Reja: 1. Ekologiya haqida tushuncha. 2. Ekologik tarbiya va uning sog'liqini saqlashdagi ahamiyati. 3. Ekologik tarbiyani amalga oshirish forma va usullari. 4. Iqtisodiy tarbiya to'g'risida tushuncha. 5. Mehnat tarbiyasi. Mehnatga axloqiy yondashish. Mehnat tarbiyasining tabiatda tutugan o'rni. Ekologiya-yunoncha so'z bo'lib, tirik mavjudotlarning yashash sharoiti va tevarak atrofidagi muhit bilan o'zaro munosabatlari hamda shu asosda yuzaga keladigan qonuniyatlarni o'rganadigan fandir. Ekologiya atamasini 1866 yilda nemis zoolog olimi E. Gekqil tomonidan fanga kiritilgan. Bugun inson bilan tabiat o'rtasida munosbatlar muommosi yuzag kelib uning echilishi zaruriyati tug'ildi. SHu sababli yoshlarni e'kologk madaniyatini tarkib toptirish pedagogikaning e'ng dolzarb muammosiga aylandi. O'zbekitsonda Kontsitutsiyaning 18-moddaasiga yer va yer boyliklarini, suv manbalarini, o'simlik va hayvonot dunyosini qo'riqlash, ulardan oqilona foydalanish, havo va suvni toza saqlash muhitni yaxshilash uchun chora-tadbirlar qurish zarurligi takidlangan. O'zbekitson Respublikasining 1992 yil 9 dekabrda qabo'l qilingan Tabiatni muhofaza qilish to'risidagi qonuni, sog'lom avlod uchun ordenini ta'sis e'itilishi. SHu nomda Davlat datsuri Ekologik ta'lim tarbiya Kontsitutsiyasi, ning ishlab chiqilish i. Ekosan jamharmasining tuzilishi mamlakatda e'kologik muammolarni bartaraf e'tishda kirishilganidan dalolatdir. Ekologiya noxotirjamlik odatda tabiat boyliklaridan nooqilona foydalanish natijasida vujudga keladi (suv, tuproq, havo, yer otsi boyliklari va x.) Hozirgi kunda yer bag'ridan yiliga 120 mlrd tonnadan ortiq turli xildagi har xil xom ashyo, qurilishi materiallari, yoqilg'ilarning qazib olinishi ularning zapasining kesikn kamayishiga olib keladi tabiatda noqulay kelib chiqadi. Ekologik muammolardan ilmiy, iqtisodiy, texnik, gigiyenik, yuridik,e'tsetik pedagogik kabi yo'nalishlari muhim ahamiyatni kasb e'tadi. Bunda e'kologik ta'lim va tarbiya berish ko'zda tutiladi. Ekologik ta'lim deganda-o'quvchilarga berilishi lozim bo'lgan tabiat bilan inson orasidagi munosabatlarni ifodalovchi bilmilar tizimi tushiniladi. Ekologik tarbiya-insoning atrof muhitga nisbatan munsobatini tarbiyalashdir. Ekologik ta'lim tarbiya umumiy ta'lim tarbiyaning yangi qismi bo'lib, maktabda va o'quv yurtlarida barcha fanlarni o'qitishda amalga oshirish ko'zda tutiladi. Uning asosiy maqsadi yoshlarda atrof-muhitga ongil munosabatni shakllantrishdan iborat. Ekologik savadxonlik-va madaniyat, birinchi navbatda oiladan boshlanadi, agar oila ba jaaryon shakllanmasa uni maktabda yoki keyingi boqich o'quv yurtlarida qaror topitirish qiyin bo'ladi, Bu borada bizda juda kattatarixiy tajribalar bor. Bunday unumli foydalanish foydadan xoli e'mas. Ms: axlatga bo'lgan munosabat, hojatxonalarni joylashtrish. Daraxtlarga, hayvonot dunyosiga, suvga yer va havoga bo'lgan munosbatlarda juda katta tarixiy ana'analar bor. Ekologik tarbiya berishni tayyorlashning mazmuni quyidagilarni o'z ichiga oladi. -Atrof muhit va uning shaxsi ma'naviy dunyosiga ta'siri. -Tabiat va uning ahamiyatini aniqlash: -Tabiatga muhabbatni rivojlantirishda maktab va oilaning hamkorligi. -O'zi yashab to'rgan joyni, uyni ko'kalamzorlashtrishga qiziqtirish. -Atrof-muhit muhofazasi, bunda bolalarning vazifalari. -Tabiatni muhofaza qilish da ota-onalarning namunaligi. -Oilada, maktabda tabiatni, o'simlik va hayvonoit dunyosini e''zozlashag o'rganish jonivor ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:19:57
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
13.32 KB
Ko'rishlar soni
53 marta
Ko'chirishlar soni
6 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 15:58
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:19 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
13.32 KB
Ko'rishlar soni
53 marta
Ko'chirishlar soni
6 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 15:58 ]
Arxiv ichida: doc