim majmuasidir. Demak, boshqarishni madaniyat, odob, axloq normalariga buysungan holda olib bormok kerak. boshqaruv xizmati etikasi haqida rahbar o'z ishida axloq-odob qoidalarining muloyimlik va o'zaro yordam xamjihatlik, kattalarga xurmat, kichiklarga izzat va xar bir jamoa azosiga nisbatan insoniylik, shaxs sifatida munosabat va shu kabi me'yorlarga tayanadi va shu asosda ish olib borishi zarur bo'ladi. Shu bilan birga rahbarning ijtimoiy ahvoli uning o'ziga xos axloqini xam belgilaydi. Bu sifat rahbarning o'ta to'g'riligini ifodalaydi va uni yuqori tashkilot va idoralarga noto'g'ri axborotlar berishdan ,qonun-qoidalarni buzishdan o'zini tiyadi. Yigilishlar o'tkazilayotgan vaqtda ularning katnashchilariga nisbatan muloyim bo'lish kerak, chunki odamlar bunday ygilishlarga makbul boshqaruv karorlarini yaratish uchun keladilar, bunday karorlar esa birinchi navbatda, rahbar uchun o'ta muhim hisoblanadi. boshqalarni sabr-tokat bilan eshitishga odatlanishimiz, suzlovchilarning so'zini oxirigacha eshitishga xarkat qilishimiz, xodimlarning faolligini takrorlashimiz kerak. Kupchilik oldida oddiy raxmat aytish yoki minnatdorchilik bildirish bazan moddiy takdirlashdan xam afzal bo'lish mumkinligini unutmasligimiz kerak. Agar biror xodimni ishdagi nuqsonlari uchun jazolamokchi bulsangiz, albatta adolat chegarasidan chikmaslik va kupol muomala kilmaslik kerak. so'z shaklini va jazo turini tanlashda jazolanuvchi xodimlarning yoshini jinsini va harakatlarini inobatga olish kerak. tanqid-odamlarga katta va zarur ta'sir kursatuvchi vositadir. Shuning uchun uni kerakli vaziyatda nixoyatda extiyotlik bilan ishlatmok kerak Boshqaruvning pedagogik - psixologik muammolari: Rahbar kadrlarni tanlash ularni tarbiyalash va lavozimlarga joylashtirish; Psixologik jihatdan tanlash bo'yicha kadrlarni maxsus metodlar va metodikalar bilan qurollantirish; Faoliyatning professiogrammaviy tahlilidan kelib chiqqan holda rahbar kadrlarni tayyorlash va ularni qayta tayyorlash maqsadida yangi tizim yaratish hamda uni uzluksiz ravishda takomillashtirish; ta'limiy axborot ko'lamini ilmiy jihatdan aniqlashdan kelib chiqqan holda o'quv dasturini tuzish rahbarlarni tuzish mazmunining har bir bo'g'ini uchun muayyan mezonlar ishlab chiqish; Boshqarish malakalari va ko'nikmalarini shakllantirishning psixologik tabiatidan o'quv kurslarining o'ziga xos ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:17:20
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
17.65 KB
Ko'rishlar soni
34 marta
Ko'chirishlar soni
3 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 15:54
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:17 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
17.65 KB
Ko'rishlar soni
34 marta
Ko'chirishlar soni
3 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 15:54 ]
Arxiv ichida: doc