FAN:ELEMENTAR MATEMATIKA TAYYROLADI:OTAJONOVA MOHIRA MAVZU:Darsni tashkil qilishga tayyorgarlik, bir soatlik dars reja konspektini tayyorlash Mashg'ulot maqsadi: darsni tashkil qilishga tayyorgarlik, bir soatlik dars reja konspektini tayyorlash ya'ni o'quvchilarni yangi tushunchalar bilan tanishtirish, yangi bilim va ko'nikmalarni hosil qilish darslari masalalarini qarash. Mashg'ulot rejasi: 1. Mavzuga oid tushunchalarni shakllantirish 2. Darsni tashkil qilishga tayyorgarlik 3. O'quvchilarni yangi tushunchalar bilan tanishtirish, yangi bilim va ko'nikmalarni hosil qilish darslari bilan tanishtirishda amaliy ishlarni tashkil etish. Jihozlar: darslik, bir soatlik dars reja konspektini tayyorlashga doir ko'rgazmalar, tarqatma materiallardan namunalar. Topshiriqlar: 1.Darsning asosiy didaktik maqsadi bo'yicha ajratish asos qilib tahlil qiling: 1) yangi bilimlarni o'zlashtirish darsi, bularda o'quvchilar yangi tushunchalar, hisoblash usullari, yangi turdagi masalalaming yechilishi, figuralaming yangi xossalari, sonlari bilan tanishadilar: I. o'quv va malakalami o'zlashtirish darsi; II. bilimlarni jamlab qo'llash darsi; II. o'tilganlami takrorlash, umumlashtirish va tizimga solish darsi; IV. Bilim, o'quv va malakalami tekshirish, baholash; V. Aralash dars, bunda bir necha didaktik maqsadlar bo'lib, ulaming hammasi ham muhimdir. Har bir matematika darsi o'z tarkibiy tuzilishiga ega. Dars qo'yidagi asosiy qismlardan iborat bo'lishi mumkin: 15 - 20 min II Yangi bilimlar berish, yangi materialni tahlil etish (suhbat, hikoya,ma'ruza, darslik va daftar bilan mustaqil ishlash) 5 -15 min. IV Yangi materialni mustahkamlash, ilgari o'tilgan materialni takrorlash, mashqlar, didaktik o'yinlar elementlari 5 min. V Uy vazifasi, uning mohiyati bajarilish uslubiyoti, amaliyot bilan aloqasi fanlararo aloqadorligi 2 min VI Darsning yakunlanishi Darslar tizimida mustahkamlash darsning har xil bosqichlarida va har xil darajalarida o'tkaziladi. Agar darsning oldiga ko'nikma va malakalami hosil qilishdek didaktik maqsad qo'yilgan bo'lsa, uning natijasida malakalar hosil qilinadi. Bu esa darsning tizimida, mazmunida va uning ustida ishlash metodlarida aks ettirilishi lozim. Mustahkamlash va olingan bilim, ko'nikma va malakalami hosil qilish uchun darsning tizimi har xil bo'lishi mumkin. Bunday darsning tug'ilishiga quyidagilar kiradi: uy vazifasini tekshirish, mavzuni va darsning maqsadini e'lon qilish, og'zaki hisoblash, ifodalaming qiymatlarini hisoblash va masalalar yechish, mashqlari natijasini mustaqil tekshirish va materialni mustaqil umumlashtirish, o'quvchilarning o'zlari mustaqil ravishda ifodalar va masalalar tuzishi, mustaqil tekshirish va materialni mustaqil umumlashtirish, o'quvchilarning o'zlari mustaqil ravishda ifodalar va masalalar tuzishi, o'lchashi va grafik ishlarini bajarishi va h.k. Dars jarayonida bolalarni zerkitib qo'ymaslik uchun ularga turli xildagi metodlar asosida dars jarayonni tashkil qilamiz. Hattoki, ma'lum bir kitobni o'qiganda, sahifalarida turlicha mazmun kashf etishni ko'ramiz. Masalan: L.N.Skatkinning Metodika kitobini varaqlaganda, kitobning boshida metodikaning umumiy masalalariga daxldor bo'lgan, boblarida avtorning tilida ko'plab metod so'zi uchraydi. Lekin, xususiy masalalariga bag'ishlangan boblarida avtor metod so'zi o'rniga usul so'zi ishlatilgan. Interfaol ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:17:20
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → pptx
Fayl hajmi
717.71 KB
Ko'rishlar soni
79 marta
Ko'chirishlar soni
8 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 15:56
Arxiv ichida: pptx
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:17 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → pptx
Fayl hajmi
717.71 KB
Ko'rishlar soni
79 marta
Ko'chirishlar soni
8 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 15:56 ]
Arxiv ichida: pptx