Reja: 1. Fan mazmuniga qo'yiladigan talablar 2. o'qitish maqsadi va vazifalari 3. Pedagogika fani bo'yicha talabalarning bilimiga o'quviga va ko'nikmalariga qo'yiladigan talablar 4. Pedagogikani boshqa fanlar bilan aloqasi 5. Pedagogika fanini o'qitishdagi yangi texnologiyalar 6. Pedaogika fanini o'qitish semestrlari va uslubiy ko'rsatmalar 1. Fan mazmuniga qo'yiladigan talablar Bakalavr «Pedagogika» fani bo'yicha: ta'lim -tarbiyaning ustivorligi, ijodiy, amaliy, milliy yunalganli-gi; - ta'limning demokratik dunyoviyligi, inosnparvarligi haqida tasav-vurga ega bo'lishi lozim. - o'z kasbiy sohasida mutadil ma'naviy-insoniy munosabatlar urnata olishni; - qo'yilgan maqsadga erishish uchun metodologik yul tanlashni, mustaqil ijodiy fikrlashni; - ta'lim tizimi qonuniyatlarini, dasturlarini o'quv uslubiy qo'llanma-larini tuza olishni; - uzlashtirish mezonlari va uni baholashni; - ta'lim tamoyillariga amal qilishni, ta'lim -tarbiyaning zamonaviy shakllaridan o'z faoliyatida faydalanishni; - ta'lim konsepsiyalari va yangi pedagogik texnologiyalardan foydalana olishni; - o'z kasbiy faoliyatida mutaxassisligi bo'yicha ta'lim jarayonini tashkil qilishni; - reyting tizimi, testlar tuzish, ta'lim-tarbiyani boshqarish milliy qadriyatlarga rioya qilish, kadrlash, takomillashtirish, pedagogik mahoratni oshirishni bilish kerak. Xar bir inson qobiliyatining nodir va betakrorligidan foydalanish; - amaliy faoliyatda pedagogik tamoyil va qonuniyatlarga asoslanib, mutadil ma'naviy muhit va munosabatlar tashkil etish ko'nikmasiga ega bu-lishi lozim. 1.2. o'qitish maqsadi va vazifalari Inson yaratilishi, paydo bo'lishi zaxotiyok ilm va tarbiyaviy sifatlar uning yashashi, hayot kechirishi uchun eng zaruriy shart va vositalar ekanligini anglab boradi. Shuning uchun insoniyat jamiyatining ilk ko'rinishlaridanok tarbiya bilan shugullanuvchi mutaxassislarga ehtiyoj tugildi desak, biz tar-biyani fakat bir tomonini, agar fakat yoshlarni tarbiyalash yoki tarbiyachi uzidan boshqalarni tarbiyalovchi desak tarbiya yana xam tor karalgan bo'ladi. Chunki tar-biya eng avvalo milliy g'oya, milliy mafkuraga tayanib xar bir insonning uziga qaratilgandir. Xar bir kishi doimo xam aqliy-tarbiyaviy, xam jismonan tako-ww.qmii.uze-lib millashib, komillashib boradi. Ayrim kishilar bu fikrga kushilmasliklari mumkin. Chunki bunda amiyatdagi o'rta, katta avlodning tarbiyasida kamchilik-lar, yetishmovchiliklar bor ekanda, degan xulosa chikmasligi kerak. Chunki olamning moddiy-ma'naviy tuzilishi, qurilishi, uning rivoji, insonning moddiy-ma'naviy yashash sharoiti, imkoniyatlari, uning aqliy, axloqiy, jis-moniy holati, imkoniyati bilan uzviy bog'liq. Shuning uchun tabiatning inson yashashi, mavjudligi, baxtiyorligini ta'minlash imkoniyatlari, uning aqliy- axloqiy, jismoniy rivoji o'sishga to'g'ridan-to'g'ri bog'liqdir. Tabiatdagi, jamiyatdagi muammolar insoniyatni ma'naviy-aqliy rivoj-lanishga yunaltirib, unga uzining yangidan-yangi xazinalarini ochib beravera-di. Tarbiyani eng avvalo insonning uziga qaratilganligi Prezidentimiz I.A.Karimov tomonidan ishlab chiqilgan butun dunyo hamjamiyati tan olgan, kadam-bakadam amalga oshirilayotgan O'zbek modeli da juda to'g'ri belgilan-di. Dunyoda birinchi insonni diqqat-etibori uni uzligini anglashga karatil-di. Uzligini anglash birinchidan, uning ozod, erkin, nodir, ulug siymoligini anglash va uzida unga amal qilish sifatlarini shakllantira borish bulsa, ik-kinchidan, uning o'ziga xos milliy-insoniy sifatlarini ochib beruvchi ...

Joylangan
11 Oct 2024 | 13:19:57
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
20.84 KB
Ko'rishlar soni
36 marta
Ko'chirishlar soni
1 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 15:59
Arxiv ichida: doc
Joylangan
11 Oct 2024 [ 13:19 ]
Bo'lim
Pedagogika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
20.84 KB
Ko'rishlar soni
36 marta
Ko'chirishlar soni
1 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 15:59 ]
Arxiv ichida: doc