Didaktik o'yinlar vositasida boshlang'ich sinf o'quvchilari ijodiy qobiliyatini shakllantirish

Didaktik o'yinlar vositasida boshlang'ich sinf o'quvchilari ijodiy qobiliyatini shakllantirish

O'quvchilarga / Pedagogika
Didaktik o'yinlar vositasida boshlang'ich sinf o'quvchilari ijodiy qobiliyatini shakllantirish - rasmi

Material tavsifi

Didaktik o'yinlar vositasida boshlang'ich sinf o'quvchilari ijodiy qobiliyatini shakllantirish texnologiyasi Tadqiqot maqsadi. boshlang'ich ta'lim jarayonida o'quvchilar ijodiy qobiliyatlarini o'stirishga doir o'yinli texnologiyalarni ishlab chiqishdan iborat Tadqiqotning nazariy ahamiyati shundaki, ilmiy izlanishlarimiz davomida ijodiy qobiliyat, didiaktik o'yinlar tushunchalarining pedagogik mohiyati ochib berildi va ushbu muammoga doir pedagogik qarashlar tizimlashtirib chiqildi. Ijodiy qobiliyat shakllanganlik mezonlari sifatida quyidagilarni ko'rsatish mumkin: o'rganilayotgan materialni mustaqil tahlil qila bilish; muammoni hal etishning o'ziga xos yangi yechimini izlash; mavjud holat yoki hodisalardagi yangi xususiyatlarni topa olish o'z fikri va tushunchasini mantiqiy dalillash, fikrlarni ravon ifodalash; o'zlashtirilgan bilimlarni amalda qo'llay bilish. Ijod- Fikrlashning original usulining sinonimi,ya'ni odatdagi, qabul qilingan chegaralarni buzish qobiliyatidir. Ijodiy aql - bu aktiv, sinchkov, boshqalar muammolarini ko'rmagan joylarda ularni topa oladigan aqldir. O'quvchining ijodi - uning olgan bilimlarini hayotda ko'rgan hodisalarga bog'lay olishi, ularni to'g'ri baholab, dastlabki ma'lumotlarni tahlil qila olishdan iborat. Boshlang'ich sinf o'quvchilarini ijodkorlikka qanday o'rgatish kerak? - Bolalarni ochilmagan sir va jumboqlarini o'z kuchlari bilan ochish mumkinligini ishontirish; - bu sirlarni topish va ochishga imkon beruvchi ijodiy tasavvurning asosiy yo'llarini o'rgatish; - idrok qilish, diqqat-e'tiborini, xotirani, his-tuyg'u va fikrlashni rivojlantirish uchun ijodiy tasavvur mexanizmlaridan foydalanishga o'rgatishdir. Qobiliyat - shaxsning individual-psixologik xususiyati bo'lib, muayyan faoliyat yuzasidan layoqati va ishni muvaffaqiyatli amalga oshirish sub'ektiv shart-sharoitini ifodalovchi individual psixik sifatlar yig'indisiga aytiladi. Qobiliyatni inson tug'ma tabiat in'omi sifatida tayyor holida olmaydi, balki hayotiy faoliyati davomida shakllantiriladi. iu Maqsad: o'quvchilarni ujodiy qobiliyatini shakllantirish Vazifalar: fikrash xususiyatlarini rivojlantirish, nazariy va amaliy tafakkur komponentlarini rivojlantirish Tamoyillari: ta'limni texnalogiyalashtirish, ta'limni indiviudallashtirish. Ta'limiy o'yinlar orqalii ijodiy qobiliyatini rivojlantirish Ijodiy qobiliyatning darajasiни аниқлаш:o'rtacha, o'rtachadan yuqori, yuqori Didaktik va metodik materiallar tanlah: testlar, kartochkalar, topshiriqlar varaqasi, qo'llash bo'yicha ko'rsatmalar. O'qituvchining vazifalarini belgilash O'quvchilar vazifalarini belgilash Ta'limni tashkillashtirish Natijani aniqlash, kamchiliklarni korreksiyalash, G'oliblarni rag'batlantirish Kutilayotgan natija Ta'lim maqsadi asosida vazifalarni belgilash O'quvchilarning ijodiy qobilyatini shakllantirish modeli. Qobiliyatli o'quvchilar O'qituvchilar Metodistlar Ota-onalar Bilim olish va o'yin faoliyatini uyg'unlashtirish O'yinda ishtirok etuvchilar O'quvchilar faoliyati Didaktik maqsadiga ko'ra Ishbilarmonlar o'yini Ijodiy o'yinlar Konferensiya Bilimlarning mustahkamligi O'quv materiallini takrorlovchi o'yinlar O'yin mashqlar Syujetli o'yinlar Individual o'yinlar Guruhli o'yinlar Ommaviy o'yinlar Ta'lim tarbiya beruvchi Bilimlarni nazorat qiluvchi o'yinlar Zakovatni rivojlantiruvchi o'yinlar Bilimlar mustaqil qo'llanadigan o'yinlar O'quvchilarning faolligini o'zlashtirishni talab etadigan O'quvchilarda ijodiy qobiliyatni shakllantiruvchi didaktik o'yinlar tizimi TAMOYILLAR: O'yinni tashkil tashkil qilishda o'qituvchi quyidagi tamoyillarga amal qilishi lozim o'yin qiziqarli, sodda, tushunarli, aniq bo'lsin; o'yin mavzuga mos, chuqur mazmunli bo'lsin; o'yinda iloji boricha ko'proq o'quvchi ishtirok etsin; o'yinda qiziqarli narsalalar ko'p bo'lsin; ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → ppt
Fayl hajmi 7.5 MB
Ko'rishlar soni 40 marta
Ko'chirishlar soni 5 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 15:57 Arxiv ichida: ppt
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → ppt
Fayl hajmi 7.5 MB
Ko'rishlar soni 40 marta
Ko'chirishlar soni 5 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: ppt
Tepaga