Didaktika fani va uning vazifalari. Ta'lim mazmuni. Ta'lim qonuniyatlari va qoidalari

Didaktika fani va uning vazifalari. Ta'lim mazmuni. Ta'lim qonuniyatlari va qoidalari

O'quvchilarga / Pedagogika
Didaktika fani va uning vazifalari. Ta'lim mazmuni. Ta'lim qonuniyatlari va qoidalari - rasmi

Material tavsifi

Didaktika fani va uning vazifalari. Ta'lim mazmuni. Ta'lim qonuniyatlari va qoidalari Reja: Didaktika fani va uning vazifalari. Bilish to'g'ri sida tushuncha. Ta'lim mazmuni to'g'ri sida tushuncha. O'qish rejasi va datsuri. Ta'lim qonuniyatlari va qoidalari. Didaktika ta'lim jarayonining umumuy qonuniyatlarini o'rganuvchi kismdir.Didaktika-grekcha so'z bo'lib «Didayko»-o'qitish, «Didaskoli»-O'qituvchi degan so'zlardan kelib chiqkan. Didaktika pedagogikaning «nimaga o'qitish», «nimani o'qitish», «qanday o'qitish»,kabi savollariga javob beradi. sharq Xalqlari pedagogikasining buyuk allomasi YUsuf Xos Hojib o'zining «Kutadgu bilig» asari orqali ilm fan, ma'rifatning ahamiyati,ta'rifi va tavsifida odamlarni tinmay ilm olishiga, bilim o'rganishiga undagan. Dunyodagi barcha xayrli ishlar, e'zgu amallar negizida ilm ma'rifat yotadi, ilm dunyosi tufayli jaholat zulmati yoziladi, fikri ravshanlashadi,olamga rushnolik taraladi.Xar bir sog'lom fikrli odam dunyoning bosqich ishlaridan ogox bo'lishi, buning uchun tinmay bilim olishi,ma'rifatga intilishi kerak. Mutafakkir Abu rayxon Beruniy (973-1048) ilmning kadr kimmatini yuksak baholab ta'kidlaydi. Ilm o'zi lazzat bagishlaydi. Odamlar ilm tufayli e'zgulikka e'rishadilar.Ular ilm tufayli yovuzlikkdan xolos bo'ladilar. SHuning o'zi e'ng aniq foyda, e'ng katta davlat e'masmi axir. O'zbekitsonda pedagogik ta'limotning tashkil topishi va rivojlanishi Abdulla Avloniy, Xamza, Muhammadrasul, Rasuliy, Kori Niyoziy, O.SHarafid-dinov kabi pedagog va olimlarning nomlari bilan bog'liq. Pedagoglar bir qancha avlodlarning mehnati bilan qo'lga kiritilgan, pedagogika fani e'rishgan barcha kimmatli yutuqlar, zamon san'atidan utgan jamiki ilg'or qarashlarni avaylab asrashi va shu merosdan faol ravishda foydalanishsa foydadan xoli e'mas. Bilim-ta'lim jarayonining metelogik asoslari. Bilim jarayoni kabi ta'lim jarayonida o'quvchi bilmaslikdan bilishga, noto'g'ri va noaniq bilishda tobora to'liqrok va aniqrok, chuqurrok bilishgacha bo'lgan yo'lni bosib utadi. Bu jarayonda hissiy idrok e'tish xam, abtsrakt tafakkur xam amalda sinab ko'rish mumkin. Bilim ikki pallaga-nazariya va amaliyotga bo'linadi. Nazariya yangi bilimni, yangicha bilishni ifodalovchi tizimli fikridir. Nazariya har xil shakllarda ifodalanadi: aksioma, teorema, qonun, formula, grafik, rakam va boshqa. Nazariyada g'oya shakllanadi. Amaliyot bilimlarning haqiqiyligini ko'rsatuvchi mezondir. Kuzatish, tajriba, o'zgartirish, yaratish bo'lar amaliyot shakllariga kiradi. Amaliyot ijtimoiy hayot va tabiatning murakkab jarayonlarini bilib olishga inson uchun asosiy qurol bo'lib xizmat qiladi. Ilmiy bilishning vazifasi mohiyatini ularning rivojlanish qonuniyat- larini ochishdagina e'mas, balki biron bir qonunning kay tarika namoyon bo'lish sabablarini xam ko'rsatib berishdan iborat. Bilish sezishdan boshlanadi. Sezish tevarak atrofdagi vokelik, narsa va hodisalarning sezgi organlarimizga ta'sir e'tuvchi ayrim sifatlarning ongimizda aks e'tishidir. Sezgilar-olam haqidagi barcha bilimlarimizning manbaidir. Ammo ilmiy bilish bilan o'quvchining bilishi o'rtasida umumiylik bo'lsada, ular bir-biridan farq qiladi. O'qitish natijalari bilim sifatida, o'quvchining rivojlanish darajasida o'z aksini topadi. Ta'lim jarayoni. Ta'lim insoniyat tajribasining ma'lum tomonlarini, ya'ni o'quvchilar ijtimoiy taraqqiyotining hozirgi talablariga muvofiq darajada bilim va tarbiya e'ga bo'lishlarini ta'minlaydigan faoliyatdir. ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 17.07 KB
Ko'rishlar soni 39 marta
Ko'chirishlar soni 3 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 15:58 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Pedagogika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 17.07 KB
Ko'rishlar soni 39 marta
Ko'chirishlar soni 3 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga