Defektologiya fanining umumiy asoslari

Defektologiya fanining umumiy asoslari

O'quvchilarga / Pedagogika
Defektologiya fanining umumiy asoslari - rasmi

Material tavsifi

Defektologiya fanining umumiy asoslari Reja 1 . Defektologiya fani va uning vazifalari 2. Inklyuziv ta'lim 3 Maxsus yordamga muhtoj anomal bolalar toifalari Xar qanday jamiyat o'z farzandlarini xar tomonlama yetuk , komil inson bo'lib voyaga etishni, munosib fO'karolar bo'lib, davlat tarraqiyotiga, gullab yashnashiga o'z ulushlarini qo'shishlariga harakat qiladi umid bog'laydilar. Afsuski, dunyoning kupgina mamlakatlarida bolalar hali ham huquqlaridan mahrum etilganlar, yani ularning sog' salomat hamma qatori to'laqonli rivojlanishlari va jamiyat hayotida faol ishtirok etishlari uchun kerakli imkoniyatlar yaratilmagan. Bolalarning ish soatlari bazi hollarda nihoyatda uzoq bo'lganligi sababli sog'ligi yomonlashmoqda, ular O'qish, dam olish imkoniyatlaridan mahrum. Bolalar kuchalarda alkogol, giyohvand moddalar, seksual zO'ravonliklar havfiga duch kelmoqdalar. Maktabga qabul qilingan ayrim bolalar uni to'liq bitira olmayaptilar, jismoniy yoki ruhiy rivojlanishida nuqsoni bor bolalar uyda O'tiribdi ta'lim olishdan mahrum, ayrimlarining ta'lim oishi chegaralangan. Kasallikni oldini olish mumkin bo'lgan joylarda hali ham juda ko'p bolalar hastaliklardan nobud bo'lmoqdalar, to'yib ovqat eyish, toza ichimlik suvidan bahramand bo'lish ko'p mamlakatlarda hali ham to'liq tashkil etilmagan. Bundan tashqari, jahonning bazi bir qitalarida maktab yoshidagi bolalar ham qurolli kuchlar safiga chaqirilmoqda, ular zO'ravonliklarga, qiynoqlarga duchor bo'lmoqdalar, jismoniy jazolanmoqda, kerak bo'lsa, ozodlikdan, kafolatlangan huquqlaridan mahrum qilinmoqdalar. Asosiy ehtiyojlari va huquqlari qo'pol buzilgan bolar hech qachon boshqalarning huquqlarini hurmat qila olmaydilar hamda odil va g'amhO'r bo'la omaydilar. huquqning buzilishi faqat shaxsning azob-uqubatlanishini yuzaga keltirishiga sabab bo'libgina qolmay, balki ularning ongida siyosiy barqarorlik urug'larini eqilishiga va qurolli nizolarga sabab bo'lmoqda. huquq muammolari har bir insonga to'g'ridan - to'g'ri yoki bevosita tegishlidir. 1 dekabr 1993 yilda 153 mamlakat bola huquqlari haqidagi konvensiyani ratifikatsiya qilish yo'li bilan, uzlarining bolalar kelajagini muhofaza qilishga tayyor ekanligini namoish etdilar. Bola huquqlari haqidagi Konvensiya - bu butun jahon bolalariga xos bo'lgan bolar huquqlari haqidagi Birlashgan Millatlar tashkilotining shartnomasidir. Konvensiya - bola huquqlari haqidagi universal rasmiy Kodeksdir. Konvensiyada bolalar huquqlari to'rt toifaga ajratib berilgan bo'lib, ular 54 moddani o'z ichiga qamrab olgan. 1. yashay olish huquqi: bola talablarini qondirish va hayotiy huqularni uzida mujassam etish kabi asosiy shartlarni hamda tibbiy xizmatdan foydalana olish, ovqatlanish, boshpanaga ega bo'lish kabi adolatli, hayotiy me'yorlarni o'z ichiga oladi. 2. rivojlana olish huquqi: bolarning o'z qobiliyatlarini kengnroq rivojlantirishga erishishlari uchun zarurdir. Bunga misol qilib, bilim olish, O'yin, xordiq chiqarish, madaniy faoliyatlar, axborot olish va vijdoniy poklik kabi huquqlarini olish mumkin . 3. Bolalar zO'ravonlik va ekspulatatsiya qilinishdan himoyalangan bo'lishlari shart. Bu borada quyidagi muammolarga yani: qochoq bolalar muammosi, adliya tizimidagi zO'ravonliklar, bolalarni qurolli nizolarga jalb etish muammolariga, bolalalar mehnatiga; balog'at yoshiga yetmaganlarni seksual ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 27.84 KB
Ko'rishlar soni 42 marta
Ko'chirishlar soni 0 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 15:57 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 27.84 KB
Ko'rishlar soni 42 marta
Ko'chirishlar soni 0 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga